Kimi Räikkönen nemrég a Lotus hivatalos honalapjának adott nyilatkozatában beszélt az Abu-Dzabi Nagydíj helyszínéről, magáról a versenyről, emlékeiről, terveiről és arról, hogy miért tartja különösen unalmasnak eddigi utolsó ferraris futamát...
Milyen érzésekkel térsz vissza tavalyi futamgyőzelmed helyszínére?
Ugyanúgy állok hozzá, mint az összes többi versenyhez. Tavaly nagyon jó eredményt értem el ezen a pályán, de az első itteni futamom, a 2009-es nagyon unalmas volt. Természetesen idén is szeretnék jól szerepelni, azt azonban, hogy mennyire leszel versenyképes, csak akkor tudod meg, amikor már pályára léptél.
Mit gondolsz magáról a létesítményről?
Ez egy nagyszerű hely! A pálya mellett van egy nagy szórakoztatóközpont, és a kikötőben horgonyzó hajók is igen látványosak. Általában mindig rengeteg szenvedélyes rajongó látogat ide, és a szálloda is roppant közel van a pályához, ezt például nagyon szeretem benne. Magát az aszfaltcsíkot is kedvelem, hiszen korábban jó eredményeket értünk el rajta.
Van valami, amit kedvelsz magában Abu-Dzabiban?
Szeretem az itteni időzónát. Nagyon barátságos! Ezen a helyszínen ugyanis mindent a megszokott módon tesztel, azaz a szokásos időben ébredsz és mindent a megszokott időrendben végzel. Azt is nagyon szeretem még, hogy olyan későn indul a futam.
Mi a véleményed a pályáról?
A létesítmény, és a környezet szerintem felülmúlhatatlan! A pálya vonalvezetése miatt az előzése igazi kihívást jelent ezen a helyszínen. Éppen ezért az időmérő edzésen nagyon jól kell teljesítened, ha sikeresen akarsz szerepelni. Van néhány kanyar, ahol sok leszorítóerőre van szükséged és nem kevés tapadásra, sőt az sem árt, ha maximálisan kihasználod a kerékvetőket. Tipikusan olyan pálya, ahol nagyon sok részletnek kell összeállnia egy hétvégén. Amikor ez összejön, akkor nagyon jó itt versenyezni. Volt már itt egy nagyon unalmas versenyem, amikor beragadtam a középmezőnybe, és volt egy nagyszerű, amikor az élen csatázhattam. Szerintem egyértelmű, hogy melyiket kedvelem!
Szóval, a 2009-es futam nem tartozik a kedvenceid közé?
Az egy unalmas verseny volt. Végig a középmezőnyben voltam, és végül tizenkettedik lettem, de semmit sem tudtam tenni ez ellen. Az ilyen versenyek nem a legjobbak…
Milyen érzés volt tavaly megszerezni pályafutásod tizenkilencedik győzelmét?
Nagyon boldog voltam a csapat miatt, persze magam miatt is, de elsősorban tényleg az alakulat miatt, és azok miatt a srácok miatt, akik Enstone-ban dolgoznak. Elég nehéz szezon volt, szóval mindenki rászolgált a győzelemre. Nekem csak egy újabb győzelem volt a listán, de nagyszerű volt azoknak, akik folyamatosan támogattak engem és a csapatot is. Persze örültem, hiszen azelőtt elég régen nyertem már, viszont a régebbi győzelmek is ilyenek voltak. Nem a legjobb autóval versenyeztünk, de harcoltunk és végül sikerült nyernünk!
Az esti verseny befolyásolja a felkészülésed?
Mivel később startolunk, így értelemszerűen később kell felkelnem. A körülmények változása természetesen különleges és egy egészen egyedi kihívás, olyannal ugyanis sehol máshol sem találkozunk, hogy egy futam napsütésben kezdődjön és a lámpák fényénél érjen véget. Ez különleges, de egyben érdekes és látványos is. A szurkolók szemszögéből is.
Többször produkáltál látványos felzárkózást, a Forma-1-ben mi a titka az előzésnek?
Nem szabad tervezni az ilyesmit. Rengeteg lehetőség hirtelen érkezik és ott, abban a pillanatban kell megragadnod. Ez néha sikerül, néha pedig nem. Mostanság sokáig kell várni valaki mögött, hogy végre elszánd magad az előzésre, néha pedig azt kell kivárni, hogy elfogyjanak a gumiabroncsai, és akkor lecsaphatsz a lehetőségre, azaz előzhetsz!
Milyen volt az Indiai Nagydíj?
Különleges stratégiát választottunk, hiszen csak egyszer cseréltünk kereket, de ez ezúttal nem jött be, igaz a kései második kiállással, amit a futam közben iktattunk be, semmit sem veszítettünk azokhoz képest, akik egyébként is kétszer voltak a bokszban. Sajnos a versenyen fékproblémáim voltak, ami a forgalomban a túlmelegedés miatt még rosszabb lett, így nem tudtam eleget előzni.
Mi a cél a hétvégi futamra?
Jó lenne egy olyan futam, mint a tavaly, egy a 2009-eshez hasonló viszont nagyon nem!
(motorsportal.hu)
▪"Räikkönennel még senki sem beszélt így!"