Több hasonlóság is volt Kimi Räikkönen két héttel ezelőtti, szingapúri és a mostani, dél-koreai futama között. A finn akkor is, most is a mezőny közepéről volt kénytelen előreverekednie magát elrontott időmérője miatt, a versenyen akkor is, most is jól taktikázott és segítségére volt a biztonsági autó – és akkor is, most is a dobogón ünnepelhetett. De hogy élte meg mai, második helyezést hozó futamát belülről a Lotus versenyzője? Interjú a finnel, a futamot követő hivatalos sajtótájékoztatójról.
Kimi, nyolcadik voltál a verseny korai szakaszában – gondoltad volna akkor, hogy végül második leszel?
Kimi Räikkönen: Nos, már korábban is sikerült hasonló… Nem jó ennyire hátulról rajtolni, és talán ez a hétvége nem is volt a legjobb számomra. Kicsit hasonlított az előző versenyhez, de az autóm most jobb volt a versenyen. Még mindig nem az igazi, kicsit túlkormányzott, ráadásul a rajtnál is veszítettem egy-két helyet, és csak a hármas kanyarban tudtam visszajönni. Később előztem párat, viszont a kiállások után újra hátrébb kerültem. Gyorsabb is lehettem volna, de nem tudtam előzni, ezért úgy döntöttünk, korábban állunk ki. Amikor a biztonsági autó bejött, az kicsit segített csökkenteni a távolságot az élen állókhoz, noha a két elsőt leszámítva már előtte sikerült megelőznöm mindenkit. De talán valóban segített egy kicsit a végén, mivel az első gumim már a végét járta. Sokkal tovább már nem tudtam volna menni – de ez része a versenyzésnek. Olykor kell az efféle segítség.
Biztosra veszem, hogy mindvégig keményen nyomtad, de így sem tudtál volna tenni valamit Sebastian ellen?
Räikkönen: Nem, szerintem nem. Másként is fogalmazhatunk: még ha mögüle is indulhattam volna, akkor sem lett volna meg a tempóm ellene. Időnként nem voltam tőle messze a versenyen – részben a gumik miatt is –, de ha nem vagy jelentősen gyorsabb, itt nagyon nehéz előzni. Szerintem tehát egész jó volt a mai eredmény.
És a csapat számára is jó eredmény született…
Räikkönen: Igen. És ez sokkal fontosabb. Jó hogy ilyen sok pontot szereztünk, nem a legtöbbet, de majdnem. Úgy tudom, többet, mint bármelyik, a bajnokságban előttünk lévő riválisunk, szóval valóban jó eredmény ez nekik.
A pénteki adatok közül utalt bármi is arra, hogy képesek lennétek ugyanezt a taktikát a biztonsági autó nélkül is végigvinni?
Räikkönen: Talán megpróbáltuk volna, vagy megvártuk volna, hogy bírják a gumik. A biztonsági autó nélkül több körünk és időnk lett volna az utolsó kiállásnál, szóval ki tudja, mi történt volna. Végül nem álltunk ki még egyszer. Mindig lehet emlegetni, mi lett volna, ha, de ez nem számít. Mindig arra kell reagálni, ami éppen van, és mindig azt kell tenni, amit helyesnek ítélsz. Az első gumim nem volt jó a végén, de így is jó helyen fejeztük be a versenyt. Talán mindenképpen végigmentünk volna.
Volt pár mozgalmas pillanatod a versenyen, hiszen hátulról indultál, előbb Fernando Alonsót, majd Romain Grosjeant kellett megelőznöd. Le tudnád írni, milyen volt a rajttól a célig, és mennyire élvezted?
Räikkönen: Igen, ez tényleg jó volt. Szerintem egész jó volt a tempónk, és ma mindent kihoztunk a versenyből azok után, ahogyan a tegnap alakult. Az autó még ma sem volt tökéletes, de használt gumikon gyorsabb voltam kicsit, mint egyesek. Az elején megelőztem pár autót, aztán viszont beragadtam mások mögé. A kiállás után is beragadtam ugyanazon autók mögé, és ekkor döntöttem a korábbi kiállás mellett. Minden rendben ment az újraindítás után. Romain hibázott, én pedig megelőztem. A végén viszont nem voltam elég gyors és nem volt elég gumim azokhoz képest, akik később álltak ki. Jó móka volt, de inkább szeretnék előrébbről rajtolni, és az élen célba érni. Ez kicsivel könnyebbé tenné az életemet.
(motorsportal.hu)
▪Räikkönen: Jó futam volt, okos taktikával!