Maláj nagydíj után
2012.07.19. 14:06
Nos, két versenyen már túl vagyunk,de 18 még hátra van. Eddig többé-kevésbé megfelelően alakultak a dolgok. Jó időszakom volt.
Soha nem tudhatod, hogy mi lesz a versenyen, minden meg történhet, mint azt a Maláj nagydíj mutatja. A versenyen ahol így esik az eső és megállítják, a futamot megnyílik az út a kevésbé esélyes autók előtt is. Ha tökéletesen időzítesz, akkor szabad az út és harcolhatsz a jobb helyért. Bárcsak mi is harcolhattunk volna…de felesleges ezen rágódni,úgysem változtathatunk már rajta. A csapat keményen dolgozik, azért, hogy a megfelelő irányba haladhassunk. Jó és erős autónk van, ami eddig jól működött mindenütt. Az időjárás és néhány egyéb dolgok nem jöttek jól, de hát ilyen a motorsport. Ezekkel a dolgokkal, amik megtörténtek meg kell birkózni és megpróbálni a legtöbbet kihozni belőle.
Pénteken még sok munka várt ránk, mert az autó nem működött rendesen. Hiányzott a leszorító erő, probléma volt a padlólemezzel és a délután folyamán, a hosszú etapokon KERS-el is akadtak gondok. A fiúk ezután remek munkát végeztek, kicserélték a padlólemezt és változtattak a beállításokon, aminek köszönhetően sokkal jobb volt az autó. Melbourneben akadt egy kis probléma a sebességváltóval, túlmelegedett emiatt úgy döntöttünk, hogy kicseréljük, egy esetleges kiesést elkerülve,aminek köszönhetően 5 rajthelyes büntetést kaptunk.
Az autó nagyon jó volt az időmérőedzésen. Az utolsó körömben a Q3-ban az egyik kanyarnál hibáztam, emiatt sok időt vesztettünk és az ötödik pozíciót szereztem meg, pedig sokkal jobb helyen is végezhettem volna, a negyedik akár a harmadik helyen is. Nagyon jó sebessége volt az autónak. Nagyon jó autóm volt az időmérőre.
A verseny egyike volt a tipikus trópusi esőben. Ez volt a debütálásom az eső gumikon. Amikor elaludtak a lámpák óvatosan kellett indulnom, mert fogalmam sem volt róla, hogyan viselkednek a gumik. Csak egy installációs kört mentem eső gumikon, így nem tudtuk, hogy az első szárnyat hogyan állítsuk be esős versenyre. De a rajt rendben lezajlott, próbáltam néhány helyet szerezni, de aztán néhány autó előttem összeakadt, emiatt ki kellett hajtanom a fűre, hogy kikerüljem őket, mint Ausztráliában. Vesztettem néhány helyet, de legalább versenyben maradtam. Az autó jó volt.
Miután a safety car kiment a pályáról Vettel mögött autóztam. Könnyen követtem a Red Bullt, néha mi voltunk a gyorsabbak, néha Ők. Trükkös lett volna megelőzni, ezért megvártuk, míg felszáradt a pálya.
A slickeken többé-kevésbé tartottam az ötödik helyet. Gyorsabbak voltunk, de olyan sötét volt, hogy nem lehetett látni, hogy hol vannak még vizes részek. Tehát jobb ez az eredmény mintha felesleseg rizikókat vállaltam volna.
Most 16 pontom van. Ez jobb, mint a semmi, de lehetne jobb is. Nagyon jó érzéseim vannak a kocsival kapcsolatban. A következő versenyen Kínában érkezik néhány új elem, szóval Sanghajban is versenyképesek leszünk!
Fordította:Vivcsó
Forrás:www.kimiraikkonen.com
ENGLISH VERSION
|