HÍREK : A Pirelli idén még agresszívebb megközelítést irányoz elő |
A Pirelli idén még agresszívebb megközelítést irányoz elő
motorsportal.hu 2012.01.17. 18:33
A Pirelli tavalyi visszatérése a száguldó cirkuszba – elsősorban a szurkolók részéről – igen vegyes fogadtatásban részesült, annak ellenére, hogy az F1 vezetése pontosan azt várta el az olasz gyártótól, hogy a gumik gyorsabb elhasználódásával a gumitaktika ismét a verseny része legyen.
A téli tesztek idején még a pilóták és csapatok is kissé kritikusan álltak az új abroncsokhoz, ám a szezonkezdés után a bírálatok is lassan elmaradtak. A szurkolók egy része ennek ellenére sem elégedett a gumibeszállítóval, mondván, nem azt szeretnék, hogy a versenyek a boxutcában dőljenek el. Az olaszok pedig csak a rájuk bízott feladatnak igyekeznek megfelelni, hiszen számukra is egyszerűbb lenne egy tartós keveréket gyártani, ám azzal a versenyek kiszámíthatóbbak lennének, ami az izgalmakat tekintve sokat venne el a szurkolóktól.
Annak ellenére, hogy 2011-ben Sebastian Vettel dominanciája mindvégig töretlen volt, a Pirellinél úgy vélik, a gyorsan kopó abroncsok komoly kihívást jelentettek az istállók számára, és mindenképpen hozzájárultak az előzésekhez. Az egyes istállóknak különféleképpen sikerült az autót a gumikhoz igazítani, míg egyes csapatok egész évben nem tudták megfelelően kezelni a kemény keverékeket, úgy más alakulatoknál éppen az volt a probléma, hogy a lágyabb gumik gyors elhasználódása okozott gondot. Az egyik legszembetűnőbb példa talán a Ferrari lehet, ahol a versenyzők nagyon nehezen tudták üzemi hőmérsékletre felmelegíteni a keményebb Pirelliket, és bár így hosszabb ideig tudtak egy szett gumin futni, ám az első körökben jelentős időveszteséget szenvedtek.
A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery az ESPN-nek elárulta, hogy idén tovább fokozzák a gumitaktika jelentőségét, és kicsit agresszívebb megközelítéssel vágnak neki a szezonnak. Ráadásul a legkeményebb keverék megszűnik, vagyis a tavalyinál valamivel lágyabb specifikáció lesz idén a legtartósabb abroncs.
"Nos egy kissé megkönnyítettük a csapatok dolgát, különösen azáltal, hogy az egész szezonban egy lágy keverék is a rendelkezésükre állt, és ez lehetőséget biztosított számukra, hogy az alváz beállításokat optimalizálhassák a pilóták vezetési stílusához. Ebben az évben már nem így teszünk. A keverékeket sokkal jobban keverjük majd, ezáltal még agresszívebb lehet a megközelítés, és a működésük kiszámíthatatlanabb lesz.”
Hembery azt is elmondta, hogy már teljesen elkészültek a 2012-es abroncsokkal, de arra is felkészültek, hogy amennyiben a show úgy kívánja, akár év közben is változtatni is tudnak.
"Felkészültünk a gumikkal a szezon előtti téli tesztekre, és már készen állunk Melbourne-re és Malajziára is, ezért majd úgy várhatjuk ezt a két versenyt, hogy a tesztek alapján nem lesz nagy meglepetés. Ha az elképzeléseink megfelelnek a várakozásoknak, akkor minden rendben, ha nem, akkor még mindig van néhány ötletünk amit alkalmazhatunk, ha szükséges. Számos lehetőségre vagyunk nyitottak, akár az agresszívebb, akár a konzervatívabb megközelítés tekintetében, olyan felfogásban, hogy ha kell, el tudunk mozdulni, és változtatni is tudunk. Ezek nem végleges dolgok, nem mondjuk azt, hogy mi megtettük a dolgunkat, most már csak versenyezzetek."
"Tudjuk, hogy hatással vagyunk a versenyekre, és azt is tudjuk, hogy ez kihívást jelent a csapatok számára. Azt hiszem, Martin Whitmarsh ezt teljesen egyértelműen fogalmazta meg, amikor azt mondta: Azt akarjuk, hogy a Pirelli kihívást jelentsen a számunkra. Lehet, hogy a mérnökök nem teljesen értenek ezzel egyet, de a csapatvezetőknek az a feladata, hogy a Formula-1-et teljes egészével törődjenek, és nagyon jól tudják, hogy érdekesebbé tudjuk tenni a versenyeket, ők pedig az autók és egyéb más területeken járulnak hozzá az izgalmakhoz, hiszen mindannyian azért dolgozunk, hogy minél élvezetesebbek legyenek a versenyek."
|