Heidfeld az élen a barcelonai nyitónapon...
Formula.hu 2009.03.18. 08:21
A BMW német versenyzője, Nick Heidfeld végzett az élen a Formula-1-es csapatok barcelonai tesztsorozatának első napján. A rutinos versenyzőt Räikkönen és Trulli követi.
A mai napon megkezdődött a 2009-es idény első olyan tesztsorozata, melyen valamennyi csapat kollektíven képviseltette magát.
Hétfőn a BMW-Sauber versenyzője, Nick Heidfeld bizonyult a leggyorsabbnak. A német versenyző összesen 92 kört, azaz 429 km-t tett meg a barcelonai versenypályán a csapat idei autójával. A bajor gárda ezen a héten befejezi a felkészülést a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra, ennek megfelelően a versenyszimuláció mellett különös figyelmet fordítottak a kerékcserék gyakorlására is.
„Az időjárás tökéletes volt ma" - értékelt Heidfeld a nap végén.
„Megpróbáltunk számos beállítás-variációt kipróbálni és sok aerodinamikai munkát is elvégeztünk."
A német versenyző a nap végén néhány rajtgyakorlatot is el tudott végezni. Holnap ismét ő 'lép' majd pályára az F1.09-es volánja mögött, míg a lengyel Robert Kubica szerdán és csütörtökön kap lehetőséget.
A Ferrari tovább folytatta a felkészülést az idei szezonra: a maranellói gárdát Kimi Räikkönen erősítette ma, aki 81 kör megtétele után 1:20.908-es köridővel zárt a második pozícióban. A finn pilóta és csapata az autó legideálisabb beállításait próbálta megtalálni, illetve több aerodinamikai munkát is elvégeztek, hiszen ezen a pályán erre különösen nagy lehetőség van. A vörösök színeiben kedden továbbra is a 2007-es év világbajnoka lesz munkában.
Mivel az időjárás (a reggeli szemerkélő esőtől eltekintve) az eddig tapasztaltaktól eltérően tökéletesen alakult, a Toyota csapata is eredményes napon van túl. A kölni székhelyű gárda Jarno Trullival képviseltette magát hétfőn, s nagyon produktív programot teljesítettek, hiszen több, mint 560 km-t tettek meg az eddig kiválóan muzsikáló TF109-essel.
„Kissé trükkösek voltak a feltételek reggel, de az eső gyorsan elállt, így esélyünk volt jó munkát végezni" - mondta Trulli.
„A délután szelesebb volt, de a pálya felszínével nem volt probléma. Az autó az elejétől kezdve jól kiegyensúlyozottnak tűnt, és aerodinamikai téren több új dolgot is kipróbáltunk, ami pozitív eredményekkel zárult. Versenyképesek voltunk és sok adatot gyűjtöttünk, szóval hasznos kezdése volt ez a tesztsorozatnak."
„Ma különféle teszteket hajtottunk végre, főként az új aerodinamikai összetevőkön és a felfüggesztésen" - folytatta Dieter Gass, a csapat főmérnöke. „Szóval teljes értékű program volt és nem voltak technikai gondjaink. A feltételek jók voltak és el tudtuk végezni, amit terveztünk. Sok kört megtettünk, szóval pozitívan kezdődtek az utolsó előkészületek az Ausztrál Nagydíjra."
Kiválóan sikerült a Honda utódcsapatának, a Brawn GP-nek az első kollektív tesztjén való debütálása. A csapat színeiben Jenson Button rótta a köröket a 2009-es fejlesztésű BGP-001-es kódjelet viselő versenygéppel. Az osztagnak van mit bepótolnia, hiszen a tavaly decemberi bejelentés óta nem léptek pályára (leszámítva a múlt heti Roll-Outot).
Button meglehetősen eredményes napot teljesített, hiszen 82 kört tett meg a Mercedes motorral hajtott versenygéppel, s legjobb körideje is alig 8 tizedmásodperccel maradt el az élen végző Heidfeldhez képest. A csapat az autó aerodinamikai és mechanikai beállításain dolgozott, illetve megpróbáltak minél több adatot gyűjteni az autó részegységeivel kapcsolatban.
Eredményes napot tudhat maga mögött a Renault brazilja, Nelsinho Piquet is, aki végre valahára nem utolsóként zárta a hivatalos tesztprogramot. A fiatal versenyző 126 kört tett meg ma, s Buttontől fél másodperccel lemaradva végzett az ötödik pozícióban. A Renault tájékoztatása szerint holnap már Fernando Alonso lesz munkában.
Különös figyelem irányult ma a Toro Rosso teljesítményére is, hiszen a faenzai kiscsapat első ízben vitte pályára a Red Bull Technology által tervezett STR4-es konstrukciót. Az energiaital-gyárosok B-csapata nem is panaszkodhat, hiszen Sebastien Bourdais irányítása alatt 1 tizedmásodperccel megelőzték a Red Bull Racing ausztrálját, Mark Webbert.
„Egyelőre túl korai lenne bármit is mondani a teljesítményről" - mondta Bourdais.
„Mindazonáltal a csapat úgy tűnik, jó munkát végzett és már ma rengeteget tanultunk. Ha hasonló munkát tudunk végezni a következő néhány napban is, akkor jó helyzetből kezdjük majd a szezont."
Mark Webber tehát hetedik lett ma: a sérüléséből szinte teljesen felépült versenyző nagyon szorgalmas volt ma, hiszen egymaga közel 550 km-t tett meg ma a katalán versenypályán. Webber tovább folytatta az RB5-ös versenygép Ausztrál Nagydíjra való felkészítését.
A nyolcadik helyen a nap legszorgalmasabb versenyzőjeként Adrian Sutil zárt. A Force India fiatal pilótája 129 kört (600 km) tett meg a csapat idei autójával.
„(A barcelonai teszteken) folytatni fogjuk a Jerezben megkezdett munkát és megpróbálunk minél több kört megtenni az új autóval" - mondta a csapat egyik főmérnöke, James Key.
„Minél többet meg kell tudnunk az abroncsokról és az autó egyes elemeiről. Később kezdtük a felkészülést, így van pótolnivalónk. Ami meglepett engem az az, hogy mindenki nagyon közel van egymáshoz. Senki nincs utcahosszal elöl, és senki nincs mérföldekkel hátul. Lehetetlen megmondani, hogy a többiek mit csinálnak, de mi becsületes üzemanyag-mennyiséggel futunk."
Sutil mögött a Williams japánja, Kazuki Nakajima zárt. A fiatal versenyző az FW31-es finomhangolásán túl a Bridgestone sima felületű abroncsaira fektetett nagy hangsúlyt, s ma összesen 111 kört tett meg, bár a legjobbját még a délelőtt futotta meg.
Nagy kérdőjelek lebegnek a McLaren-Mercedes háza táján, már ami a szurkolókat illeti. A csapat ugyanis meglehetősen gyengén teljesít az utóbbi néhány tesztnapon, s ez ma sem volt másképp. A wokingi gárda finn pilótája, Heikki Kovalainen több mint két és fél másodperces hátránnyal végzett az utolsó pozícióban. Kovalainen összesen 90 kört tett meg hétfőn, s legjobb idejét (1:22.948) a nap végén futotta meg. Az MP4-24-es versenyautóra egyébként a mai napon felkerült a 2009-es specifikációjú hátsó vezetőszárny, melynek kialakítása meglehetősen eltér a többi csapat által választott megoldásoktól.
A McLaren egyelőre nem adott hivatalos tájékoztatást az első tesztnappal kapcsolatban, így velük külön cikkben foglalkozunk majd...
|