2009. Június : Kovalainen vette át a vezetést a második edzésen |
Kovalainen vette át a vezetést a második edzésen
Formula.hu 2009.06.06. 23:42
A délutáni edzés első 10 perce a McLaren -Mercedes csapat dominanciájával telt. Lewis Hamilton 1:29.452-es ideje csupán fél másodpercre volt Nico Rosberg délelőtti legjobbjától, aki a leggyorsabb volt akkor. Míg Heikki Kovalainen néhány perc múlva a kilencedik helyig csúszott vissza, a regnáló bajnok időeredménye jó időre az élen tartotta őt.
Hamilton elsőségét 25 perc után a Williams duójának sikerült először megtörnie. Előbb Kazuki Nakajima, majd Nico Rosberg futott gyorsabb kört. Egy perccel később azonban az egyre hátrébb kerülő Kovalainen, valamint Sebastian Vettel is megérkezett. Előbbi héhány kör után ismét az élre repítette az ezüstnyilat. Az edzés egyharmadánál tehát újra a McLaren-Mercedes diktálta a tempót, ezúttal azonban már a hétvége legjobb ideje volt az övéké.
A legutóbb egyre elszántabban nyilatkozó Sebastian Vettel állt ekkor a harmadik helyen, ám amikor újabb gyorskörre indult volna, az autója az első kanyart követően felmondta a szolgálatot, így a német pénteki programja a délutáni négy körrel be is fejeződött. A leállást motorhiba okozta, így a csapat mndenképpen motorcserére kényszerül a szombati napra.
Féltávig a helyzet nem sokat változott az élen autózók körében. Csupán Lewis Hamilton csúszott ki kétszer is kigyorsítás közben. Először az egyes kanyar bevétele után repült át a pálya másik oldalára, másodjára pedig a kilences kanyarban dobta el az autóját. A McLaren azonban a későbbiekben sem bizonyult könnyen kezelhető autónak, mivel Hamilton ezek után is láthatóan küszködött azzal, hogy a hátsó tengelynél hiányzó tapadást ellensúlyozza.
Az utolsó harmadhoz érkezvén Fernando Alonso is és Robert Kubica is bejelentkezett a legjobbak közé, de Kovalainen idejét egyiküknek sem sikerült megközelítenie. A finn dominanciája meglepő azok után, hogy csapattársa ezekben az időkben a mezőny közepén tartózkodott. Hozzá hasonlóan a Ferrari versenyzők sem jeleskedtek. Massa a 10., Räikkönen a 13. helyen állt ekkor. A brazil versenyző a hátsó kerekek gyors elkopására panaszkodott, ami a futamon számukra gondot okozhat.
A végjátékban nem változott az élmenők sorrendje, ám látnivaló így is akadt elég. A versenyzők továbbra is küszködtek a pályával. Ennek ellenére Fisichella és Nakajima csak saját maguknak köszönhetik, hogy megperdültek a pálya utolsó kanyarkombinációjában. Sem a Williams pilóta, sem az olasz versenyző nem akart engedni, így a két autó összeért és mindketten kiperdültek.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Időeredmény |
Hátrány |
Kör |
1 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
1:28.841 |
|
37 |
2 |
Fernando Alonso |
Renault |
1:28.847 |
0.006 |
35 |
3 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
1:29.056 |
0.215 |
35 |
4 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
1:29.091 |
0.250 |
37 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:29.202 |
0.361 |
4 |
6 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1:29.207 |
0.366 |
41 |
7 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
1:29.257 |
0.416 |
40 |
8 |
Rubens Barrichello |
Brawn-Mercedes |
1:29.305 |
0.464 |
35 |
9 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:29.383 |
0.542 |
39 |
10 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
1:29.401 |
0.560 |
38 |
11 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29.416 |
0.575 |
38 |
12 |
Jenson Button |
Brawn-Mercedes |
1:29.430 |
0.589 |
33 |
13 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:29.435 |
0.594 |
31 |
14 |
Timo Glock |
Toyota |
1:29.518 |
0.677 |
40 |
15 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:29.520 |
0.679 |
33 |
16 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1:29.550 |
0.709 |
40 |
17 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:30.081 |
1.240 |
33 |
18 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Mercedes |
1:30.091 |
1.250 |
38 |
19 |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
1:30.295 |
1.454 |
39 |
20 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:30.629 |
1.788 |
37 |
|