2009. Március : Nehéz autóval utasította maga mögé az ellenfeleit a Brawn GP |
Nehéz autóval utasította maga mögé az ellenfeleit a Brawn GP
Formula.hu 2009.03.28. 18:40
A 2009-es idénytől az FIA nyilvánosságra hozza az autók szombati időmérő után mérlegelt súlyát, mely értékbe természetesen beleszámít az autókban lévő üzemanyag is. A versenyzők a vasárnapi futamon ezekkel a súlyértékekkel állnak rajthoz.
Az FIA adatai szerint 2006-ban az Albert Parkban a kocsik átlagos fogyasztása körönként kicsivel 3 liter alatt volt. Tekintettel arra, hogy a fordulatszám a jelenleg érvényes szabályok szerint 18.000-ben van korlátozva, abból lehet kiindulni, hogy idén a fogyasztás kb. 2.7 literre csökkent körönként. Az alábbi táblázatban szereplő, a várható kiállásra vonatkozó számok ez alapján az információ alapján kerültek kiszámításra.
Az egy kiállásos és a két kiállásos stratégia közötti határ valahol a 30. kör környékén van. Precíz előrejelzésekre sajnos több okból sincs lehetőség. Egyrészt a stratégiák futam közbeni alakulását befolyásolhatja, ha esetlegesen pályára kell küldeni a biztonsági autót, ami a korábbiakhoz képest szokatlanul széles első szárnyakat tekintve nem lehetetlen a szezon első versenyén. A másik ok az, hogy nem ismerjük pontosan az egyes motorok fogyasztási adatait.
Az alábbiakban az egyes versenyautók Ausztrál Nagydíj időmérőjét követően mért súlyértékeit a rajtfelállás alapján tüntetjük fel.
Pozíció
|
Pilóta
|
Az autó súlya
|
Várható kiállás(kör)**
|
1.
|
Jenson Button
|
664.5 kg
|
22
|
2.
|
Rubens Barrichello
|
666.5 kg
|
23
|
3.
|
Sebastian Vettel
|
657 kg
|
19
|
4.
|
Robert Kubica
|
650 kg
|
16 v. 17
|
5.
|
Nico Rosberg
|
657 kg
|
19
|
6.
|
Felipe Massa
|
654 kg
|
18
|
7.
|
Kimi Raikkönen
|
655.5 kg
|
19
|
8.
|
Mark Webber
|
662 kg
|
21
|
9.
|
Nick Heidfeld
|
691.5 kg
|
32
|
10.
|
Fernando Alonso
|
680.7 kg
|
28
|
11.
|
Kazuki Nakajima
|
680.5 kg *
|
29 v. 30
|
12.
|
Heikki Kovalainen
|
690.6 kg
|
31 v. 32
|
13.
|
Sebastien Buemi
|
675.5 kg
|
26
|
14.
|
Nelson Piquet
|
694.1 kg
|
33
|
15.
|
Giancarlo Fisichella
|
689 kg
|
31
|
16.
|
Adrian Sutil
|
684.5 kg
|
29 v. 30
|
17.
|
Sebastien Bourdais
|
662.5 kg
|
21
|
18.
|
Lewis Hamilton
|
655 kg
|
18 v. 19
|
19.
|
Jarno Trulli
|
660 kg
|
21
|
20.
|
Timo Glock
|
670 kg
|
24
|
* Az adat esetleg változhat, mivel az FIA eredetileg hibás adatot közölt.
** Hozzávetőleges adatok, garancia nélkül.
Nincs súlyelőny a Brawn GP-nél
A rajtrács első sorát elfoglaló Brawn GP csapat autói tehát a többi csapat versenygépeihez képest a téli tesztek idején megjelent találgatásokkal ellentétben semmiféle súlyelőnnyel nem rendelkeznek.
Tekintettel arra, hogy minden autó előírt minimális súlya a pilótával együtt 605 kg, a Jenson Button és Rubens Barrichello autóinál mért adatok alapján arra lehet következtetni, hogy a páros a futam első szakaszában valamivel több, mint 20 kört fog megtenni, attól függően, hogy a biztonsági autót be kell-e küldeni majd a pályára.
Az időmérőn a harmadik rajtkockát megszerző Sebastian Vettel autójának súlya 657 kg, az ugyancsak a második sorból rajtoló Robert Kubica esetében 650 kg mértek az FIA illetékesei. Ez egyben azt jelenti, hogy a lengyel versenyző autója a legkönnyebb a mezőnyben.
Az időmérő harmadik szakaszába eredetileg bejutott legjobb 10 autóból a Toyotás Timo Glock versenygépe volt csak nehezebb a BrawnGP gépeinél, ám a Toyota eredményeit - mint arról korábban beszámoltunk - a hátsó szárny szabálytalansága miatt törölték.
Nelson Piquet Renault-ja a legnehezebb a rajtrácson 694.1 kilogrammal, ami a szakértők szerint arra enged következtetni, hogy a brazil pilóta körülbelül 10 körrel tovább tud a pályán maradni a verseny első szakaszában, mint Jenson Button és Rubens Barrichello. Nick Heidfeld és Heikki Kovalainen autóit ugyancsak 690 kg felett mérlegelték.
A Williams pilótája, Kazuki Nakajima kocsijának súlyát hivatalosan 612.5 kilogrammal jelentették be, de a hírek szerint ez az adat hibás, a valós érték 680 kg körül lehet.
Az időmérő 1. és 2. szakaszában kiesett versenyzők továbbra is szabadon választhatják meg azt az üzemanyag-mennyiséget, mellyel a holnapi versenyen csatába indulnak.
|