Glock vette át a vezetést Jerezben
Formula.hu 2009.03.05. 20:16
A Toyota versenyzője, Timo Glock végzett az élen a Formula-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának második napján. A német versenyzőt a bmw-s Robert Kubica, valamint honfitársa, Nico Rosberg követi.
Nem kímélte az időjárás a Száguldó Cirkusz csapatait ma Jerezben, ahol egész nap szinte megállás nélkül szakadt az eső. Ennek köszönhetően a versenyzők nagy része köridők tekintetében meglehetősen visszafogottan teljesített, ám így is akadt, aki több, mint 100 kört is meg tudott tenni a spanyolországi aszfaltcsíkon.
A leggyorsabb ezúttal a Toyota színeiben Kamui Kobayashit váltó Timo Glock lett, aki 89 megtett kör után több mint 3 tizedmásodperces előnnyel zárt a tabella élén. A csapat a körülmények miatt kénytelen volt módosítani a programján, így ma főként a nedves pályára alkalmas optimális leszorítóerőt, valamint beállításokat keresték, s a köridőket tekintve elégedett lehet a kölni gárda.
„Nehéz jelentőségteljes tesztet végrehajtani úgy, hogy folyamatosan esik az eső" - mondta Glock a nap végén.
„A feltételek trükkössé tették a helyzetet, de legalább következetesen nedves volt a pálya, szóval képesek voltunk az abroncsokra és a beállításokra fektetni a hangsúlyt. Ezen kívül esélyem volt megtapasztalni, miképp viselkedik a TF109-es ilyen feltételek közepette. Portugáliához hasonlóan ma sem volt probléma, tehát elégedett vagyok."
„Esős időben általában nagyon nehéz megfelelő munkát végezni" - folytatta a japánok karosszériáért felelős igazgatója, Pascal Vasselon.
„A mai nap azonban nagyon érdekes volt, mivel a pálya végig nedves volt, szóval alkalmunk nyílt hasznos dolgokat kitapasztalni a beállításokon és az abroncsokon. A TF109-es továbbra is megbízható és képesek voltunk egy teljes napi munkát elvégezni és sok értékes adatot gyűjteni."
Glock a pozitívumok ellenére nem lehetett teljesen elégedett, hiszen egy alkalommal autójával megcsúszott egy vízátfolyáson, s a kavicságyban landolt. Az autó nem sérült meg, így a német versenyző némi kényszerpihenő után folytathatta a munkát.
A BMW-Sauber színeiben ma ismételten Robert Kubica volt szolgálatban, aki másodikként zárta a hétfői tesztnapot. A bajor gárda vetélytársaihoz hasonlóan szintén értékes adatokat gyűjtött a nedves pályafeltételek közepette, ám a program nem zajlott problémamentesen, miután az egyik szenzor hibát jelzett, s Kubica kénytelen volt megállni a pályán. Ezt leszámítva az F1.09-es jól üzemelt, így lehetőségük volt a mérnököknek az autóval kapcsolatos további adatgyűjtésre. A lengyel versenyző a nap végén még néhány rajtszimulációt is el tudott végezni, így összességében elégedett lehet a német-svájci alakulat.
„A kisebb leszorítóerő miatt az F1.09-es nagyon különbözik nedves körülmények között a tavalyi autótól" - mondta Kubica.
„Kisebb a tapadás, így az autó sokkal jobban csúszkál."
A BMW színeiben holnap szintén a lengyel versenyző lesz munkában, őt szerdán váltja majd a csapat másik versenyzője, Nick Heidfeld.
A harmadik helyre a legaktívabb versenyzőként Nico Rosberg érkezett meg, aki összesen 114 kört tett meg a jerezi versenypályán. A Williams ma az autó beállításaira összpontosított, valamint egy teljes versenyszimulációt is elvégeztek. A német pilóta 1:31.451-es köridőt ért el a nap végére, mellyel alig fél másodperccel maradt le az élen végző Glockkal szemben.
„Nico Rosberg folytatta az FW31-es beállításaival kapcsolatos munkálatokat" - nyilatkozta a grove-i alakulat tesztcsapatának vezetője, Dickie Stanford
„Az esős körülmények és a piros zászlók ellenére sikerült elvégezni a versenyszimulációt. Azután a körülményeknek megfelelő beállításokkal foglalkoztunk. Jó napot zártunk és nem hátráltattak bennünket problémák."
Miután a tegnapi napot követően a Force India versenyzője, Giancarlo Fisichella kissé csalódott volt a kevés megtett kör miatt, az olasz versenyző a mai eredmények láttán elégedett lehet, hiszen - noha ma sem tettek meg túl nagy távot - alig fél másodperces hátránnyal Sebastian Vettelt megelőzve az ötödik helyen zárt.
Az indiai kiscsapat tovább folytatta a nemrég bemutatott VJM02-es kódszámmal ellátott versenyautóval való ismerkedést, s az esőnek köszönhetően rögtön a Bridgestone esőgumijaira is fektethették a hangsúlyt.
A RedBull Racing a tegnapi naphoz képest ma meglehetősen visszafogott teljesítményt nyújtott, hiszen a gárda német pilótája, Sebastian Vettel csupán hatodik lett. Az energiaital-gyárosok tovább folytatták az új konstrukció felkészítését, s sikerült értékes adatokhoz jutni a mai körülményeknek hála, ám a német versenyző alatt egy alkalommal megállt az RB5-ös versenygép.
A McLaren-Mercedesnél Kovalainen váltotta a csapat tesztpilótáját, Pedro de la Rosát. A finn pilóta 91 kör megtételét követően zárt az utolsó előtti pozícióban, s több, mint két másodperces hátránnyal zárt az élen végző Glockkal szemben.
A Renault autójában Nelsinho Piquet foglalt ma helyet, aki azonban sem a megtett körök, sem pedig a köridők tekintetében nem tudott látványosat felmutatni, hiszen mindössze 66 megtett kört követően két és fél másodperces hátránnyal zárt utolsóként.
"A mai esős időjárás azt jelentette, hogy változtatnunk kellett a programunkon és főként az esőgumikra fókuszáltunk" - nyilatkozta Piquet.
"Mivel az eső nem állt el és a pálya következetesen nedves maradt, számos érdekes dolgot tanulhattunk meg az új autóval kapcsolatban."
A francia gárda mindazonáltal legalább pályára lépett, nem úgy a Ferrari, mely csapat a mai napot a 2010-es komponensű Bridgestone-gumiknak szentelte volna, ám a rossz időjárás miatt úgy döntöttek, hogy a garázsban végeznek el különféle munkálatokat...
A teszt további részleteivel a csapatok beszámolóiban jelentkezünk..
|