HÍREK : Raikkönen a raliban nem tudta megmutatni az igazi tehetségét? |
Raikkönen a raliban nem tudta megmutatni az igazi tehetségét?
formula.hu 2012.01.08. 20:38
A 2007-es Formula-1-es világbajnok, Kimi Raikkönen két WRC-és szezont követően 2012-ben visszatér a száguldó cirkusz világába, de vajon a finn bajnok mindent elért a raliban, amit elérhetett?
2009 végén, miután a Ferrari - Fernando Alonso érkezése miatt - megvált tőle, Kimi Raikkönen elhatározta, hogy néhány rali futammal a háta mögött megvalósítja egyik gyerekkori álmát és kipróbálja magát a Rali Világbajnokság mezőnyében. Raikkönen számára nem volt ismeretlen a helyzet, hiszen 2001-ben is nagyon kevés tapasztalattal, mindössze 23 együléses versenyautóban teljesített futammal a háta mögött érkezett meg a száguldó cirkusz világába. A rali azonban más, nagyon más, mint az F1.
„Ki akartam próbálni a ralit, bár nem vettem annyira komolyan” – nyilatkozta Raikkönen korábban. – „Mindig is tudni akartam, hogy képes vagyok-e az úton maradni és keményen nyomni a gázt. Mert a rali nagyon különbözik az F1-től. Egy versenypályának minden centiméterét ismered, és ez nemigen változik körről-körre. Mindig pontosan ugyanazt csinálod. A raliban azonban minden más. Ott nincs két olyan kanyar, ami egyforma lenne: a jobb 2-es kanyar nem ugyanaz, mint a következő jobb 2-es kanyar. Ezért természetesen sokkal kisebb helye van a hibának.”
Raikkönennek a raliban két év nem volt elég arra, hogy a legjobbak közé kerüljön, de a navigátora, Kaj Lindström már az elején figyelmeztette Kimit, hogy a WRC bizony legalább egy három éves, vagy még hosszabb projekt. Az emberek gyakran azt mondják, hogy Sebastien Loeb vagy Sebastien Ogier egyből gyorsak voltak a raliban, de megfeledkeznek arról, hogy Loeb és Ogier több ezer kilométert versenyeztek a WRC előtt a nemzeti bajnokságokban, hogy a nagyobb csapatoknál végzet tesztmunkát már ne is említsük, így nagyon sok tapasztalat és megírt itiner állt már mögöttük.
A ralihoz nagyon sok tapasztalat szükséges tehát, Kimi pedig az F1-ben sem az az ember volt, aki szerette, ha a mérnöke beszól neki a rádión. Mindennek ellenére Raikkönen sokat fejlődött az elmúlt két évben, így a második szezonjára állandó top hatos pilóta lett, és mostanra valahol ott állt már, mint például a ralit nagyon fiatalon kezdő Jari-Matti Latvala 20 éves korára, így 2012-ben már akár a dobogó is, míg 2013-ban a futamgyőzelem sem lett volna elérhetetlen a Jégember számára. Ezt azonban most még nem tudjuk meg, mert Raikkönen a Lotus csapat pilótájaként két évet biztosan a Formula-1-ben fog versenyezni. A saját kérdésére azonban megtalálta a választ: igen tudna ő a raliban is versenyezni, ha akarna. Most azonban nem akar, inkább az F1-ben próbál ismét szerencsét. De vajon most milyen sikerrel?
Szabó Imre
|