Az FIA a versenyzői kritika után módosította a rázóköveket
Formula.hu 2009.09.11. 23:49
A Formula-1-es versenyzők nem örültek a monzai pálya módosításának, és éles kritikával illették az egyes és a kettes sikánban megemelt rázóköveket. A Toyota pilótája, Timo Glock már szerdán körbejárta a pályát, amikor jelezte, hogy a magas kerékvető veszélyes.
"Ezek szerintem húsz centiméter magasak, és nem hiszem, hogy az első légterelő a kocsin marad, ha hozzáérünk. Szerintem nem biztonságos. Ha oldalasan rácsúszunk, akkor meg is emelkedhet az autó. Olyan, mint egy ugrósánc. Ha véletlenül kicsúszunk, akkor tönkreteheti a kasztnit. A másik lehetőség, hogy megkerüljük, de az másfél másodperces veszteség." - idézi az Auto Motor und Sport a német versenyzőt.
A Renault főmérnöke, Pat Symonds úgy véli, hogy a magas rázókő elveheti a versenyzők kedvét az előzéstől. "Csak akkor fognak manővert kezdeményezni, amikor teljesen biztonságosnak érzik. Ha egy manőver nem sikerül használhatod a vészkijáratot, ha viszont későn szakítod meg az akciót, akkor a kerékvetőre csúszol, ami veszélyes."
A BMW-Sauber színeiben versenyző Robert Kubica szerint felesleges volt a változtatás. "A régiek is rendben voltak, és látványos volt, amikor valaki két kerékkel ráhajtott."
A Nemzetközi Automobil Szövetség - akárcsak tavaly Szingapúrban - ezúttal is meghallgatta a kritikát, és módosított a rázóköveken, amelyek laposabbak lesznek, és ezáltal nem lesz olyan nagy a szintkülönbség az aszfalt és a kerékvető széle között, de továbbra is hátráltatja majd azokat, akik ráhajtanak.
|