HÍREK : A Lotus nagy formába van, ma is Grosjean volt a leggyorsabb |
A Lotus nagy formába van, ma is Grosjean volt a leggyorsabb
motorsportal.hu 2012.03.02. 19:43
A barcelonai kollektív teszt második napján is a Lotus francia pilótája Romain Grosjean futotta meg a leggyorsabb kört, immár második alkalommal, és a pilóta verseny szimulációja is igen bíztató volt, mintha nem is veszítettek volna négy napot az előző héten.
Viszonylag döcögősen indult a pénteki tesztnap, ugyanis reggel sűrű köd fogadta a csapatokat, így a szabályok értelmében a pilóták addig nem hajthattak ki a pályára, amíg a látási viszonyok valamelyest nem javultak.
A zöld jelzést fél óra csúszással, azaz fél tízkor kapták meg az alakulatok, de például a McLaren szerelői addig sem tétlenkedtek, inkább a boxkiállást gyakorolták.
A fél órás késés miatt a délutáni program ugyanennyivel hosszabbodott, így végül fél hatkor ért véget a második tesztnap.
A top csapatok közül a Ferrari és a Red Bull is az eddigiekhez képest változtatott a pilóták sorrendjén, akik a héten felváltva kaptak lehetőséget. Felipe Massát tehát felváltotta Fernando Alonsó, illetve Mark Webber helyét Sebastian Vettel foglalta el.
A Mercedesnél eddig is napi váltásban dolgoztak a versenyzők, vagyis Nico Rosberg után ma Michael Schumacher volt a soros. A Force Indiánál Nico Hülkenberg váltotta le Paul di Restát, illetve a tegnap gyengélkedő Heikki Kovalainen is megkezdte a munkát csapatánál, a Caterhamnél.
A Versenyzők alighogy hozzáláttak az installációs köröknek máris piros zászló szakította meg a tesztet, mégpedig Pastor Maldonado Williamse miatt, ami az 5-ös kanyarban megállt a pályán. A Williams csütörtökön is problémás napot zárt, és nem mellesleg a legkevesebb kört sikerült megtenniük a 10 fős mezőnyből. Maldonadónak délelőtt mindössze 20 kör jutott, nála csak Michael Schumacher töltött kevesebb időt a pályán.
Az ebédidő előtti körözés a továbbiakban is meglehetősen kaotikus volt, hiszen Maldonado problémája után még négy alkalommal kellett megszakítani a programot.
Kétszer éppen Schumacher miatt, aki alatt először csak megállt a W03, majd amikor újra pályára hajtott, az 5-ös kanyarban kicsúszott és a kavicságyban kötött ki.
További két megszakítás nem sokkal ebéd előtt történt, előbb Jean-Eric Vergne miatt, akinek Toro Rossója a 7-kanyarban állt le, de előtte a franciának még volt lehetősége arra, hogy átvegye a vezetést a tabellán. Végül pedig Sebastian Vettel valószínűleg csak kifogyasztotta autójából az üzemanyagot.
A második helyen záró Fernando Alonso a kemény keverékeken érte el a három tizeddel lassabb időt, míg Vergne szuperlágy Pirelliken volt a leggyorsabb.
Egytizedes lemaradásban Romain Grosjean követte a Ferrari spanyol versenyzőjét. A Lotus délelőtt elsősorban aerodinamikai beállításokat végzett.
Sebastian Vettel, nem sokkal a hivatalos ebédszünet előtt ugrott fel a negyedik helyre, és a nap első felében ő lett a mezőny legszorgalmasabbja 37 körével.
Az ételmérgezésből felépült Heikki Kovalainen szuperlágy gumikon érte el az ötödik helyre elegendő legjobb időt még a reggel folyamán. Őt követte Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton.
A nyolcadik helyen álló Schumacher már több mint egy másodperces hátrányban zárt a Toro Rosso újoncához képest, bár a Mercedest akadályozta a korai baleset, így a hétszeres bajnok mindössze 19 kört tudott teljesíteni. A lista végén Pastor Maldonado és Kobajasi Kamui foglalt helyet már több mint két másodperces hátrányban.
Délelőtti eredmények:
1. J. Vergne Toro Rosso 1:23.126 31 kör
2. F. Alonso Ferrari 1:23.447 +0.321 35 kör
3. R. Grosjean Lotus 1:23.528 +0.402 34 kör
4. S. Vettel Red Bull 1:23.536 +0.410 37 kör
5. H. Kovalainen Caterham 1:23.828 +0.702 34 kör
6. N. Hülkenberg Force India 1:23.893 +0.767 33 kör
7. L. Hamilton McLaren 1:24.111 +0.985 30 kör
8. M. Schumacher Mercedes 1:24.663 +1.537 19 kör
9. P. Maldonado Williams 1:25.801 +2.675 20 kör
10. K. Kobajasi Sauber 1:26.111 +2.985 35 kör
Délután a Lotus teljes, 60 körös verseny szimulációt végzett, lágy és kemény Pirelli gumikon. Grosjean a gyakorlás leintése előtti percekben lágy gumikon megfutotta a nap leggyorsabb körét, ezzel egymást követő két napon is ő volt a teszt leggyorsabbja.
Jean-Eric Vergne délután már nem tudta folytatni az edzést, miután délelőtt a Toro Rossója megállt, és nem sikerült orvosolni a motorproblémát, melyet némi tűz is kísért.
A délután folyamán Fernando Alonso is teljes verseny szimulációt végzett, puha és közepes gumikon.
Második tesztnap eredménye:
1. R. Grosjean Lotus 1.22.614 124 kör
2.. J. Vergne Toro Rosso 1:23.126 +0.512 31 kör
3. S. Vettel Red Bull 1:23.361 +0.747 85 kör
4. F. Alonso Ferrari 1:23.447 +0.833 125 kör
5. H. Kovalainen Caterham 1:23.828 +1.214 104 kör
6. K. Kobajasi. Sauber 1:23.836 +1.222 77 kör
7. N. Hülkenberg Force India 1:23.893 +1.279 33 kör
8. M. Schumacher Mercedes 1:23.978 +1.364 79 kör
9. L. Hamilton McLaren 1.24.111 +1.497 65 kör
10. B. Senna Williams 1:24.925 +2.311 48 kör
11. P Maldonado Williams 1.25.801 +3.187 20 kör
|