HÍREK : Nagyobb baj lehet a Lotusnál |
Nagyobb baj lehet a Lotusnál
motorsportal.hu 2012.02.22. 20:47
A barcelonai teszthét nem volt sikeres a Lotus számára, miután 7 kör megtétele elég volt ahhoz, hogy Romain Grosjean úgy érezze, abba kell hagynia a tesztelést. A csapat abban bízott, hogy a kasztni csere lehetőséget biztosít a további folytatásra, ám a gond ennél sokkal nagyobb lehet, így a Lotus tegnap este összepakolt, és visszautazott az enstone-i bázisra.
A hivatalos nyilatkozat nem fedi fel a probléma valódi okát, és leginkább arról szól, hogy így egyszerűbb a hibát kijavítani, ám elég valószínű, hogy sokkal súlyosabb lehet a baj, mint sem egyszerű javítás.
Az E20-as az első jerezi teszten némi meglepetést okozott megbízhatóságával és teljesítményével, éppen ezért okozott csalódást a csapat tegnapi leállása, majd távozása. Hogy mi történt az autóval valójában, egyelőre csak találgatni lehet, de egyes hozzáértők úgy vélik, igen nagy lehet a baj.
A csapat technikai igazgatója, James Allison tegnap azt nyilatkozta: "Megtesszük a megfelelő intézkedéseket a bázison, és képesek leszünk megoldani a problémát még a jövő hét előtt.”
A Lotus szerint a rögzítésekkel lehet gond, mivel az autó a gyors kanyarokban rezonálni kezdett. Sokak szerint a probléma azért csak Barcelonában jött elő, mert ez a pálya egészen más karakterisztikájú és gyorsabb, így talán ez hozta elő az egyébként is meglévő, de Jerezben még nem ennyire határozottan jelentkező gondot.
Gary Anderson, az egykori Jordan és Jaguar csapat tervezője azonban úgy véli, a Lotus kissé elbagatellizálja a problémát.
"Ha jobban meggondoljuk, ezt egy éjszaka alatt meg tudták volna csinálni. A tapasztalataim szerint ha 24 óra alatt nem lehet megoldani, akkor talán egyáltalán nem lehet. Nem lennék meglepve, ha ez azt jelentené, hogy egy új kasztnira lenne szükség az első versenyre.”
Anderson hozzátette, hogy Barcelonában az autók aerodinamikai terhelése jóval nagyobb mint Jerezben, és talán ez is oka lehet annak, hogy a probléma csak itt jelentkezett. Nem gondolja, hogy az első felfüggesztéssel lett volna gond, mert annak javítása egyszerűbb annál, mint sem haza kellene utazni a bázisra. Ha egyszerűen a váz megfelelő rögzítése lenne a probléma, az szintén nem indokolná a csapat korai távozását Barcelonából.
Anderson szerint a Lotus már Jerezben is érzékelhette a hibát az utolsó napon (gyengébbek voltak a köridők is), ami alapján az első váz módosítását is végrehajtották.
"A Lotus már nem volt olyan gyors az utolsó tesztnapon, ezért lehetséges, hogy valami már ott elromlott.”
A barcelonai pálya tehát előhozta a gondot, ami a szakember véleménye szerint nem valószínű, hogy tervezési hiba következménye, inkább úgy véli, hogy a gyártás során történhetett a baki.
Továbbá azt sem tartja teljesen kizártnak, hogy a motor rögzítése okozhatja a gondot, ám ez sem lehet valami apróság (pl. a csavarok fellazulása, vagy a rögzítés elfáradása), mert akkor nem utaztak volna haza.
A Lotus egyelőre hallgat a valódi okokról, és a rajongók a csapattal együtt bizakodhatnak, hogy rövid időn belül sikerül megfelelően orvosolni a kasztniban felfedezett problémát.
"Nem valószínű, hogy a probléma biztonsági kérdéseket is felvet, ám ha furcsa érzés, ahogy azt Grosjean is mondta, az csak egyre rosszabb lenne. Meglehetősen drámai lehet a baj, főleg, hogy a tesztet is törölni kellett. Érdekes lesz majd látni, mi történik”- mondta Gary Anderson.
|