Hogyan befolyásolja a hátralévő szezont, hogy bejelentették, hol vezetsz a jövő évben?
Remélhetőleg ez azt jelenti, nem kérdezik meg túl sokan, hol vezetek a jövő évben, de talán még több kérdést is felvet ez a dolog. Az idei versenyzésem nem változik. Minden versenyen keményen nyomom, hogy a lehető legjobb eredményt elérjem.
Várod a Szingapúri Nagydíjat?
Szeretek Szingapúrba menni. Nagyszerű hely, szeretem a helyi ételeket és nem érdekel a szokatlan időbeosztás, mivel egyébként sem szoktam korán felkelni. Eddigi három versenyem után van még néhány dolog függőben, mivel ugyan szeretem a pályát, de soha nem állhattam dobogóra. Ez nem azt jelenti, nem vagyok itt gyors, mivel 2008-ból én tartom a körrekordot. 2008-ban balesetet szenvedtem, amikor az ötödik helyért harcoltam, 2009-ben a 10. lettem és tavaly hatodik, így szeretnék most jobban szerepelni.
Milyen különbséget jelent éjszaka versenyezni?
A verseny első éveiben kissé meglepett, hogy mennyien beszéltek az időeltolódásról. Nyilvánvalóan amikor felkapcsolják a lámpákat, akkor ugyanolyan, mintha napfényben versenyeznénk. Úgy gondolom, a Formula-1-ben mindenki szereti az éjszakai versenyt. Jól működik, Szingapúr egy mozgalmas város és sokan látogatnak ide. Attól eltekintve, hogy egy, vagy két sötét pont látható a pálya bukótereiben, nagyon jól kivilágították, így nincs különbség az éjszakai és a nappali versenyzés között.
Ami az éjszakát illeti; ez egy utcai verseny, mit jelent ez?
Monacóban nem voltunk annyira jók, de Szingapúrban nem számítunk nehézségekre. Ahogyan minden utcai pályán, itt is nagyon nehéz előzni, így nagyon fontos, hogy minél jobb pozícióból kezdjük meg a versenyt, ha jó eredményt szeretnénk elérni vasárnap.
Mit gondolsz, a pálya fekszik majd az E21-nek?
Mindenki új fejlesztésekkel érkezik erre a versenyre, így majd meglátjuk, milyen különbségek lesznek. Próbáljuk a maximumot kihozni csomagunkból és a lehető legjobb egyensúlyt megtalálni. Ha minden tökéletesen sikerül, akkor jók lehetünk.
Aggodalom az időjárás miatt?
Tavaly esett Szingapúrban és nem titok, hogy autónk néha szenved esős időben. Ezzel meg kell birkózni, ha esni fog és mint mindig, az időjárással mindenkinek szembesülnie kell.
Jó visszatérni a nagyobb leszorítóerőt igénylő pályákhoz?
A két nullázás u tán nagyszerű visszatérni olyan pályára, amely várhatóan jobban fekszik majd autónknak. Láthattuk, hogy jobban teljesítünk a nagy leszorítóerejű pályákon. Az autó valójában meglepően jól szerepelt Monzában a verseny során, így csalódás, hogy a rajtnál sok időt veszítettünk. Miután új orrkúpot tettünk fel versenysebességünk nem volt rossz.
Mi a cél Szingapúrban?
Nyilvánvalóan újra a dobogós helyezés. Két verseny óta nem szereztünk pontokat, így a hátralévő futamokon a lehető legtöbbet kell begyűjteni.
Hogyan érzed világbajnoki esélyeid?
Nem nyerhetsz bajnoki címet, ha nem szerzel pontot. Két versenyünk volt, ahol ez nem sikerült, amely nem ideális. Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk és a lehető legtöbb pontot szerezzük. Természetesen mindenki ezen dolgozik, így továbbra is dolgozni kell, reménykedni abban, hogy a szezon hátralévő részében jó versenyeink lesznek, ezt követően majd meglátjuk, hol végzünk a bajnokságban.
(formula.hu)