KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Az FIA tisztázta a védekezésre vonatkozó szabályt

Az FIA tisztázta a védekezésre vonatkozó szabályt

motorsportal.hu  2012.01.05. 11:27


 

A 2011-es évben is sok kétséges manőver történt a pályákon, elsősorban a védekező pilóták tekintetében volt gyakran kérdés, hogy mennyire védték szabályosan pozíciójukat. Jó néhány olyan jelenetnek lehettünk szemtanúi, melyek szabályszerűségének megítélése igen csak megosztotta mind a szakembereket, mind a szurkolókat, így számtani lehetett arra, hogy idén az erre vonatkozó előírások szigorodnak. A szerdán kiadott 2012-es sportszabályzatból kiderül, hogy a gyakorlatban már a tavalyi Koreai Nagydíjon hatályba lépő módosítás maradt érvényben.


2011-ben a vitatott védekezési manőverek leglátványosabb, a szabályszerűséget megkérdőjelezhető jelenetei az Olasz Nagydíjon, Monzában Michael Schumacher és Lewis Hamilton között zajlottak, amikor is a hétszeres világbajnok húsz körön keresztül védte pozícióját a McLaren 2008-as világbajnokával szemben, és Schumacher irányváltásai voltak azok a manőverek, melyek meggátolták Lewist az előzésben. Ezek elsősorban olyan védekező manőverek voltak, melyek a versenyív elhagyásával zárták Hamilton előtt az utat, majd visszatértek az eredeti ívre.
A verseny folyamán Schumacher saját csapatfőnökétől kapott figyelmeztetést, ami annak volt köszönhető, hogy a McLaren vezetése panasszal élt a versenyigazgatóság felé. A futam végén a stewardok végül nem találták az esetet annyira szabálytalannak, hogy a némettel szemben komolyabb szankciót alkalmazzanak, ám a történtek felhívták a figyelmet arra, hogy ezen a területen is konkrétabb, egyértelmű, csak egyféleképpen értelmezhető szabálymegfogalmazás szükséges.

Hasonló eset történt a Japán Nagydíjon, amikor is Hamilton Felipe Massával szemben alkalmazott védekezése hagyott kérdőjeleket a szabályszerűség tekintetében, ám a versenybíróság itt sem találta szabálytalannak a védekező manővert, mivel a brit az ideális ívre tért vissza. 
Az eset után maguk a versenyzők döntöttek úgy, hogy az év hátralévő futamaira egy mindenki által elfogadható szabályban egyezzenek meg, és kérvényezzék az FIA-nál, hogy a szabály kerüljön be a 2012-es sportszabályzatba is, ami már hivatalosan is kötelezővé teszi annak betartását.

2011 december 31-ig a sportszabályzat 16.1 rendelete szabályozta a kérdést, ám a megfogalmazás nem volt elég konkrét, így az a többféle értelmezés lehetőségét meghagyva nem nyújtott megfelelő támpontot sem a pilóták, sem pedig a versenybírák számára.
A szabály mindössze annyit mondott ki, hogy azt a pilótát lehet megbüntetni, aki szándékosan, és ez által jogszerűtlenül akadályozza a mögötte haladó előzését.

Az FIA sportkódexe eddig úgy fogalmazott, hogy azok a manőverek gátolják az előzést, amikor pozíciója védelmében több mint egy irányváltást hajt végre a védekező pilóta, vagy szándékosan kiszorítja a támadót a pályáról. Ezen kívül még tilos bármiféle szokatlan irányváltoztatás.

Annak ellenére, hogy a szabály mindössze egy irányváltást engedett, ez még nem teljesen konkrét, hiszen nem határozza meg pontosan, hogy a védekező pilóta mikor tehet újabb manővert az „egy irányváltoztatás” után. Volt egy íratlan szabály is, mely szerint, ha a versenyző visszatér az ideális ívre, miután blokkolta (lezárta) a kanyar belső ívét, elég helyet kell hagynia a rivális számára a külső íven.

Ez az eddig íratlan szabály tegnaptól igen komoly írott regulává változott, egyéb kiegészítésekkel, és a szabályszegők számára meghatározott szankciókkal.

A Formula-1 irányító testülete szentesítette a pilóták 2011-es Japán Nagydíj után egymás között megkötött (és a dél-koreai verseny óta alkalmazott) megállapodását, így idén a szabály már hivatalosan is a sportszabályzat része.
Ennek alapján védekezésnél a védekező pilóta számára csupán egy irányváltás engedélyezett, és amennyiben ekkor letér az ideális ívről, csak úgy térhet vissza, hogy a kanyar bejáratánál legalább egy autónyi szélességű részt kell hagyni a saját autója és a pálya széle között, az előzést kezdeményező rivális számára. A szabály az F1 sportszabályzatának 20.3 pontjakén lépett hatályba.

Az új szabályok között szerepel még többek között az a kitétel is, hogy igazolható indok nélkül senki nem térhet le a pályáról, még a szabadedzéseken vagy az időmérő edzéseken sem. Erre Sebastian Vettel koreai esete lehet a példa, mivel az ilyen manőver akár üzemanyag, akár időmegtakarítást eredményezhet.

További változás lesz, hogy a Safety Car periódusban a versenyigazgató jelzése után az élmezőnybe keveredett lekörözött versenyzők megelőzhetik a biztonsági autót, így az újraindításnál már nem lesznek útban.

A rekord hosszúságúra nyúlt Kanadai Nagydíjból okulva az FIA előírta, hogy egy nagydíj a megszakításokkal együtt sem tarthat tovább négy óránál, illetve a szankciókkal kapcsolatban is rögzítettek néhány módosítást. A csapatok nem nyújthatnak be fellebbezést többek között az áthajtásos- , a stop&go-, illetve az utólag kiszabott időbüntetés, vagy megrovás miatt, valamint ha a 107 százalékos limit miatt esetleg nem engedélyezik a rajthoz állást. A technikai ill. versenyzői szabálytalanságok miatti rajtrácson való hátrasorolások esetében szintén nem lehet fellebbezni.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros