Räikkönen: A hibrid rendszer hasznos volt
Formula.hu 2009.06.30. 22:16
A Ferrari versenyzője, Kimi Räikkönen a nyolcadik helyen tudott célba érni az Angol Nagydíjon, amivel pontszerző lett, mégsem teljesen elégedett. A finn pilóta úgy véli, hogy egy jobb stratégiával előrébb léphetett volna, a KERS-nek azonban nagy hasznát vette, így a továbbiakban is használni fogja.
Kimi, a verseny elején az ötödik helyen álltál, de csak a nyolcadik lettél. Milyen volt a versenyed?
Kimi Räikkönen: "A rajtom jó volt, de nem volt sok benzin az autómban, és sok időt veszítettem. Talán jobb lett volna jobban megtankolni a Ferrarit, mert beragadtam Trulli mögött. Meg akartam előzni, de ezen a pályán nehéz. A boxkiállás után mindenki előttem volt."
Néhány kör után lassabb lettél, volt valami probléma az autóval?
Kimi Räikkönen: "Nem, csak takarékoskodni akartam a benzinnel, hogy plusz kört teljesíthessek és megelőzzem Nakajimát. Ő előbb ment be, így nem volt gond, de a többieknek, akik mögöttem voltak sokkal több benzinjük volt és később mentek ki. Utólag mindig okosabb az ember. Az autó jó volt, de ha nagy a forgalom nem tudod kihasználni a sebességet. Többet ki lehetett volna hozni ebből, de ha kevés benzined van, és mégis majdnem tizedik leszel, akkor jobb ha nem vagy az belső tízben és szabadon dönthetsz arról, mennyit tankoljanak. Az időmérőhöz képest a versenyen jobbak voltunk amikor nem volt forgalom. Csalódás, hogy egy jó rajt után sem sikerült jól teljesíteni. Egy pont több mint a semmi, de többre vágytam."
A célegyenes nem túl hosszú és a Ccopse kijáratánál a pálya mellett voltál. Miért és mekkora szerepe volt ebben a hibrid rendszernek?
Kimi Räikkönen: "A tapadás itt mindkét oldalon jó, mi a belső íven voltunk. A rajtom jó volt, mert ha a gumik tapadása megfelelő, akkor ki lehet használni a plusz lóerőket. Ez biztosan segített. Az első kanyar nem túl széles, és ha sok autó van ott egyszerre szűk lehet, de szerencsére a Williams kiszélesítette. Letértem a fűre, és sikerült megelőznöm a többieket. Nakajimát sajnos nem sikerült. A rajt összességében jó volt, csak a boxkiállásnál estem vissza. Ez kicsit tönkretette a versenyemet, de a stratégiáról már az időmérőn döntést hozunk. Most nem jött össze. A tempóval nem volt baj, csak a Red Bull volt sokkal gyorsabb. Ennek örülök, de összességében egy kicsit csalódott vagyok."
A versenyen használtad a hibrid rendszert és mennyit segített?
Kimi Räikkönen: "Igen, segítség volt. Az első két szektorban magam mögött tudtam tartani Glockot, de a harmadikban mindig közelebb tudott jönni. A kemény gumikkal az első tengely mentén nem volt tökéletes a tapadás, így az utolsó kanyar kijáratánál is használtam, így elöl maradhattam. Az utolsó körökben közel tudott jönni mert előbb tudott gázt adni, de szerencsére elöl maradhattam. A KERS a rajtnál és a védekezésnél is segít. A feltöltés itt egy kicsit nehézkes volt."
Felipa Massa közel volt egy dobogós helyhez. A javuló tendencia bizakodásra ad okot? A Ferrari az egyetlen csapat, amely használja a hibrid rendszert.
Kimi Räikkönen: "Azért használjuk mert előnyt jelent. KERS nélkül lassabbak lennénk, különösen az időmérő edzésen. A hibrid rendszerünk jó, és bár van lehetőség arra, hogy kiszedjük, de valamennyire mindig segít. Ha nem így lenne, nem használnánk. Az autó nem olyan jó, mint szeretnénk. Most jobban ment, mint az időmérésen, de legutóbb nem így volt. Néha egy körön vagyunk jobbak, néha a hosszabb etapok során. Ez az időjárással és a gumikkal is összefügg. Az autó jó, de nagyobb leszorító erőre lenne szükség. A lassabb kanyarokban sok időt veszítünk, de gyorsakban egész jók vagyunk. Ha nagyobb a tapadás, a gumik is jobban mennek és nagy előrelépéseket lehet tenni. Ezen a téren azonban még hiányosságaink vannak."
|