HÍREK : Maldonado zárt az élen a 3. barcelonai tesztnapon |
Maldonado zárt az élen a 3. barcelonai tesztnapon
motorsportal.hu 2012.02.23. 18:39
A harmadik tesztnap leggyorsabb köre is a délelőtt folyamán született meg, Pastor Maldonado időmérő szimulációjának köszönhetően, majd délután a szokványos hosszabb etapokon és versenyszimulációkon már nem változott az eredmény.
A csapatok többségénél a négy napos teszthét második felében történt versenyzőcsere, így a top pilóták közül Jenson Button, Mark Webber és Felipe Massa is első napját kezdte meg a katalán helyszínen.
A Saubernél Kobajasi Kamui váltotta Sergio Pérezt, A Toro Rossónál Jean-Eric Vergne, a Williamsnél Pastor Maldonado, és a Force Indiánál Paul di Resta is először hajthatott pályára Jerez óta, míg a Marussia német pilótája, Timo Glock ebben az évben legelső tesztnapjának kezdett neki, igaz, még csak a tavalyi kocsival.
A Mercedesnél napi váltásban dolgoznak a versenyzők, így a csütörtöki tesztnap Michael Schumacheré lett.
A hideg időjárás miatt lassan indult be az élet a katalán ringen. Két óra elteltével a kemény Pirelliken autózó Schumacher 1:24.236-os köre volt a legjobb, majd a német ezután egy 12 körös etapban másfél tizedet javított, de egy órával a hivatalos ebédszünet kezdete előtt a williamses Pastor Maldonado a közepes abroncsokon 1:23.338 másodperces körével átvette a vezetést, majd időmérő szimuláció közben, szuperlágy abroncsokon 1:22.391-re faragta idejét.
A második helyen záró hétszeres bajnok lágy gumikon tovább javított, de közel egy másodperccel elmaradt Maldonadótól. A német ugyan egy körös etapon futotta meg ezt az időt, de valószínűleg nem üres tankkal.
Kobajasi lett a mezőny harmadik-, és egyben az első négy óra legaktívabb résztvevője, a negyedik hely pedig Jenson Buttoné lett, aki délelőtti legjobbját lágy gumikon futotta meg.
A McLarent követő Jean-Eric Vergne már két másodperccel elmaradt Maldonado köridejétől, majd a Toro Rosso után sorakozott be a Ferrari brazilja, Felipe Massa. A marnellóiak twitteren közölték: „Mai programunk sem sokban különbözik az eddigiektől, de haladunk.”
A „haladást” ugyan mechanikai gondok hátráltatták kissé, ennek ellenére Felipe 48 kört teljesített az egy órás hivatalos pihenőt megelőzően.
A hetedik helyen záró Red Bullnak csendes délelőttje volt, ugyanis Mark Webber 26 kör után már csak boxban vesztegelt, mint később kiderült, a sebességváltó hibásodott meg.
Az utoljára a tavalyi Brazil Nagydíjon vezető Timo Glock az MVR-02-vel megelőzte Vitalij Petrovot és a mindössze 20 kört teljesítő Di Restát. A Caterham felfüggesztés problémákkal küzdött, és a Force India is korán ebédszünetre kényszerült miután a motorborításról levált egy jókora darab.
Három röpke szünet szakította meg a délelőtti munkálatokat, nagy dolog azonban nem történt. Az elsőnél például csak egy alkatrész került a pályára (a fent említett Paul di Resta autójáról), majd Timo Glock megpördülése miatt került elő másodjára a piros zászló, végül közvetlenül ebéd előtt pedig a Sauber fogyasztotta ki az üzemanyagot a C31-ből.
Délelőtti eredmények:
1. P.Maldonado Williams 1:22.391 52 kör
2. M.Schumacher Mercedes 1:23.384 +0.993 54 kör
3. K.Kobajasi Sauber 1:23.582 +1.191 59 kör
4. J.Button McLaren 1:23.918 +1.527 39 kör
5. J.Vergne Toro Rosso 1:24.433 +2.042 42 kör
6. F.Massa Ferrari 1:24.771 +2.380 48 kör
7. M.Webber Red Bull 1:24.835 +2.444 26 kör
8. T.Glock Marussia 1:26.173 +3.782 51 kör
9. V.Petrov Caterham 1:26.929 +4.538 23 kör
10. Di Resta Force India 1:27.180 +4.789 20 kör
A délután egy mókás mérési bakival indult, Vitalij Petrov ugyanis a Caterhammel előhúzott egy 1:22-es köridőt a kalapból, ami nem kicsit volt meglepő, de csak addig, amíg ki nem derült, hogy a számítógépben történt egy kis zavar.
Ezután a szokványos hosszú etapok következtek, sőt Button, Webber és Schumacher is versenyszimulációba kezdett. A köridőkből úgy tűnt, egyelőre marad a Red Bull, McLaren, Mercedes sorrend, bár igaz, a versenyzők különböző keverékeket használtak, Webber például három féle slick gumit is, ami valódi versenykörülmények között nyilván nem szabályos. Schumacher 59-, míg Webber egy 51 körös versenyszimulációt hajtott végre, végül minden bizonnyal szándékosan az ausztrál autójából is kifogyasztották az üzemanyagot, így az RB8 kamionon tért vissza a garázsba. A Red Bullnál egyébként többször is gondok voltak a kerékcserék során, ugyanis egy újfajta kerékanyával nem igazán boldogultak a szerelők.
A délelőtti sorrend mindössze annyiban változott, hogy Webber ezredre azonos köridővel ugyan, de megelőzte Massát, illetve Di Resta felugrott a 8. helyre.
Harmadik tesztnap eredménye:
1. P.Maldonado Williams 1:22.391 106 kör
2. M.Schumacher Mercedes 1:23.384 +0.993 127 kör
3. K.Kobajasi Sauber 1:23.582 +1.191 99 kör
4. J.Button McLaren 1:23.918 +1.527 114 kör
5. J.Vergne Toro Rosso 1:24.433 +2.042 78 kör
6. Mark Webber Red Bull 1:24.771 +2.380 97 kör
7. F.Massa Ferrari 1:24.771 +2.380 84 kör
8. Di Resta Frce India 1:25.646 +3.255 83 kör
9. T.Glock Marussia 1:26.173 +3.782 108 kör
10. V.Petrov Caterham 1:26.448 +4.057 70 kör
|