Räikkönen, Massa és Schumacher Le Mans-ban?
Formula.hu 2009.06.20. 10:24
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo a hétvégén a Le Mans-i 24 órás versenyen járt. Hivatalosan protokollvendégként a futamot megnyitni, de azonnal elkezdődtek a találgatások, hogy esetleg tárgyalásokat is folytatott a Ferrari jövőjének érdekében. Mint ismert a FOTA-FIA háború azzal a veszéllyel fenyeget, hogy kettészakad a Forma-1. Noha a FOTA csapatok azt mondják, hogy ez esetben új versenysorozatot indítanak, sok elemző úgy véli ez 2010-ben még nem lesz lehetséges, hiszen igen rövid idő áll rendelkezésre arra, hogy alkalmas pályákat találjanak, kialakítsák a szabályrendszert és szerződéseket kössenek a médiával. Az átmeneti megoldás Le Mans lehet.
A Le Mans-i 24 órás versenynek a Forma-1-nél is nagyobb hagyománya van, hiszen 1923 óta rendezik meg. Számos legendás Forma-1-es versenyző megfordult benne és sok nagy gyár komoly múlttal rendelkezik a futamon. És ami most a leginkább vonzó lehet azoknak, akik szakítani kívánnak a FIA által irányított Forma-1-el: nem a Nemzetközi Automobil Szövetség, hanem a Nyugati Automobil Klub (ACO) fennhatósága alá tartozik.
Persze a legendás 24 órás futam csak évi egy versenyt jelentene, de az ACO éppen a napokban jelentette be, hogy létre kívánja hozni Le Mans Világsorozatot, amely hat-nyolc versenyből állna, amelyeket Európában, Amerikában és Ázsiában rendeznének.
Nem meglepő tehát, hogy Le Mans-ban Montezemolót megkérdezték egy esetleges Le Mans-i Ferrari szereplésről is.
"A szándékunk az, hogy a Forma-1-ben folytatjuk, ha a feltételek megfelelőek. Ha nem, a versenyzés akkor is a génjeinkben van. Ha elhagyjuk a Forma-1-et, akkor valami mást fogunk csinálni és Le Mans egyike lenne az első prioritásainknak." - mondta Montezemolo.
A La Stampa című olasz lapnak pedig már a pilótákról is beszélt az elnök: „Kimi Räikkönen és Felipe Massa minden bizonnyal jó munkát végezne. Aztán ott van természetesen a tesztpilótánk, Marc Gené is (aki Alexander Wurz-cal és David Brabhammel megnyerte a 2009-es Le Mans-i 24 órást - a ford.). És üdvözölnék néhány régi ismerőst is: Jean Alesit és Michael Schumachert."
A hétszeres világbajnok még Forma-1-es pályafutása előtt, 1991-ben, már szerepelt Le Mans-ban, akkor a Mercedes pilótájaként az ötödik helyen végzett Karl Wendlingerrel és Fritz Keruzpointnerrel, megfutva a verseny leggyorsabb körét.
Természetesen a Ferrari jövő évi Le Mans-i szereplése egyelőre csak fantázia. Az elsődleges cél az, hogy elsimítsák a nézeteltéréseket a FIA-val és mindenki maradhasson a Forma-1-ben. De lennie kell egy B-tervnek és Montezemolo talán tényleg emiatt járt Le Mans-ban...
|