2009. Április : Kettős Red Bull győzelem az esős Kínai Nagydíjon! |
Kettős Red Bull győzelem az esős Kínai Nagydíjon!
Formula.hu 2009.04.19. 18:10
Meglehetősen kaotikusan indult és túlzottan sokat nem is változtak az időjárási körülmények a Kínai Nagydíj futama során, ahol talán csak Sebastian Vettel autója mellé csatoltak evezőlapátot a gondos szerelők. Az ifjú német versenyző ugyanis másokkal ellentétben leginkább csak azért került képernyőre, mert magányosan, de legfőképpen gyorsan és hibátlanul rótta a köröket, így egyfajta példaként jelenhetett meg a szenvedő társak számára.
A Red Bull kiválósága csupán egyszer került komoly rivális mögé, de azt is hamar megelőzte, így szinte rajt-cél győzelmet aratva megszerezte élete második Formula-1-es elsőségét. A győzelem a csapat számára is rendkívüli, hiszen ez volt a Red Bull első igazi sikere, s mindezt rögtön duplázták, mivel Vettel mögött a csapattársa, Mark Webber érkezett be a célba.
A dobogó legalsó fokára ezúttal az első két futamot megnyerő Jenson Button állhatott fel, aki így továbbra is komoly előnnyel áll a pontverseny élén. Ahogy ott is, a futamon is csapattársa van mögötte. Rubens Barrichello negyedikként ért célba, habár az ő lemaradása már igazán komoly. Több, mint egy percet kapott a vízen már mindenképpen zseniálisnak nevezhető Sebastian Vetteltől.
Az ötödik és hatodik helyen a két McLaren-Mercedes versenyző osztozik. Hogy ezúttal Kovalainen végzett előrébb, annak csupán egyetlen oka van. A finn versenyző nem hibázott annyit, mint világbajnok csapattársa, aki már-már Felipe Massa tavaly silverstone-i teljesítményével vetekedő számban mutatott be piruetteket. Igaz emellett legalább annyiszor döngölte földbe társait.
Például Kimi Räikkönenen is átgázolt néhányszor, de amint elment mellette, rögtön el is dobta az autóját. Hamiltonnak végül kifizetődőbbnek tűnt nem megelőzni a Ferrari ászát, aki ezúttal egyébként nem volt túl jó formában. Talán az autójának motorjával is volt valami probléma, ami azonban még így is jobban üzemelt, mint csapattársáé, akié 20 kör után feladta a küzdelmet. Räikkönen a nem telesen jó formában lévő autójával a tízedik helyet szerezte meg, így tehát a Ferrari minden átszervezés ellenére pont nélküli a világbajnokságban.
Pontokat szerzett viszont Timo Glock és Sebastien Buemi. Az értékelhető eredmény ellenére azonban egyikőjüknek sem volt tiszta versenye Mindketten szárnycserére szorultak. Buemi az élen végző Vettelbe törte bele az orrát, amikor az egy kicsit elbizonytalanodott a biztonsági autós periódus alatt.
A Safety Cart pedig az imént említett Timo Glock csapattársa, Jarno Trulli és Robert Kubica ütközése miatt küldték be a pályára. A lengyel versenyző éppen úgy, ahogy 2007-ben Kanadában, most is a Toyota versenyző „vállán" dobbantott. Érdekes módon azonban ezúttal csak Trulli autója nullázódott le. Kubica egy orrcsere után simán folytatni tudta a körözgetést.
A nap pozitív meglepetése Adrian Sutil volt, aki az utolsó körökben pontszerző helyen autózott, de talán őt is megzavarta Hamilton ide-oda bukdácsolása, és a végén falnak rohant tőle. Egyes hírek szerint azonban ennek akár meghibásodás is lehet az oka. Nick Heidfeld szerint ugyanis Sutil autójáról valami leszakadt az esést megelőzően.
A Brawn GP autói viszont problémamentesen üzemeltek, így három futam után komolyan tartják magukat az első két helyen. A Red Bull erős teljesítménye azonban talán még rájuk is komoly veszélyt jelent, így egyelőre nem a diffúzor váltással próbálkozó csapatok, hanem az eredendően zseniálisan megtervezett bikák a potenciális kihívói a korábban utolérhetetlennek vélt Brawn gárdájának.
Hogy hogyan alakul az élen állók küzdelme, arra ezúttal csupán egy hetet kell várnunk, hiszen a jövő hétvégén a Bahrein Nagydíj kerül megrendezésre.
Hely
|
Versenyző
|
Csapat
|
Kör
|
Hátrány
|
Rajt
|
1
|
Sebastian Vettel
|
RBR-Renault
|
56
|
Győztes
|
1
|
2
|
Mark Webber
|
RBR-Renault
|
56
|
+10.9
|
3
|
3
|
Jenson Button
|
Brawn-Mercedes
|
56
|
+44.9
|
5
|
4
|
Rubens Barrichello
|
Brawn-Mercedes
|
56
|
+63.7
|
4
|
5
|
Heikki Kovalainen
|
McLaren-Mercedes
|
56
|
+65.1
|
12
|
6
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
56
|
+71.8
|
9
|
7
|
Timo Glock
|
Toyota
|
56
|
+74.4
|
19
|
8
|
Sebastien Buemi
|
STR-Ferrari
|
56
|
+76.4
|
10
|
9
|
Fernando Alonso
|
Renault
|
56
|
+84.3
|
2
|
10
|
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
56
|
+91.7
|
8
|
11
|
Sebastien Bourdais
|
STR-Ferrari
|
56
|
+94.1
|
15
|
12
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
56
|
+95.8
|
11
|
13
|
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
56
|
+ 106.8
|
17
|
14
|
Giancarlo Fisichella
|
Force India-Mercedes
|
55
|
+1 Kör
|
20
|
15
|
Nico Rosberg
|
Williams-Toyota
|
55
|
+1 Kör
|
7
|
16
|
Nelsinho Piquet
|
Renault
|
53
|
+2 Kör
|
16
|
17
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
50
|
+6 Kör
|
18
|
Ret
|
Kazuki Nakajima
|
Williams-Toyota
|
43
|
+13 Kör
|
14
|
Ret
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
20
|
+36 Kör
|
13
|
Ret
|
Jarno Trulli
|
Toyota
|
18
|
+38 Kör
|
6
|
|