A Formula-1-es megállapodás az FIA-n múlik
Formula.hu 2009.07.11. 12:18
A kereskedelmi jogok birtokosa, a CVC pénteken arról tájékoztatta a Nemzetközi Automobil Szövetség elnökét, Max Mosley-t, hogy készen állnak aláírni az új Concorde Egyezményt, de ha nem jön létre az egyezség, a csapatokkal tartanak az új bajnokságba. Ez esetben a CVC kártérítést követelhet a szövetségtől, mivel megakadályozták a megegyezést a csapatokkal.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh az Auto Motor und Sport-nak elmondta, hogy néhány napon belül létrejöhet az egyezség. "A CVC és a FOTA álláspontja közel áll egymáshoz, közelebb mint a csapatok és az FIA nézetei."
A szövetség úgy véli, hogy a jövő héten aláírhatják a Concorde Egyezményt. Ha nem jön létre a megállapodás, a csapatok minél előbb meg akarják kezdeni az új bajnokság szervezését, de Adrian Newey elmondta, hogy néhány napon semmi sem múlik.
"Ha az FIA hajlandóságot mutat a megállapodásra, akkor nem jelent gondot az egy hetes csúszás. Igazából senki sem akar új bajnokságot." - vélekedik a Red Bull fõtervezője.
A szerdai ülés után, ahol a csapatok kivonultak az ülésről, csütörtökön egy újabb egyeztetésre került sor, ahol az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting, a Williams technikai vezetője Sam Michael és egy FOTA csapat mérnöke is jelen volt. A téma a 2010-es technikai szabályzat volt. Német lapértesülések szerint a napirendi pontok hetven százalékában egyetértettek, de a többi kérdésben is könnyen megállapodás születhet.
Az FIA közölte, hogy a FOTA csapatok szavazati jogának elvétele, csak formaság volt, mivel a szabályok nem teszik lehetõvé, hogy a feltételek mellett nevezett csapatok szavazhassanak. Mosley ezt közölte a Ferrari elnökével, Luca di Montezemolóval is, és felhívta a figyelmet arra, hogy ettõl még részt vehetnek a megbeszéléseken, és beleszólhatnak a vitákba.
Mosley cáfolta, hogy fel akarja bontani a Formula-1-es békét, és Párizsban találkozott a Renault elnökével, Carlos Ghosnnal, hogy ismertesse költségcsökkentési terveit és álláspontját az FIA elnökválasztásáról. Ghosn az Európai Autógyártók Szövetségének elnökeként hallgatta meg Mosley-t, mivel korábban az ACEA új vezetõt követelt a Nemzetközi Automobil Szövetség élére.
Egyes lapok úgy értesültek, hogy a Concorde Egyezmény aláírásának elmulasztása - amellyel 2012-ig kötelezik el magukat a csapatok - lehetőséget ad arra, hogy néhány gyártó meggondolja a Formula-1-es szerepvállalást. A Motorsport Aktuell úgy tudja, hogy a Toyota és a BMW vezetősége is fontolóra vette a kiszállást. Ezt a csapatok nem akarták megerősíteni.
|