Látványos balesettel kezdte dél-koreai hétvégéjét Kimi Räikkönen. A finn versenyző az első szabadedzés hajrájában törte össze Lotusát – a bukást vezetői hiba eredményezte. Bár háta még nem tökéletes, szingapúri panaszai nem erősödtek az ütközés után.
Kimi Räikkönen szerint semmi különös nem volt péntek délelőtti balesetében. A finn versenyző az első szabadedzés utolsó perceiben a pálya utolsó kanyarjában veszítette el uralmát Lotusa felett: autója hátulja kitört, ő pedig nagy sebességgel elhagyta a pályát, s a gumifalba csapódott. Az ütközés során az E21 első és hátsó felfüggesztése, valamint szárnyai is megsérültek. A mérnököknek a második edzés utolsó kétharmadára viszont sikerült összerakni a versenygépet, így 2007 bajnoka végül 33 megtett kör után a nap 8. legjobb idejét autózta.
„Egyszerűen letértem az útról. Elvesztettem az autóm hátulját, és ennyi volt, semmi különös nem történt. Olykor megesik az ilyesmi, de szerencsére a csapat elkészült az autóval a második szabadedzésre, így nem veszítettem sok időt” – idézi Räikkönen értékelését az ESPN F1.
A finn délutánja mindazonáltal így sem volt problémamentes: első köreiben arról panaszkodott mérnökeinek, hogy autója kormánya erősen jobbra húz. „Ez az ütközésem következménye volt, mivel a csapatnak nem volt ideje dolgozni a kormányművön, így az nem volt teljesen tökéletes a becsapódás után. Gyorsan kellett rendbe tenniük az autót, így már nem maradt idejük megjavítani a kormányt a második edzés előtt” – mondja Räikkönen.
Miután a finn Szingapúrban fájós hátával bajlódott, amely problémáját egy kerékvetőn való agresszív áthajtás okozta, mostani becsapódásának ezúttal nem lettek hasonló következményei. Räikkönennek a pálya egy másik szakaszán ugyanakkor ismét problémái voltak egy rázókővel. „Nos, nem volt ideális a helyzet a nyolcas kanyar kijáratánál. A rázókő nem túl sima, és amikor egyszer nem jól jöttem ki a kanyarból, az nem volt jó érzés… Igyekszem tehát elkerülni ezt a részt, mivel ha nagy sebesség mellett hajtasz rá erre a kerékvetőre, csak még inkább visszahúz.”
Räikkönen az Autosportnak egyébként elárulta, a szezont követően végre hatékony megoldást szeretne találni visszatérő hátfájására. „Nem feltétlenül műtétről van szó, de valamit mindenképpen tenni kell. Tudom, mi a probléma” – mondta, majd hozzátette, nem csupán a korábban emlegetett 2001-es franciaországi tesztje okozta visszatérő fájdalmait. „Nem mondhatnám, hogy minden emiatt van, sajnos sok év vezetés és egyéb dolgok sem segítenek a helyzetemen. Voltak gondjaim és kisebb műtétjeim is, amikor még raliztam. Ez olyan dolog, amivel együtt kell élnem. Persze nem ideális, ha ilyen problémáid vannak bármely testrészeddel, de már régóta megvan, és biztosra veszem, hogy találok rá megoldást” – zárta le a kérdést Räikkönen.
(motorsportal.hu)
▪Räikkönen egykörös tempóján, Grosjean beállításain javítana