HÍREK : Alonsóé volt a legjobb köridő, de a legkevesebb kilométer is |
Alonsóé volt a legjobb köridő, de a legkevesebb kilométer is
motorsportal.hu 2012.02.10. 20:09
Bár a Ferrari spanyol versenyzője, Fernando Alonso érte el az utolsó tesztnap legjobb köridejét, ám a csapat ismét problémákkal küzdött, mint ahogy a harmadik helyen záró regnáló bajnok, Sebastian Vettel RB8-asa is.
A mai nappal véget ért az első hivatalos kollektív teszt Jerezben, bár két csapat, a McLaren és a Williams reklámfilm forgatás céljából még a hétvége folyamán is pályára hajt.
Az utolsó napra már kilencre redukálódott a csapatok száma, hiszen a Hispania után a tegnap a Mercedes is összecsomagolt.
A négy nap alatt most először kapott lehetőséget a Caterham veterán versenyzője, Jarno Trulli, illetve a Force India német pilótája, Nico Hülkenberg.
Nagyjából egy óra elteltével született meg az első komolyabb köridő, Fernando Alonso nevével fémjelezve. A spanyol egy négy körös etapjában a Ferrari e heti legjobb idejével, 1:19.289 másodperccel ugrott az élre, majd valamivel később még négy tizedet faragott saját legjobbjából a Pirelli lágy abroncsain. Ezt követően azonban a tegnapi naphoz hasonlóan az olaszoknak ismét kijutott a problémákból. és mindössze 22 kört tett meg korai ebédszünete előtt. A Ferrari annyit közölt a twitteren, hogy néhány módosítás szükséges, és akad némi probléma is az F2012-essel, így korai ebédszünete előtt a kétszeres spanyol világbajnok mindössze 22 kört tett meg.
Még ennyire sem volt szerencsés a regnáló bajnok, Sebastian Vettel, aki mindössze két installációs kört tett meg a délelőtt folyamán, mert csapata elektronikai hibával találta szembe magát.
A Red Bull kistestvére azonban sikeresen folytatta programját, sőt újonc versenyzőjük, Jean-Eric Vergne szűk fél századmásodperccel jobb időt autózott az egy ideig második helyen álló Lewis Hamiltonnál.
A McLaren után Romain Grosjean, Kobajasi Kamui és Nico Hülkenberg sorakozott fel. Ez utóbbi két versenyzőnek bőven akadt dolga az utolsó napján, hiszen a Force India tegnap kényszerpihenőt tartott Jules Bianchi akciója miatt, míg a Saubert csütörtökön műszaki problémák hátráltatták.
A legszorgalmasabb résztvevő a hetedik legjobb időt autózó Bruno Senna volt, aki már a nap első felében dupla annyi kilométert (közel 100 kört) tett bele a Williamsbe mint társai, és mindeközben több hosszú etapot is teljesített.
A mért idő nélküli Vettelt leszámítva, Jarno Trulli zárta a délelőtti listát, bő három másodperces hátrányban Alonsótól.
Nagyobb felfordulás most nem történt a jerezi aszfaltcsíkon, mindössze egy-egy alkalommal kellett megszakítani a tesztet néhány perc elejéig: egyik alkalommal valamelyik autó elhagyott egy alkatrészt, illetve a nem hivatalos ebédszünet elején magányosan körözgető Bruno Senna kocsija egy apró műszaki hiba miatt stílusosan, az Ayrton Sennáról elnevezett kanyarnál leparkolt.
Délelőtti eredmények:
1. Fernando Alonso Ferrari 1:18.877 22 kör
2. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:19.597 +0.720 41 kör
3. Lewis Hamilton McLaren 1:19.640 +0.763 36 kör
4. Romain Grosjean Lotus 1:19.729 +0.852 24 kör
5. Kobajasi Kamui Sauber 1:19.834 +0.957 39 kör
6. Nico Hülkenberg Force India 1:19.977 +1.100 45 kör
7. Bruno Senna Williams 1:20.132 +1.255 97 kör
8. Jarno Trulli Caterham 1:22.214 +3.337 53 kör
Délután kettőkor elsőként Hamilton és Vergne hajtott ki a pályára, majd hamarosan végre Vettel is munkához látott, illetve a Ferrarinál is megoldották a gondokat, és Alonso is visszatérhetett hosszabb pihenőjéről.
A Saubernél az utolsó nap sem telt el probléma nélkül, most éppen olajnyomás csökkenése miatt állt meg Kobajasi alatt a C31-es, majd nem sokkal a jerezi teszt vége előtt Senna alatt másodjára is megadta magát a Williams.
A köridőkben nem sok változás történt, aminek oka, hogy délután szinte mindenki a hosszú etapokra koncentrált. Vettel azért még befurakodott Vergne és Hamilton közé a harmadik helyre, illetve még Jarno Trulli - aki délután már a KERS-szel dolgozott – valamelyest javított saját délelőtti legjobbján.
Alonso végül még a nap elején megfutott 1:18 as körével az élen végzett, a hét legjobbja azonban Nico Rosberg maradt (1:17.613), míg az új autók közül Romain Grosjean Lotusa futotta a leggyorsabb kört. Mindkét top idő a csütörtöki naphoz köthető.
Utolsó tesztnap eredménye:
1. Fernando Alonso Ferrari 1:18.877 37 kör
2. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:19.597 +0.720 80 kör
3. Sebastian Vettel Red Bull 1:19.606 +0.729 50 kör
4. Lewis Hamilton McLaren 1:19.640 +0.763 86 kör
5. Romain Grosjean Lotus 1:19.729 +0.852 92 kör
6. Kobajasi Kamui Sauber 1:19.834 +0.957 74 kör
7. Nico Hülkenberg Force India 1:19.977 +1.100 89 kör
8. Bruno Senna Williams 1:20.132 +1.255 124 kör
9. Jarno Trulli Caterham 1:22.198 +3.321 117 kör
|