Brawn-Mercedes első sor az Ausztrál Nagydíjra
Formula.hu 2009.03.28. 08:52
Kellemes időjárás mellett kezdhette meg a mezőny a 2009-es év első időmérő edzését, ahol a Force India versenyzője, Giancarlo Fisichella futotta meg az első mért kört. Időeredménye 1:28.840 volt, amit természetesen az őt követő Nico Rosberg rögtön meg is döntött egy másodperccel.
A német versenyző sorra nyerte a szabadedzéseket, ezek után nem meglepő, hogy itt is remekelt, ám csapattársa nem sokkal később átvette tőle a vezetést, s az edzés feléhez közeledve a két Williams vezette a mezőnyt. Féltávra azonban a harmadik szabadedzésen a hidraulika meghibásodása miatt öt kör megtétele után búcsúzni kényszerülő Kimi Räikkönen állt az élre.
Kisvártatva Alonso is bejelentkezett ugyanoda, ám néhány pillanattal később „helyreállt a rend" és a megkérdőjelezett diffúzort használó Brawn GP csapata vezette a mezőnyt Button, Barrichello sorrendben.
Az edzés második felére az eddig meglehetősen szerényen szereplő Lewis Hamiltonnak is sikerült felzárkóznia a negyedik helyre, míg a szuperlágy gumikra váltó Rosberg beékelődött a két Brawn közé.
A Ferrarik ebben az időben egyre hátrébb szorultak. Räikkönen a 11. Massa pedig hat kör után az utolsó helyen állomásozott. A tavalyi világbajnokság második helyezettje azonban egy erős kör után felugrott a második helyre, ami után Kimi Räikkönen is pályára lépett, de egy zseniális középső szektor után néhány kis hiba után csak a negyedik helyet tudta megcsípni.
Egy perccel a leintés előtt a hétvége egyik meglepetésembere, Mark Webber ugrott az élre, megelőzve Rubens Barrichellót. A végjátékot azonban a rendkívül domináns teljesítményt nyújtó két Brawn autó nyerte, így a helyi hős a harmadik helyre szorult.
Rubens Barrichello azonban majdnem átlépte az 1:25-ös álomhatárt, s ezzel megnyerte csapattársa előtt az első felvonást.
Kiesettek: Buemi, Piquet, Fisichella, Sutil és Sebastian Bourdais.
A második felvonást szintén a két Brawn GP autója vezette fel a legeredményesebben, ám féltávnál jött az első meglepetés Sebastian Vettel személyében, aki 1:25.121-es időeredménnyel az élre tudott ugrani. Tőle csupán két ezredre érkezett meg a szabadedzések királya, Nico Rosberg.
Ami a hátsóbb régiót illeti, Lewis Hamilton technikai probléma miatt nem szállt be a második felvonásra az autójába, így mért kör nélkül a 15. pozíciót foglalhatja el. Igaz, csapattársa sem került sokkal jobb helyzetbe azzal, hogy a pályán körözhetett, hiszen Kovalainen az edzés végén is csak a leglassabb időeredménnyel tudott zárni, ami egyenes út volt a kiesés felé.
Az utolsó percben a Brawn GP versenyzői ismét rendkívül komoly időeredményt préseltek ki régi-új autójukból. Rubens Barrichello 1:24.783-al nyerte a második etapot. Mögötte csapattársa végzett, aki szintén befért 1:25 alá.
A két űridőt autózó Brawn mögött a sorrend: Vettel, Rosberg, Kubica, Webber, Trulli, Glock és a két Ferrari versenyző, Felipe Massa és Kimi Räikkönen.
Kiesettek: Heidfeld, Alonso, Nakajima, Kovalainen és Hamilton.
Az első két etap után nem okozott nagy meglepetést, hogy Button és Barrichello rögtön az élre tudott ugrani. A megtankolt autóval a brit versenyző első nekifutásra 1:26.600-at futott, s ezzel ő volt az egyetlen, aki az utolsó percekig 1:27 alá tudta szorítani a köridőt.
A végjáték előtt a Ferrari nem volt túl jó helyzetben. Räikkönen és Massa az utolsó két helyen állt.
Az utolsó puskaporát először a mezőny veteránja lőtte el, aki egy legjobb első szektor után egy gyengébb közepest abszolvált, ám ennek ellenére megverte csapattársát.
Azok után, hogy szinte senki nem tett volna arra pénzt, hogy a brazil versenyző idén a Formula-1-ben lesz, gyönyörű eredménnyel zárt, hiszen egészen az utolsó pillanatig esélyes volt a Pole-ra. Onnan csak csapattársa, Jenson Button tudta letaszítani, s ezzel a Brawn GP megszerezte az első sort az Ausztrál GP futamára. Mögéjük Sebastian Vettel sorakozhat fel...
Hely
|
R.
|
Versenyző
|
Csapat
|
Q1
|
Q2
|
Q3
|
Kör
|
1
|
22
|
Jenson Button
|
Brawn-Mercedes
|
1:25.211
|
1:24.855
|
1:26.202
|
19
|
2
|
23
|
Rubens Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
1:25.006
|
1:24.783
|
1:26.505
|
21
|
3
|
15
|
Sebastian Vettel
|
RBR-Renault
|
1:25.938
|
1:25.121
|
1:26.830
|
|
4
|
5
|
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
1:25.922
|
1:25.152
|
1:26.914
|
|
5
|
16
|
Nico Rosberg
|
Williams-Toyota
|
1:25.846
|
1:25.123
|
1:26.973
|
|
6
|
10
|
Timo Glock
|
Toyota
|
1:25.499
|
1:25.281
|
1:26.975
|
|
7
|
3
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:25.844
|
1:25.319
|
1:27.033
|
|
8
|
9
|
Jarno Trulli
|
Toyota
|
1:26.194
|
1:25.265
|
1:27.127
|
|
9
|
4
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
1:25.899
|
1:25.380
|
1:27.163
|
|
10
|
14
|
Mark Webber
|
RBR-Renault
|
1:25.427
|
1:25.241
|
1:27.246
|
|
11
|
6
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
1:25.827
|
1:25.504
|
|
|
12
|
7
|
Fernando Alonso
|
Renault
|
1:26.026
|
1:25.605
|
|
|
13
|
17
|
Kazuki Nakajima
|
Williams-Toyota
|
1:26.074
|
1:25.607
|
|
|
14
|
2
|
Heikki Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
1:26.184
|
1:25.726
|
|
|
15
|
1
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:26.454
|
|
|
|
16
|
12
|
Sebastien Buemi
|
STR-Ferrari
|
1:26.503
|
|
|
|
17
|
8
|
Nelsinho Piquet
|
Renault
|
1:26.598
|
|
|
|
18
|
21
|
Giancarlo Fisichella
|
Force India-Mercedes
|
1:26.677
|
|
|
|
19
|
20
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:26.742
|
|
|
|
20
|
11
|
Sebastien Bourdais
|
STR-Ferrari
|
1:26.964
|
|
|
|
|