HÍREK : Szabályváltozások nem, de módosítások lesznek a DRS zónával kapcsolatban |
Szabályváltozások nem, de módosítások lesznek a DRS zónával kapcsolatban
motorsportal.hu 2012.01.17. 18:31
A DRS zónára vonatkozó szabályok ugyan változatlanok maradnak 2012-re, de az FIA azt tervezi, hogy az elmúlt év tapasztalataira alapozva idén néhány helyszínen módosítanak majd az előzési zónán.
Az előzést elősegítő rendszer 2011-ben debütált a Formula-1-ben, és rögtön az első évben beváltotta a hozzá fűzött reményeket, bár kritikusok szerint a koncepcióval most túlságosan könnyű lett az előzés, ugyanakkor a többség szerint valóban hozzájárult a látványosabb versenyekhez.
Az Autosport úgy tudja, hogy az FIA alaposan áttanulmányozta a DRS hatékonyságát 2011-es szezon tükrében, és bár a szabályok alapvetően nem változnak, de az egyes helyszíneken más lesz a koncepció a tavalyi évhez képest.
Magától értetődik, hogy azokon a helyszíneken, ahol az előzés túlságosan nehéz volt, ott ki kell bővíteni a DRS zónát, és ugyanez igaz fordítva azokra a pályákra, ahol túlságosan könnyűvé vált az előzési manőver, ott rövidíteni kell.
A DRS zóna meghosszabbítása, illetve lerövidítése mellett az előzési szakaszok száma is változhat, például az Autosport információi szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon két előzési zóna lesz, míg mondjuk Kanadában és Valenciában idén megszűntetik a másodikat.
A versenyzők közül nemrégiben Nico Rosberg nyilatkozott a rendszerről az Autosport munkatársának. A Mercedes versenyzője szerint sikeres volt a DRS bemutatkozása, de néhány változtatás valóban nem ártana.
"A DRS egy nagyszerű dolog. A végén kit érdekel, hogy ki miért előz? Az FIA-nak csak meg kell győződnie arról, hogy optimalizálva van a rendszer, és, hogy ne tartson túl hosszú ideig, ahol az egyik srác megelőzi a másikat, és az egyenes végére már 50 méterrel előrébb jár. Ez így kicsit ostoba dolog lenne. De ha optimalizálva van, és hozzájönnek még a tapasztalatok, akkor talán jöhet még pár új ötlet amivel kicsit jobbá lehet tenni. Ez így egy jó dolog lenne. Jobb az amikor nehezebb az előzés, mintsem, hogy túl könnyű legyen. Ha nehéz, akkor legalább van egyfajta nyomás – mint például tavaly Barcelonában Lewis (Hamilton) és Sebastian (Vettel) csatái is izgalmasabbak voltak.”
|