2009. Április : Vettel a legkönnyebb, Heidfeld marad kinn legtovább |
Vettel a legkönnyebb, Heidfeld marad kinn legtovább
Formula.hu 2009.04.05. 17:32
A melbourne-i futamgyőztes, Jenson Button holnap is jó esélyekkel indulhat küzdelembe Sepangban, hiszen a szombati időmérőn az ausztrál után a malajziai pole pozíciót is megszerezte.
Az FIA által nyilvánosságra hozott súlyadatok már az első alkalommal is csodálkozásra adtak okot, miután az ellenfelek könnyű autókat sejtettek a BrawnGP-nél, azonban csalódniuk kellett. Ez Malajziában sincs másként. Button versenygépe esetében a mai időmérő edzést követően 660 kilogramm összsúlyt mutatott a mérleg. A brit versenyző tehát több üzemanyaggal indul neki a holnapi futamnak, mint az első 10-be bejutott ellenfelei.
Ma egyedül a Toyotás Jarno Trulli tudta komolyabban felvenni a versenyt a BrawnGP pilótájával, ám az olasz autójában 3 és fél kilogrammal kevesebb üzemanyag van, ami azt jelenti, hogy valószínűleg Button előtt 1-2 körrel fog kilátogatni a boxba. Sebastian Vettel, aki ugyan a harmadik rajtkockát szerezte meg, de büntetése miatt 10 rajthellyel hátrébb sorolták, a legkönnyebb autóval indul neki a vasárnapi futamnak, így várhatóan elsőként kell majd tankolnia.
Az első tíz versenyző közül Fernando Alonso autóját tankolták tele leginkább, a Renault-t 680,5 kilogrammal mérlegelték. Rubens Barrichello meglehetősen konzervatív stratégiát választott, 664,5 kilogrammal csak a 8. helyről rajtolhat majd el a váltócsere miatti öt rajthelyes büntetésének köszönhetően.
A leghosszabb ideig elméletileg Nick Heidfeld maradhat majd kinn a pályán. A BMW Sauber pilótája 692 kg-ot nyomó autóval indulhat csatába, így várhatóan nagyjából a 33. körben tesz látogatást a boxban. Az összesen 56 körös malajziai futamon ez azt jelenti, hogy adott esetben egy kiállásos stratégián lehet, ugyanúgy, mint Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella, Kazuki Nakajima, Nelson Piquet, Sébastien Buemi, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen és Felipe Massa.
A fenti adatokhoz hozzá kell fűzni, hogy az időjárás alakulása a vasárnapi Maláj Nagydíjon minden csapat stratégiáját egyformán a feje tetejére állíthatja.
A számítások alapját egy körönkénti kb. 2,6 kilogrammos becsült átlagos fogyasztás képezi, amely értéktől az egyes versenyautók fogyasztása természetesen némileg eltérhet. Melbourne-ben a fogyasztás körönként átlag 2,77 kg volt.
Súlytáblázat
Hely
|
Versenyző
|
Csapat
|
Súly (kg)
|
1
|
Button
|
Brawn-Mercedes
|
660
|
2
|
Trulli
|
Toyota
|
656.5
|
3
|
Vettel
|
Red Bull-Renault
|
647
|
4
|
Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
664.5
|
5
|
Glock
|
Toyota
|
656.5
|
6
|
Rosberg
|
Williams-Toyota
|
656
|
7
|
Webber
|
Red Bull-Renault
|
656
|
8
|
Kubica
|
BMW-Sauber
|
663
|
9
|
Räikkönen
|
Ferrari
|
662.5
|
10
|
Alonso
|
Renault
|
680.5
|
11
|
Heidfeld
|
BMW-Sauber
|
692
|
12
|
Nakajima
|
Williams-Toyota
|
683.4
|
13
|
Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
688
|
14
|
Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
688.9
|
15
|
Bourdais
|
Toro Rosso-Ferrari
|
670.5
|
16
|
Massa
|
Ferrari
|
689.5
|
17
|
Piquet
|
Renault
|
681.9
|
18
|
Fisichella
|
Force India-Mercedes
|
680.5
|
19
|
Sutil
|
Force India-Mercedes
|
655.5
|
20
|
Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
686.5
|
Kiállások várható menete
Várható Kiállás
|
Versenyző(k)
|
15. Kör:
|
Sebastian Vettel
|
18. Kör:
|
Adrian Sutil és Jarno Trulli
|
19. Kör:
|
Timo Glock, Nico Rosberg és Mark Webber
|
20. Kör:
|
Jenson Button
|
21. Kör:
|
Robert Kubica és Kimi Räikkönen
|
22. Kör:
|
Rubens Barrichello
|
24. Kör:
|
Sébastien Bourdais
|
28. Kör:
|
Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella
|
29. Kör:
|
Kazuki Nakajima és Nelson Piquet
|
30. Kör:
|
Sébastien Buemi
|
31. Kör:
|
Lewis Hamilton
|
32. Kör:
|
Heikki Kovalainen és Felipe Massa
|
33. Kör:
|
Nick Heidfeld
|
|