HÍREK : Räikkönen: 16 pont jobb mint a semmi, de lehetett volna jobb is |
Räikkönen: 16 pont jobb mint a semmi, de lehetett volna jobb is
motorsportal.hu 2012.03.29. 18:45
Kimi Räikkönennek nem alakult túl szerencsésen idei második versenye sem, ettől függetlenül a finn minden tőle telhetőt kihozott a lehetőségeiből, és végül egy ötödik hellyel további 10 pontot szállított csapatának, a Lotusnak. Räikkönen saját honlapján számolt be a sepangi hétvége pozitívumairól és nehézségeiről.
Kimi Räikkönen egyáltalán nem csodálkozik a Maláj Nagydíj meglepő eredményén, csak azt sajnálja, hogy nem saját csapatához szegődött a szerencse.
"A versenyzésben bármi megtörténhet, mint ahogy azt a Maláj Nagydíj is megmutatta nekünk. Ha esik az eső, és meg is kell szakítani a futamot, az esélyt ad a hátrányosabb helyzetben lévő versenyautók számára is. Ha kapsz egy tökéletes időzítést, akkor szabad előtted az út, és jól látható, hogy harcolhatsz a top helyekért. Bárcsak nekünk is magadatott volna…De ezen fölösleges rágódni, hiszen az eredményen nyilván már semmit sem változtat. A csapat keményen dolgozik, és tartjuk a helyes irányt. Nyilvánvalóan van egy jó és megbízható autónk, ami mindenhol gyors volt. Az időjárás és a történések nem nekünk kedveztek, de ilyen az autóverseny. Csak azzal foglalkoztunk amivel mindig is: megpróbáltuk a legtöbbet kihozni a helyzetből.”
A versenyhétvége összegzésénél a finn klasszis mesélt a pénteki szabadedzések problémáiról, a kvalifikáció döntő szakaszában elrontott gyorsköréről, és az esős gumikkal való ismerkedéséről is.
"A pénteki edzések után még volt néhány dolgunk, mert az autó nem működött megfelelően. Hiányzott némi leszorítóerő, és a padlólemezzel is voltak gondok, illetve délután, amikor hosszú etapot mentünk, nem működött a KERS. A srácok nagyon jó munkát végeztek, új padlólemezt kaptam és a beállításokon is változtattunk, innentől kezdve az autó sokkal jobban érezte magát. Már Melbourne-ben baj volt a sebességváltó túlmelegedésével, és a csapat úgy döntött, hogy a biztonság kedvéért kicseréli. Nyilván az büntetést vont maga után, és öt helyet vesztettünk a rajtrácson. Az időmérőn nagyon jól működött az autó. A Q3 utolsó körében hibáztam az egyik kanyar kijáratánál, ezzel vesztettem egy kis időt. Szóval ha ez nincs, akkor negyedik, vagy akár harmadik is lehettem volna. Úgy érzem, hogy a sebességünk megvolt ehhez, vagyis az autó jó az időmérőkön.”
"A verseny egy tipikus szerencsejáték volt, hatalmas trópusi esőben. Számomra ez jelentette az eső gumikkal való ismerkedést. A start után kissé óvatosabb voltam, mert egyszerűen fogalmam sem volt, hogyan viselkednek az abroncsok. Mi mindössze egy installációs kört mentünk még esőgumikon, és azt sem tudtuk igazán, hogy kell megfelelően beállítani az első szárnyat az esős körülményekhez. A start jól sikerült, és néhány pozíciót nyertem, de aztán pont előttem volt egy incidens néhány autó között, ezért ugyanúgy, mint Ausztráliában, most is le kellett hajtanom a fűre, hogy elkerüljem őket. Ekkor veszítettem néhány helyet, de túl voltam az első körön.”
"Amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, akkor Vettel mögött voltam. Könnyen tartani tudtuk a Red Bull tempóját, sőt néhány helyen gyorsabbak is voltunk, viszont más helyeken pedig ők voltak gyorsabbak. Meglehetősen bonyolult lett volna őt megelőzni, szóval inkább csak vártuk, hogy a pálya felszáradjon. A verseny utolsó szakaszában a sclic gumikon többé kevésbé már kényelmesen tudtam tartani az ötödik helyet. Lehettünk volna gyorsabbak, de már kicsit sötétebb volt, és nagyon nehéz volt látni, hogy hol vannak még nedves részek a pályán. Tehát jobb volt megtartani a pozíciót, mintsem túl sokat kockáztatni. Jelenleg 16 pontunk van, ami jobb mint a semmi, de persze lehetett volna jobb is.”
"Az autóval kapcsolatban továbbra is nagyon jó érzéseim vannak. Természetesen lesz néhány új alkatrészünk a következő, kínai versenyre annak érdekében, hogy meg tudjuk tartani versenyképességünket Sanghajban is.”
|