HÍREK : Kínai nagydíj-Hamilton 1 másodperces előnyben az első edzésen |
Kínai nagydíj-Hamilton 1 másodperces előnyben az első edzésen
motorsportal.hu 2012.04.13. 04:48
A szezon harmadik versenyhétvégéjének nem túl eseménydús, esős első szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a sanghaji versenypályán, míg a McLaren után a két Mercedes és a két Sauber bizonyult a legjobbnak.
Az éjszakai eső után még nedves aszfalton, 14 fokos hőmérsékletben kezdődött a sanghaji hétvége első szabadedzése, ahol három tesztpilóta is lehetőséget kapott csapatától. Giedo van der Garde a Caterhamnél Vitalij Petrovot helyettesítette, a Williamsnél Valtteri Bottas ismét Bruno Senna helyét vehette át, illetve Jules Bianchi megkapta Paul di Resta Force Indiáját.
A csapatok többsége kisebb-nagyon frissítésekkel érkezett a szezon harmadik állomására, közülük a Lotus például két tizedmásodperces javulásra számít az új első szárnytól, az új padlólemeztől és motorborítástól. A csapat nagyon szeretne már egy tökéletes hétvégét, de ez egyelőre nem jön össze, ugyanis Kimi Räikkönen autójában meghibásodott a DRS rendszer.
A Ferrari az F2012 hátsó szárnya nyomjelző festék miatt sárga színben pompázott, és a McLaren is mérőműszerekkel szerelte fel az MP4-27-est, bár végül nem nagyon használták. A wokingiak csapatvezetője, Martin Whitmarsh a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában elárulta, hogy Lewis Hamilton pénteken még a hibás váltót kapja meg (aminek borításán repedés keletkezett), és a nap végén ugyan megvizsgálják majd az alkatrészt, de szinte biztos benne, hogy ki kell cserélni, vagyis marad az öt rajthelyes büntetés.
A legtöbben intermediate abroncsokon kezdték meg a munkát, és bár néhányan megkockáztatták a slickeket, de az újra eleredő esőben ez nem bizonyult jó választásnak, többek között Narain Karthikeyan és Jean-Eric Vergne is kicsúszott, illetve Felipe Massa a 10-es kanyarnál, Pastor Maldonado a 14-esnél hibázott, de mindannyian folytatni tudták útjukat.
Egy óra elteltével mindössze tíz pilóta neve mellett szerepelt mért kör, közülük Mark Webber - még szárazpályás Pirelliken megfutott - 1:39.558-as körideje volt a legjobb. Az ausztrál mögött Romain Grosjean már bő másfél-, míg Pastor Maldonado több mint két másodperccel lemaradva bérelte ki a második-harmadik helyet. Negyed órával a leintés előtt még ugyanez a sorrend volt, és mindössze annyiban változott a nem túl mozgalmas szabadedzés, hogy további öt pilóta iratkozott fel a tabellára, de a nagyok közül például a két McLaren, valamint Fernando Alonso és Sebastian Vettel még nem volt köztük.
Az utolsó percekre végül mindenki kimerészkedett a pályára, ami már eléggé száraz volt a slick gumikhoz, így közvetlenül a leintés előtt Webber egészen a hatodik helyig csúszott vissza a top helyről.
Lewis Hamilton egyedüliként futott 1:37-es kört, mögé Nico Rosberg és Michel Schumacher zárkózott fel, több mint egy másodperces hátrányban, míg a két Mercedest a Sauberek követték Sergio Pérez és Kobajasi Kamui sorrendben.
Sebastian Vettel csapattársa mögött a hetedik lett, de a német köztes abroncsokon futotta meg 1:39-es körét. A top10-be még Jenson Button és a két Toro Rosso került be.
A legszorgalmasabb pilóta 16 körrel, a kilencedik helyen záró Daniel Ricciardo volt.
Hely |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Körök |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
1’37.106 |
7 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’38.116 |
14 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’38.316 |
14 |
4 |
Sergio Perez |
Sauber |
1’38.584 |
13 |
5 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
1’38.911 |
12 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull |
1’38.977 |
15 |
7 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
1’39.198 |
12 |
8 |
Jenson Button |
McLaren |
1’39.199 |
6 |
9 |
Daniel Ricciardo |
Toro Rosso |
1’39.748 |
16 |
10 |
Jean-Éric Vergne |
Toro Rosso |
1’39.768 |
14 |
11 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’40.056 |
14 |
12 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’40.153 |
14 |
13 |
Valtteri Bottas |
Williams |
1’40.298 |
8 |
14 |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1’40.328 |
13 |
15 |
Pastor Maldonado |
Williams |
1’40.540 |
12 |
16 |
Heikki Kovalainen |
Caterham |
1’41.071 |
14 |
17 |
Romain Grosjean |
Lotus |
1’41.204 |
14 |
18 |
Timo Glock |
Marussia |
1’42.330 |
14 |
19 |
Giedo van der Garde |
Caterham |
1’42.521 |
11 |
20 |
Jules Bianchi |
Force India |
1’44.118 |
8 |
21 |
Pedro de la Rosa |
HRT |
1’44.227 |
10 |
22 |
Charles Pic |
Marussia |
1’44.500 |
15 |
23 |
Narain Karthikeyan |
HRT |
1’47.204 |
12 |
24 |
Kimi Raikkönen |
Lotus |
1’50.465 |
11 |
|