Kimi Räikkönen a Lotus hivatalos honlapjának nyilatkozott a Szingapúri Nagydíjon elért harmadik helyezéséről, hátfájásról, a Jenson Button elleni előzésről, és a következő versenyre vonatkozó terveiről.
Hogy van a hátad?
Már sokkal jobban, mint a Szingapúri Nagydíj szombati napján volt. Akkor tényleg nem éreztem magam valami jól. A lényeg az, hogy tudtam versenyezni, és azt hiszem egészen jó munkát végeztünk, hiszen végül felállhattam a dobogóra. Nem ez volt az első olyan eset, amikor fáj a hátam, hiszen hosszú ideje küzdöm ezzel a problémával. Az, hogy pontosan hogyan is van, majd kiderül, amikor pénteken pályára lépek Koreában.
Milyen reményekkel vágsz neki a koreai futamnak?
Remélem, hogy tartani tudjuk azt a formát, amit vasárnap mutattunk a Szingapúri Nagydíjon! Az autó ott nagyon jól működött és én is kifejezetten jól éreztem magam benne. Most az a cél, hogy ezt átmentsük a következő futamokra, sőt további előnyt kovácsoljunk a pozitív érzésekből.
Mit gondolsz a pályáról?
Tavaly versenyeztem először ezen a pályát, ami egy kicsit trükkös, de egy-két kör után már nagyon jól éreztem magam rajta. Ha az autód jó, akkor természetesen jól tudsz teljesíteni, tavaly jól teljesítettem, mert egy megfelelő versenygép volt alattam.
Milyen érzés volt két nehéz verseny után újra dobogóra állni?
Mindig a lehető legjobb eredmény elérése a célunk, szóval sokkal jobb volt ez a hétvége, mint a belga vagy az olasz. Végig nagyon jó volt a sebességem és le tudtam előzni egy-két embert, a futam végén pedig hosszú ideig követtem Jensont, akinek a gumiabroncsai folyamatosan koptak, ezért megpróbáltam nyomást gyakorolni rá. Tudtam, hogy meg kell előznöm, mert mögöttem sokan váltottak friss abroncsokra, és jóval gyorsabbak voltak, szóval könnyen utolérhettek volna. Szerencsére sikerült előznöm, és a futam végére már senki sem tudott befogni. Úgyhogy egyáltalán nem volt rossz, főleg egy olyan hétvégén, amelynek a korábbi szakaszaiban a hátam is fájt, és a beállításokkal sem volt minden rendben. Ezen okok és a tizenharmadik rajthely miatt nem hiszem, hogy ennél többet ki sikerült volna hozni a futamból.
Nagyon szép előzést hajtottál végre Jenson ellen a tizennégyes kanyarban, a külső ívről…
Talán sokkal trükkösebbnek látszott, mint amilyen valójában volt! Egyértelmű, hogy sokkal jobb a tapadás olyankor, amikor az ideális íven fékezel. Ez a helyzet sokkal jobb annál, mint amikor a belső íven vagy. Nem volt egyszerű a dolog, de sikerült, és ez a lényeg.
A Lotus ismét jobban bánt a gumikkal, mint egy-két rivális autó. Ez sokat segít neked?
Az szerintem teljesen normális, hogy a különböző autók különböző módon használják el a gumiabroncsokat. Szerencsére volt egy tervünk arra az esetre, ha bejön a biztonsági autó. Ebben az esetben ugyanis már nem szerettünk volna kimenni kereket cserélni. Szerencsénk volt, mert más csapatoknak ez nem jött össze, és ki kellett menniük.
Mi a cél a Koreai Nagydíjon?
Jobb hétvégét szeretnénk futni, mint Szingapúrban! Egyértelmű, hogy az időmérőnk nem volt jó, és sokkal jobb eredményt érhetsz el, ha jobb pozícióból indulsz.
(motorsportal.hu)