Az FIA tovább javítana a pilótafülke biztonságán
Formula.hu 2009.08.23. 12:14
A Formula-1 története során nemcsak a technológia, a biztonság is jelentős fejlődésen ment keresztül, csökkentve ezzel a súlyos sérülések kockázatát. A nyitott pilótafülke azonban továbbra is sok veszélyt rejt, amit Henry Surtees és Felipe Massa balesete is alátámaszt. John Surtees fia egy Formula-2-es versenyen vesztette életét, amikor egy másik autó kereke a fejének repült. A Ferrari versenyzője alig egy héttel később, a Hungaroringen szenvedett súlyos sérüléseket amikor egy rugó a sisakjának csapódott.
A Nemzetközi Automobil Szövetség Biztonsági Bizottsága ezt követően alaposan szemügyre vette az eseteket, és javaslatokat tettek arra, hogyan lehet javítani a sport biztonságán. A Pat Symonds vezette munkacsoport egyelőre nem hozta nyilvánosságra a terveit, de Ross Brawn elmondása szerint nem lesz zárt a pilótafülke.
"A formulasportban nyitottak a pilótafülkék, és nem hiszem, hogy be akarjuk zárni őket, így mindig marad valamennyi kockázat. A kérdés csak az, hogy ezt a rizikót hogyan tudjuk minimálisra csökkenteni. Ezen dolgozunk."
A Brawn csapatvezetője egyelőre nem tudja, hogy mi okozta hogy a rugó - ami MAssa sisakjának repült - levált az autóról, de azt feltételezi, hogy a pálya felületi egyenetlensége miatt sérült meg a felfüggesztés. "Két probléma is felmerült az alkatrésszel, de nem tudjuk hogy melyik volt előbb. Azóta úgy módosítottuk, hogy egyik sem tud fellépni és az adatok is ezt igazolják."
"Egész évben ezt azt elemet használtuk és nem volt semmi probléma vele. A Ferrari két felfüggesztési hibát is észlelt, a Red Bull pedig egyet. Úgy fest, hogy a Hungaroring kemény a felfüggesztésekkel." - tette hozzá Brawn.
|