HÍREK : Wéber Gábor elemzése Ausztráliából |
Wéber Gábor elemzése Ausztráliából
formula.hu 2012.03.21. 20:40
Mezei Dániel kommentátortársa nagyon hasznosan töltötte idejét Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíj alatt. Nem csak televíziós szakértői feladatokkal foglalta el magát, de feljegyzéseket is készített megfigyeléseiről, melyeket Facebook-oldalán tett közzé.
Hasznos információk az idei versenygépekkel kapcsolatban, melyeket talán csak egy szintén versenyzői tapasztalatokkal rendelkező szakértő vehet észre:
- A Pirellik élettartama nőtt, a tapadás lineárisabban csökken, mint tavaly. Bírni még a lágy keverék is sokat bír, ahogy azt Perez 34 körös etapja mutatja. Ezzel szemben legtöbbet Rosberg (26 kör) ment a közepes keveréken, az abszolút köridő különbség pedig 0,5 mp körül volt a lágy javára, körönként 0,1 mp tapadásvesztés mellett.
- A McLaren szerint nem maradt volna üzemanyaguk, ehhez képest mégis azt mondták Buttonnak az SC utáni indításnál, hogy nyomja neki, mert van elég benzin. Game on.
- A Red Bull sokkal jobb volt, mint az időmérőn, de egyértelműen a McLaren futama volt. A több gyors kanyarral ellátott Sepangban azonban változhat a helyzet, úgyhogy még korai lenne leírni őket. Webber pedig egyértelműen jó passzban van.
- Schumacher tempója az első négy körben gyorsabb volt, mint Rosbergé, utána egalizálódott (leszámítva Vettel előzését Rosberg ellen), majd a 8. körtől már Nico volt a gyorsabb, ám a 12. körben már a boxban volt abroncsot cserélni. A Mercedes továbbra is nagyon gyorsan fogyasztja a gumikat, mindegy melyik versenyzőjüket nézzük, nehéz dolguk lesz így, szuper-DRS ide vagy oda.
- Perez idén is megcsinálta az egy kiállást, habár nem lett optimális taktika az SC fázis miatt. Viszont tökéletes vezetést mutatott be: a 34 körös lágy etapja alatt 21 köre volt 1:31-es, az újraindítás után 13 kört autózva 1 mp-cen belül az akkor már 20 körös gumikon. A Sauber továbbra is csodásan bánik a gumikkal.
- A Ferrari és a Williams csak egy emberével tudta megmutatni az autó valódi tudását, ami a Ferrari esetében sokkal jobb volt az vártnál, a Williams pedig még ennél is gyorsabb lett volna, ha nem tartja fel őket Alonso. Maldonado hibája bosszantó volt, de az autó egyértelműen a legnagyobb pozitív csalódás az idén - szerintem a Mercedesre is veszélyesek lesznek versenykörülmények között.
- A Lotusról alkotott képet árnyalja Grosjean korai kiesése, és KR forgalomban autózás, de annak ellenére nem volt kimagasló a tempó, hogy Räikkönen három zsír új szett gumit használt a versenyen. Nekem még eldöntetlen, egyelőre a Williams előttük van a listámon.
- A Force India többet sejtetett, de alulmúlták a saját várakozásaikat is, egyszerűen nem volt elég versenytempó, a pontszerzéshez szerencse kellett.
- A Toro Rosso egyelőre sötét ló, valahol a Lotus és a Force India közti tempóval, viszont két jó versenyzővel. Vergne 6. leggyorsabb versenyköre ugyanakkor csalóka, mert az SC után csak ők cseréltek lágyra, így a javuló pályán volt tartaléka. Ricciardo előtte végzett, de tempó alapján J-EV tűnt jobbnak valamivel.
- Meglepő módon Petrov jobb volt a versenyen, mint Kovalainen, és ez akkor is max egál, ha beleszámoljuk , hogy a finn KERS-e nem működött. Meglepő. A Marussia meg nincs fent még a térképen, kár a szóért.
- A boxkiállásoknál a Ferrari valamit sokkal jobban csinál, mert mindenkit agyonvertek a kerékcseréknél: átlagosan 1 mp/kerékcsere a nyereségük a tavaly legjobb Mercedes és McLaren ellenében is.
|