KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

2009. Március
2009. Március : Interjú az RTL Klub száguldó riporterével

Interjú az RTL Klub száguldó riporterével

Formula.hu  2009.03.23. 10:12

...


Szujó Zoltánt, a Formula-1 közvetítési jogait birtokló televízió riporterét kérdeztük az új szabályokról, a csapatok és pilóták esélyeiről, valamint a megújult formákról.

Kedden összeült a Nemzetközi Automobil Szövetség és ezzel ismét érdekes újítások érkeztek a Formula-1-es szabálykönyvbe. Mit gondolsz például az éremrendszerről, ami akár a világbajnokság végeredményét is komolyan befolyásolhatja?
Remek ötletnek tartom és örülök, hogy bevezetésre kerül, hiszen arra lesznek kényszerítve általa a versenyzők, hogy ne csak számolgassanak, hanem futamokat nyerjenek. Ez mindenképpen jót tesz mind a nézőknek, mind a versenyeknek.

Egyébiránt az is tisztán látszik a döntésből, hogy Bernie Ecclestone még mindig meghatározó figurája ennek a sportnak. Ott vannak az autógyártók és mindenféle szervezetek, de ő ezt kitalálta és véghez is vitte.

Mi a véleményed azokról a törekvésekről, melyekkel közelebb akarják hozni a sportot a nézőkhöz. Vegyük példának az autók súlyáról való tájékoztatást az időmérő edzések után.
Nemcsak a súlyokról, hanem sok minden másról is informálódhatnak majd a kedves nézők. Ahogy az
RTL Klubon készítjük elő a közvetítéssorozatot, máris több érdekességre bukkanunk. Olyan tervek vannak például, hogy azokban az autókban, melyekben már alkalmazzák a kinetikus energia-visszanyerő rendszert, vagyis a KERS-t, látni fogjuk annak töltöttségi állapotát. Ez mindenképpen fontos információ lesz abból a szempontból, hogy egy-egy versenyző milyen plusz erőket tud mozgósítani.

Az ilyen dolgok valóban azt a célt szolgálják, hogy a Formula-1-et közelebb hozzák a közönséghez. Illúzióink azért ne legyenek, a stratégiákba nem biztos, hogy igazán bele fogunk látni, viszont komoly következtetéseket tudunk levonni a segítségükkel a pillanatnyi helyzetet illetően.

Már látom Wéber Gabit és Szabó Robit, ahogy dörzsölik a tenyerüket a stúdióban ülve és örülnek, hogy lehet számolgatni és esetleg találgatni. Persze nem feltétlenül lesz minden úgy, ahogy előre megjósolják, de biztos, hogy egy jó játék lesz.   

Ha jól értelmezem a szavaidat, akkor a keddi ülés eredményei benned inkább pozitív érzéseket keltettek, szemben sok-sok szurkolóval, akik lassan temetni kezdik a sportot az újítások hallatán.
Ez így van, de hozzá kell tennem, hogy én nagyon változtatáspárti vagyok. Úgy vettem észre, hogy az újdonságok általában jót eredményeznek, és én azt gondolom, hogy nálunknál sokkal okosabb emberek végiggondolták, hogy ezek milyen hatással lehetnek a sportra. Én velük együtt abszolút pártolom és örülök az új lehetőségeknek.

Az asztal mögül lépjünk most ki a pályára. Mindenki meg van lepődve a Brawn GP csapatának teljesítményén.
Egyelőre nagyon jónak tűnik, bár azt azért tudni kell, hogy a Ross Brawnék is azt nyilatkozták ezek után a nagyon jól sikerült tesztek után, hogy könnyen elképzelhető, hogy a súlyhatár alatt vannak. Nem építették be a KERS-t az autójukba, és ki sem ellensúlyozták állítólag. Nekik azért bármit is mondanak, égető szükségük van arra, hogy szponzorokat találjanak, és ha így fel tudják hívni magukra a figyelmet, akkor talán jó pozícióban tárgyalhatnak. Ezt azért mindenképpen hozzá kell tennünk, de ezzel együtt a riválisok is elismerően beszéltek róluk.

Ami mellettük szól az az - amit sokan emlegetnek is -, hogy a Honda már a tavalyi év korai szakaszában elkezdte építeni az idei autót, ami mindenképpen meglátszik.

Ami a pilótákat illeti, ott van nekik Rubens Barrichello, aki a Ferraritól  hozott tapasztalatával nagyban segítheti a munkálatokat. Versenyzőként pontosan tudja, hogy milyen visszajelzésre van szükségük a mérnököknek ahhoz, hogy egy jó autót tudjanak összehozni. Jenson Button pedig a soha be nem váltott ígéret szerepében díszeleg egyelőre. Viszont ha most alá tudnak tenni egy versenyképes autót, akkor én nagyon bízom abban, hogy rendszeresen ott tud lenni az élmezőnyben.

A Brawn GP akkor úgy tűnik, a helyes irányon van, de mit gondolsz a McLaren-Mercedesről? Ma már bevallottan problémákkal küszködnek.
 Igen, ők az utolsó pillanatokig ádáz küzdelmet folytattak a világbajnoki címért és ez meg is látszik rajtuk. A hírek szerint a probléma valahol az autó hátulján keresendő, de nem féltem őket, nyilvánvalóan felismerik a hibáikat és megteszik a megfelelő lépéseket annak kiküszöbölésére.

Egyébként nagyon árulkodó volt az az eset, ami néhány nappal ezelőtt egy teszten történt. Lewis Hamilton a középmezőnyben szerénykedett, jó egy-másfél másodperces hátrányban az élen állókhoz képest, és amikor közeledtek a teszt végéhez, nyilván menni akart egy gyorskört és össze is törte a McLarent.

Azt már a főnökök sem tagadják, hogy nem feltétlenül vannak jó helyzetben a világbajnokság rajtja előtt. De valóban nem érdemes őket elkezdeni temetni, hiszen a McLaren egy olyan tapasztalt gárda, amelyik biztosan megtalálja a helyes utat és akkor magára találhat szezon közben.

Azonban azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a tesztidőszak az valamelyest a közvélemény, meg a riválisok megtévesztéséről, megvezetéséről is szólhat. Nem feltétlenül szoktak ilyenkor minden adu ászt kijátszani. Azt ők pontosan tudják, hogy nem a teszteken kell gyorsnak lenni, hiszen a világbajnoki pontversenybe nem számít bele.


A két csapat után két korábbi világbajnok. Mit vársz a tavaly két nem túl jó szezont zárt világbajnokról, Alonsóról és Räikkönenről?
Fernando Alonso kétszeres világbajnokként a Renault-nál képes arra - amit én Michael Schumachernél láttam utoljára -, hogy a hihetetlen kisugárzásával maga mögé tudja állítani a mérnököket és a csapat összes tagját. Olyan erős motivációs energiákat fog felszabadítani, ami mindenképpen komoly eredményeket hozhat majd. Alonso egy sok mindent megélt és megtapasztalt versenyző, és pontosan tisztában van azzal, hogy nem elég csak szimplán gyorsnak lenni. Az ma már kevés ahhoz, hogy világbajnokságokat nyerjél.

Alonso tehát egy nagy motivátor, és egy nagyon jó csapatember. Láthattuk, hogy az a közeg, ami a McLarennél vette körül nyomasztólag hatott rá.  Viszont a Renault-ban saját maga lehet, tehát gyakorlatilag megszabhatja sok szempontból azt az irányt, amerre az autót fejlesztik.

Azt nem tudom, hogy a Renault közepes teszteredményei után mire számíthatunk, de amennyire én tudom, ők azok, akik már biztosan használni fogják a KERS-t, tehát bármi megtörténhet. Én azért éppen Alonsóra számítva azt várom, hogy versenyben lesznek a világbajnoki címért. Ugyanezt gondolom Räikkönenről is, bár benne jelenleg jóval kevesebb erőt és lendületet látok. Igazából a Ferrari nekem most a sötét ló. Láttam a teszteredményeket, amik nem rosszak, de nem tudom megítélni, hogy merre járhatnak valójában.

Jean Todt a minap végleg elszakadt a Ferraritól, és mindenképpen hagy maga után némi űrt, ami nyilván nem betölthetetlen. A csapat átalakulóban van jelenleg is, de már tavaly is láthattuk, hogy mindenféle furcsa dolgok történtek. Rossz döntéseket hoztak adott esetben és hajlamosak voltak a kapkodásra. Mindez Räikkönennek nem igazán kedvez, ám ha a vezetési stílusát figyelembe vesszük, akkor a slick gumik visszatérése mindenképpen jó hír a számára. Ő alapvetően nagyon finoman tud vezetni és nagyon tudja kímélni a gumikat, illetve hamar felismeri a tapadás határait. Ebből a szempontból szerintem ő a mezőny legtehetségesebb, legzseniálisabb pilótája. Hasonló képességei egyébként Alonsónak is vannak, míg Hamiltonnál ezt egyelőre még nem látom. Ő a nyers gyorsaságával tud eredményeket elérni, de azért nyilván az a tapasztalat, amelyet a két szezon alatt felszedett, segíteni fogja akár a nehéz helyzetek megoldásában is.

Végezetül a sportunk igazi szépségeiről, az autókról kérdeznélek. Mi a véleményed az új formáról?
Már megszokta a szemem. Én az elmúlt 2-3 hetet szándékosan azzal töltöttem, hogy mindennap megnéztem az autókról készült képeket és videókat, és most már valóban hozzászoktam a látványhoz. Mindenki megszokja majd, tehát ezzel én azt hiszem nem lesz gondunk.

Ami egy picit furcsa, és a versenyzőknek is nehézséget okozhat, az az első szárny, ami egy kicsit túlnyúlik az autó szélességén, és ez az első versenyeken azért okozhat némi galibát. A teszteken már nyilvánvalóan megszokták ezt a versenyzők, de azért a szezon elején várható, hogy lesz belőle probléma.

Vizuálisan nekem inkább talán a hátsó szárny, ami sutának hat. Általa egy kicsit felborultak az arányai a versenyautónak, de ha ez az ára annak, hogy jó versenyeket láthassunk, akkor én azt mondom, hogy akármilyen rondán nézhetnek ki, hajrá!

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!