Lewis Hamilton vette át a vezetést Belgiumban
Formula.hu 2009.08.28. 16:11
Ahogy az első, úgy a Belga GP második edzése sem indult zökkenőmentesen. A gyakorlás elején Luca Badoer autójáról repült le a kerékfedő, melynek pályáról való eltávolításáig piros zászló volt érvényben.
A rövid pauza után a versenyzők hamar nekidurálták magukat, és egyre lejjebb tornászták az időeredményeket, jóval a délelőtti idő alá szorítva azokat.
A csapatok mindegyike hozott egy kis újítást, különösen az autó hátulját tekintve, melynek segítségével alacsonyabb leszorító erő mellett tudják abszolválni a meglehetősen gyors spái aszfaltcsíkot.
A versenyzők nagy része sokat panaszkodott arra, hogy a fenéklemez gyakran érintkezik a talajjal. Sebastian Vettel egyenesen a feneke „túlmelegedése" miatt aggódott. Jenson Button pedig az Eau Rouge-ban való felülés miatt elégedetlenkedett, amely okán nem tudja maximális sebességgel teljesíteni ezt a kivételesen nehéz és nagy jelentőséggel bíró szakaszt. Ez az a szektor, melyben a KERS-sel felszerelt autók előnyben voltak kiegyensúlyozottabb társaiknál.
A sok-sok probléma ellenére a második edzés meglehetős nyugalomban telt. Az élen sem váltották egymást percenként a pilóták. A legtöbb időt az első helyen Mark Webber töltötte, akinek a középső szektor teljesítése adta a legnagyobb feladatot.
A nem túl eseménydús edzés azért a végére szokásosan belendült, már ami a köridőket illeti. Az ausztrál legjobbját előbb Timo Glock döntötte meg, akinek pedig éppen a középső szektorban volt a legjobb a teljesítménye. Ráadásul a lágyabb keverékkel, mely a többi versenyzőnél nem igazán akart eredménnyel dolgozni.
Négy perccel a zárás előtt aztán Lewis Hamilton is sikeresen átugrotta a Red Bull versenyzőjének idejét. Előbb a második, majd az első helyre hozta fel az autóját, s ez utóbbi eredménybe még egy kis hiba is belefért. A tavalyi bajnok előnye csupán hajszálnyi, ám ez is elég volt ahhoz, hogy megnyerje a Belga GP második szabadedzését.
A végére Kimi Räikkönen is megérkezett a harmadik helyre, ám autója az utolsó métereket már nem bírta ki...
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Időeredmény |
Kör |
1 |
L. Hamilton |
McLaren |
1:47.201 |
29 |
2 |
T. Glock |
Toyota |
1:47.217 |
29 |
3 |
K. Räikkönen |
Ferrari |
1:47.285 |
26 |
4 |
M. Webber |
Red Bull |
1:47.329 |
31 |
5 |
R. Grosjean |
Renault |
1:47.333 |
34 |
6 |
G. Fisichella |
Force India F1 |
1:47.506 |
27 |
7 |
J. Trulli |
Toyota |
1:47.559 |
33 |
8 |
R. Kubica |
BMW |
1:47.578 |
33 |
9 |
J. Alguersuari |
Scuderia Toro Rosso |
1:47.579 |
36 |
10 |
S. Vettel |
Red Bull |
1:47.602 |
25 |
11 |
S. Buemi |
Scuderia Toro Rosso |
1:47.702 |
38 |
12 |
H. Kovalainen |
McLaren |
1:47.743 |
33 |
13 |
A. Sutil |
Force India F1 |
1:47.790 |
29 |
14 |
F. Alonso |
Renault |
1:47.862 |
30 |
15 |
K. Nakajima |
Williams |
1:47.961 |
32 |
16 |
N. Heidfeld |
BMW |
1:48.017 |
30 |
17 |
J. Button |
Brawn GP |
1:48.125 |
34 |
18 |
R. Barrichello |
Brawn GP |
1:48.130 |
37 |
19 |
N. Rosberg |
Williams |
1:48.360 |
29 |
20 |
L. Badoer |
Ferrari |
1:49.211 |
30 |
|