HÍREK : Maláj nagydíj-Lewis Hamilton kezdett a legjobban |
Maláj nagydíj-Lewis Hamilton kezdett a legjobban
motorsportal.hu 2012.03.23. 15:32
Lewis Hamilton bő fél másodperces előnnyel zárta a péntek délelőtti szabadedzést a második legjobb időt autózó Sebastian Vettel előtt. A McLarent és a Red Bullt a két Mercedes követte Nico Rosberg és Michael Schumacher sorrendben, míg a Ferrarik csak a középmezőnyben kaptak helyet.
A pénteki első szabadedzésen mindössze egy csapatnál változott a pilótafelállás, a Williamsnél a 22 esztendős Valtteri Bottas kapott lehetőséget Bruno Senna helyett.
A mezőny ezen a hétvégén a Pirelli közepes és kemény keverékű abroncsait használhatja, ezek közül az utóbbi volt népszerűbb az első, másfél órás tréningen, ami 30 Celsius-fok körüli hőmérsékletben kezdődött, és mivel délutánra nagyobb valószínűséggel várnak csapadékot az előrejelzések, így nem meglepő módon mindenki igyekezett minél előbb munkához látni.
Az első mért körre sem kellett sokat várni, Timo Glock 1:44.935-tel adta meg az alaphangot, majd fél óra elteltével már a mezőny fele feliratkozott a tabellára. Ekkor Michel Schumacher 1:38-as ideje volt a legjobb, közvetlen mögötte Kimi Räikkönen és Jenson Button foglalt helyet, de csak egy rövid időre, amíg meg nem érkezett Lewis Hamilton és Sebastian Vettel.
Hamilton már első mért körén 1:38.598-cal átvette a vezetést, sőt a brit hamarosan bő fél másodperccel tovább javított idején, mögötte a Red Bull német bajnoka nagyjából ennyivel volt lemaradva.
A top versenyzők közül utolsóként Fernando Alonso csatlakozott a mezőnyhöz, és egy óra elteltével már csak Charles Pic neve mellett nem szerepelt egyetlen mért kört sem. A Marussia újonca csak az utolsó pár percben hajthatott ki a sepangi aszfaltcsíkra.
Hamilton és Vettel mögött a két Mercedes sorakozott fel, illetve még az ötödik helyre felkapaszkodó Romain Grosjean volt az, aki fél órával a leintés előtt 1:39-en belül teljesített egy kört, míg a hetedik helyen álló Mark Webber már közel egy másodperccel volt lemaradva az élen álló McLarentől.
Grosjean Lotusával az edzés elején akadt némi probléma, amikor a váltója hetedik fokozatban ragadt, de a csapat hamar megoldotta, és a francia visszatérhetett a pályára.
A HRT nagyon bízik abban, hogy ezen a hétvégén már valóban megkezdhetik a szezont, egyelőre azonban csak fél gőzzel dolgozhattak, miután Narain Karthikeyan kocsija már a tréning elején megállt a pályán. Az indiai versenyző délelőttje hidraulikai gondok miatt mindössze 8 körig tartott, de csapattársa, Pedro de la Rosa autójával sem volt minden rendben. A veterán spanyol elsősorban a tapadás hiányára panaszkodott.
A kemény Pirelliken leginkább hosszabb etapok teljesítésével foglalatoskodtak a csapatok, köztük természetesen a Mercedes is, hiszen Melbourne-ben jelentős gumikopással szembesültek, és Schumacher reményei szerint erre a hétvégére már megoldónak a gumik körüli problémák. A német egy 16 körös etapban nagyjából a 13-14. körben számolt be mérnökének a csapatrádión, hogy a hátsó gumik már kezdik feladni.
Az utolsó fél órában az élen már nem javultak a köridők, illetve a sorrend sem változott. Webber maradt egy másodpercen kívül Hamilotn, Vettel, Rosberg, Schumacher és Grosjean ötös mögött, a top10-ben pedig még Räikkönen, Di Resta, Button és Nico Hülkenberg foglalt helyet. Button számára olajszivárgás miatt még a leintést megelőző utolsó „roham” előtt véget ért az edzés.
A Ferrari két pilótája csak a 13. és a 15. legjobb időt autózta Felipe Massa és Fernando Alonso sorrendben. A csapat aerodinamikai tesztekkel foglalatoskodott az első másfél órában.
A kevésbé tapadó kemény gumikon több megcsúszás is történt, de végül mindenki szerencsésen megúszta a manővereit.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Körök |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
1’38.021 |
19 |
2 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1’38.535 |
21 |
3 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’38.813 |
21 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’38.826 |
19 |
5 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1’38.919 |
17 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull |
1’39.092 |
20 |
7 |
Kimi Raikkönen |
Lotus |
1’39.128 |
22 |
8 |
Paul di Resta |
Force India |
1’39.298 |
23 |
9 |
Jenson Button |
McLaren |
1’39.323 |
15 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1’39.440 |
19 |
11 |
Valtteri Bottas |
Williams |
1’39.724 |
23 |
12 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1’39.783 |
23 |
13 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’39.896 |
16 |
14 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
1’39.910 |
21 |
15 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’39.980 |
23 |
16 |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1’40.099 |
23 |
17 |
Heikki Kovalainen |
Caterham |
1’40.247 |
19 |
18 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1’40.469 |
23 |
19 |
Vitaly Petrov |
Caterham |
1’40.857 |
25 |
20 |
Sergio Perez |
Sauber |
1’41.085 |
23 |
21 |
Timo Glock |
Marussia |
1’43.170 |
18 |
22 |
Charles Pic |
Marussia |
1’44.580 |
14 |
23 |
Narain Karthikeyan |
HRT |
1’45.360 |
8 |
24 |
Pedro de la Rosa |
HRT |
1’45.528 |
18 |
|