HÍREK : Kínai nagydíj-Nico Rosberg megszerezte élete első F1-es győzelmét |
Kínai nagydíj-Nico Rosberg megszerezte élete első F1-es győzelmét
motorsportal.hu 2012.04.15. 13:56
Nico Rosberg magabiztos versenyzéssel, F1-es pályafutása első futamgyőzelmének örülhetett a rendkívül változatos gumistratégiákkal színesített Kínai Nagydíjon. A német versenyző mellé Jenson Button és Lewis Hamilton állhatott fel a dobogóra, Hamilton eddigi három harmadik helyezésével átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.
Kissé szokatlan eredmények születtek a szombati időmérőn, hiszen a három nagy csapat hátrébb szorult a rajtrácson, és a két Mercedes mögött a második sorból egy Sauber és egy Lotus rajtolhatott. A verseny legnagyobb kérdése az volt, hogy a Pirelli gumikat ki tudja legjobban kihasználni versenykörülmények között. Ez végül beigazolódott, ugyanis rendkívül eltérő gumistratégiákat láthattunk, még csapaton belül is.
A mezőnyből négyen, Felipe Massa, Bruno Senna, Daniel Ricciardo és a bokszutcából induló Jean-Eric Vergne rajtoltak közepes keverékeken, a többiek a lágy gumikon vágtak neki az 56 körös versenytávnak.
A két Mercedes viszonylag könnyedén elrajtolt, elsősorban a pole-ból induló Nico Rosberg, a harmadik helytől azonban már alaposan átrendeződött a mezőny. A harmadik rajtkockából induló Kobajasi Kamui bukott a legtöbbet, a japán egészen a hetedik helyig csúszott vissza, csapattársa, Sergio Pérez mögé.
A két McLaren két-két pozíciót nyert, Jenson Button a két Mercedes mögött, a harmadik helyen folytatta útját, míg Lewis Hamilton a negyedik helyen autózó Kimi Räikkönen mögé érkezett meg a rajt után. Hamilton a két Sauber, illetve Fernando Alonso, Mark Webber és Felipe Massa követte pontszerző helyeken.
A regnáló bajnoknak, Sebastian Vettelnek sem jött ki jól a lépés, és a 14. helyre esett vissza, majd sokáig nem tudta áthámozni magát az előtte álló Force Indián.
Vettel csapattársa, mark Webber is beragadt a nyolcadik helyen autózó Alonso mögé, így viszonylag korán, már a 7. körben meglátogatta szerelőit, amivel sokat nyert, hiszen a boxkiállások első turnusát követően már a spanyol előtt volt.
Az élen Rosberg a 10. körre már majdnem öt másodperces előnyt autózott ki csapattársához képest, akire viszont megérkezett Button. A mclarenesnek azonban figyelnie kellett a mögötte lévő trióra, elsősorban Räikkönenre. A finn végül nem tudott komoly támadás indítani, és a 11. körben Hamiltonnal együtt hajtott ki kerékcserére. Hamilton a boxutcában megelőzte Kimit, sőt a Lotus elé Webber is beférkőzött
Az élen álló Mercedeskből Schumacher jött ki elsőnek a 13. körben, de elrontott kerékcseréje után mindkét McLaren megelőzte, de pillanatokon belül kiderült, hogy ez volt a legkisebb probléma. A boxban ugyanis a szerelők nem tudták rendesen rögzíteni a jobb első kereket, így a hétszeres bajnok kénytelen volt félreállni a pályán, és ígéretesnek tűnő versenye véget ért.
A Mercedes már csak Rosbergben bízhatott, akinek a 20 körnél 4,7 másodperces előnye volt az őt üldöző Buttonnal szemben, illetve a 2009-es bajnok is több mint két másodperccel elhúzott csapattársa, Hamilton elől. A változatos gumistratégiáknak köszönhetően azonban a kiállások között folyamatosan változott a pontszerzők sorrendje, már csak azért is, mert többen is eggyel kevesebb kerékcserével taktikáztak. Többek között Nico Rosberg, Felipe Massa, Sebastian Vettel, a Lotusok, a Williamsek, és ami kevésbé meglepő, Sergio Pérez is.
A kerékcserék második turnusa után Button átvette a vezetést, majd a Rosberg, Hamilton duót a két Ferrari követte Alonso és Massa sorrendben, majd Räikkönen, Kobajasi, Vettel, Grosjean és Senna volt az első tíz sorrendje. Közülük egyedül Massa volt az, aki mindaddig csak egy kiállást teljesített. A brazil csak a 41. körben látogatta meg szerelőit, de az a stratégia végül nem lett kifizetődő, és végül a ferraris csak a 13. helyen ért célba.
Az utolsó, harmadik boxkiállásnál a McLarennél is problémák adódtak, ami Rosbergnek kedvezett, hiszen Button nagyon sokat veszített. A német visszaállt az élre, mögötte azonban rendkívül izgalmas helyezkedés következett a változatos taktikáknak köszönhetően.
A két kerékcserés taktika legnagyobb áldozata Kimi Räikkönen lett, aki sokáig a második helyen állt a szintén két kiállást teljesítő Sebastian Vettel előtt, de a kopott gumikon a 49. körben villámgyorsan lecsúszott még a pontszerző helyről is.
Vettel sem tudta megtartani pozícióját, és az utolsó körökben Button, Hamilton, sőt saját csapattársa, Webber is áthámozta magát a Red Bull német versenyzőjén, aki így csak az ötödik helyet tudta megszerezni.
Vettelt Grosjean, Senna és Maldonado követte, akik szintén megspóroltak egy kiállást, az utolsó két pontszerző helynek pedig Alonso és Kobajasi örülhetett.
A verseny leggyorsabb körét (1:39.960) Kobajasi Kamui futotta meg.
1. Rosberg Mercedes 1.36:26.929
2. Button McLaren-Mercedes + 20.626
3. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.012
4. Webber Red Bull-Renault + 27.924
5. Vettel Red Bull-Renault + 30.483
6. Grosjean Lotus-Renault + 31.491
7. Senna Williams-Renault + 34.597
8. Maldonado Williams-Renault + 35.643
9. Alonso Ferrari + 37.256
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 38.720
11. Perez Sauber-Ferrari + 41.066
12. Di Resta Force India-Mercedes + 42.273
13. Massa Ferrari + 42.700
14. Raikkonen Lotus-Renault + 50.500
15. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.200
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.700
17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:03.100
18. Petrov Caterham-Renault + 1 kör
19. Glock Marussia-Cosworth + 1
20. Pic Marussia-Cosworth + 1
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 1
22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2
23. Kovalainen Caterham-Renault + 3
Leggyorsabb kör: Kobayashi, 1:39.960
Nem ért célba
Schumacher Mercedes 16 kör
|