Világbajnokok csatája Jerezben
Formula.hu 2009.03.05. 20:19
A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso végzett az élen a jerezi tesztsorozat negyedik napján, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a hónap végén esedékes idénynyitóra. A spanyol versenyzőt Räikkönen és Heidfeld követi.
Korán reggel száraz pályaviszonyok mellett kezdhették meg a csapatok szerdára tervezett programjukat, s a délutánra megérkező kisebb zápor sem zavarta őket abban, hogy megfelelően el is végezzék azt.
A mai napon a Renault színeiben tegnap még 'csak' harmadikként záró Fernando Alonso bizonyult a leggyorsabbnak, aki tovább folytatta az R29-es beállításainak finomhangolását. A spanyol versenyző az elmúlt naphoz hasonlóan rendkívül produktív tesztprogramon van túl, hiszen egymaga 130 kört, azaz közel 580 km-t tett meg a jerezi aszfaltcsíkon.
Alonso már meglehetősen korán, negyed 11 körül megfutotta mai legjobb körét (1:19.945), mellyel a nap végéig az élen tudott maradni. Habár a versenyzők elmondása szerint nem okoz problémát, hogy az új rendszereknek köszönhetően több kapcsoló kapott helyet a kormányon, a Renault versenyzője a tegnapi napon elmondta, hogy szeretne minél jobban hozzászokni ezen eszközök (KERS, állítható első vezetőszárny) használatához. A csapat ma töltötte utolsó napját Jerezben ezen a héten, így holnap már nem vesznek részt az utolsó hivatalos napon.
A Ferrarival ma Kimi Räikkönen folytatta tovább a munkát, s 1:20.250-es köridejével a második helyen végzett. A finn versenyző összesen 105 kört tett meg (ebből 75-öt száraz pályán). Miután délután 1 óra magasságában az eső elérte a dél-spanyolországi pályát, a 'Jégember' a hosszabb etapok teljesítésével volt elfoglalva, s a csapat tájékoztatása szerint az első benyomásai nagyon pozitívak voltak a finn versenyzőnek.
A BMW-Saubernél Heidfeld váltotta Robert Kubicát az F1.09-es volánja mögött. A német versenyző egy híján 100 kört futott ma Jerezben, s alig több mint fél másodperccel lemaradva zárt a harmadik pozícióban. A bajorok napja ezzel együtt nem volt problémamentes, mivel egy alkalommal Heidfeld alatt megállt az autó, s be kellett vetni a piros zászlót is. Heidfeld szerdán főként az autó mechanikai beállításain dolgozott, majd az ebédszünetet követően a fékekre és az abroncsokra fordított kiemelt figyelmet.
„Az erős szél ma egy kicsit megnehezítette a munkát" - mondta a német délután.
„Mindazonáltal lehetőségünk volt többféle gumikeveréket próbára tenni és több beállítás-variációt kipróbálni. Ez jó alappal szolgál majd a holnapi napra."
Ismét eredményes napon van túl a Toyota, hiszen a csapat közleménye szerint - a kisebb eső ellenére - teljes értékű munkát tudtak végezni. Jarno Trulli dolgát azonban igencsak megnehezítette a rendkívül erős szél, melynek iránya a mai napon többször is megváltozott. Az olasz ezzel együtt elégedett lehet, hiszen a mai nap legaktívabb versenyzőjének bizonyult a maga 131 megtett körével, mely alatt főként a csapat új autójának beállításait tesztelte.
„Nehéz nap volt, mert meg kellett szakítanunk a programunkat" - mondta Trulli a nap végén.
„A fő probléma az erős szél volt. Erősen fújt és nehezen tudtuk csak elvégezni azokat az összehasonlításokat, melyeket szerettünk volna. Délelőtt a beállításokon dolgoztunk, délután pedig egy versenyszimulációval kísérleteztünk, ám problémánk támadt az üzemanyag-adagolóval. Ezzel együtt sok kört megtettünk és később állítottuk be a legjobb köridőt, mint a többi csapat, szóval optimisták vagyunk."
A mezőny harmadik világbajnoka, Lewis Hamilton ma csupán hetedik lett, még a RedBull és a Williams versenyzői, Mark Webber és Kazuki Nakajima is beférkőztek elé. A brit versenyző ma is a 2008-as specifikációjú hátsó szárnnyal szerelt autóval rótta a köröket, habár a tegnapi napon Kovalainen első ízben vitte pályára száraz körülmények között a csapat 2009-es szárnycsomagját.
A Force India csapata sem villogott túlságosan: a tegnapi előkelő ötödik helyezést követően Adrian Sutil ma csupán utolsó lett, ám eredményes napot tudhat maga mögött, hiszen közel 350 km-t tett meg a csapat 2009-es versenygépével...
|