Heidfeld az élen a jerezi zárónapon
Formula.hu 2009.03.05. 20:20
Nick Heidfeld végzett az élen a Formula-1-es csapatok jerezi tesztsorozatának ötödik, egyben zárónapján. A BMW-Sauber rutinos versenyzőjét két világbajnok, név szerint Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton követi.
A mai napon már a Renault és a Force India csapatai nélkül zajlottak a jerezi tesztek, ennek megfelelően nyolc helyett mindössze hat versenyző rótta a köröket a rendkívül népszerű tesztpályán.
Közülök a leggyorsabb időt a BMW-Sauber versenyzője, Nick Heideld érte el, aki 123, azaz közel 550 km megtétele után közel 4 tizedmásodperces előnnyel zárt a tabella élén. A német versenyző és csapata ma tovább folytatta a munkát a bajorok új autójával, az F1.09-es kódnevet viselő versenygéppel, s főként annak beállításaival voltak elfoglalva. Mivel az eső ezúttal is elérte a pálya környékét, a BMW különös figyelmet fordított a Bridgestone esőgumijaira is. Mivel délután a pálya meglehetősen gyorsan elkezdett száradni, Heidfeldnek számos aerodinamikai munkára is lehetősége volt.
"A folyamatosan változó időjárás egy kissé megnehezítette a munkát itt Jerezben" - mondta a BMW technikai igazgatója, Willy Rampf.
"Mindazonáltal sikerült elvégeznünk a fő programot. Alapvetően a beállításokra, valamint az új összetevők kiértékelésére fókuszáltunk. Valamint értékes tapasztalat volt első alkalommal vezetni az F1.09-es teljesen nedves feltételek közepette. Ráadásul egyik nap tesztelni tudtuk a Bridgestone 2010-es abroncsait is (209 km-t tett meg velük a csapat - a szerk.). Elfoglalt hétvége vár ránk, hiszen ki kell dolgoznunk a jövő heti tesztprogramot, melyet Barcelonában végzünk majd el. Szintén el fogunk végezni egy komplett versenyszimulációt, valamint gyakorolni fogjuk a bokszkiállásokat is."
A Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen is eredményes napon van túl, hiszen 112 kört tudott megtenni az olaszok 2009-es autójával. A finn pilóta legjobb körét (1:20.414) nem sokkal 13 óra előtt futotta meg, mellyel sokáig őrizte az első helyet, a nap végén azonban meg kellett elégedni a második pozícióval. A Scuderia tovább folytatta ma az F60-as finmohangolását, valamint a hosszabb-rövidebb etapok teljesítése mellett számos bokszkiállást is gyakorolni tudtak. A maranellói gárda napja mindazonáltal nem volt zavartalan: egyszer a piros zászlót is be kellett vetni, mert Räikkönen alatt megállt a Ferrari a bokszkijáratnál.
Még ennél is szerencsétlenebbül alakult a harmadik helyen végző Lewis Hamilton napja: a brit pilóta autója még a délelőtt folyamán egy műszaki hiba miatt megállt, majd délután a 4-es kanyarban a gumifalba csúszott. Habár az autó megsérült, a brit versenyző szerencsére karcolások nélkül szállt ki belőle. A wokingi gárda egyébként a különféle aerodinamikai -és mechanikai munkálatok mellett ma egy teljesen új kiképzésű első vezetőszárnnyal lépett pályára, ám az autóra még továbbra is a tavalyi évben használt, 2008-as specifikációjú hátsó elem volt felszerelve. A McLaren - feltehetően az új első szárny feltérképezésének céljából - ma is fluoreszkáló folyadékkal fújta le autóját.
A Red Bull színeiben ezúttal is a sérüléséből szép lassan felépülő Mark Webber volt munkában, aki ma mindössze 47 kört tett meg a jerezi aszfaltcsíkon. Az ausztrál pilóta ezzel együtt 2 másodperces hátránnyal végzett negyedikként, megelőzve Nakajimát és Trullit. Előbbi versenyző tovább folytatta a felkészülést az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, melynek keretein belül folytatták az FW31-es aerodinamikai és mechanikai finomhangolását.
Számos vetélytársához hasonlóan a Toyota csapata is próbára tette ma a Bridgestone 2010-es idényre szánt abroncsait. A csapat így értékes információkhoz juthatott a TF109-essel kapcsolatban. Trulli egyébként ma hatodikként zárt, s mindössze 38 kört tett meg Jerezben, mivel a kölni gárda úgy döntött, hogy viszonylag hamar befejezi a mai napot, az új autó első vezetőszárnya ugyanis elég komolyan megrongálódott az egyik kerékvetőn.
"Ez egy rövid nap volt számunkra" - kezdte az értékelést Trulli.
"Időt veszítettünk délelőtt az időjárás miatt, de délután lehetőségünk volt kipróbálni a 2010-es slickeket. A körülmények nem voltak könnyűek, mivel nagyon erős szél fújt. Egy alkalommal csúnyán megrongáltam az első szárnyat, amikor rámentem a kerékvetőre. Mindazonáltal sikerült adatokat gyűjteni a jövőre nézve. Ami az idei szezont illeti: a teszt megmutatta nekünk, hogy a dolgok jól alakulnak, így elégedettek lehetünk."
|