HÍREK : A Lotus számára létkérdés a siker |
A Lotus számára létkérdés a siker
formula.hu 2012.04.23. 18:27
Az enstone-i csapat számára kötelező a sikerek elérése, már csak a jövőjük szempontjából is.
A Lotusnak eljött az idő, hogy a gyorsaságukat végre eredményesen használják ki. A nyomás egyre nagyobb az egyleten és a támogatói csoportoknak is szépen lassan kezdhet elegük lenni a sikertelenségből. Ideje világbajnoki kihívóhoz méltó eredményeket letenni az asztalra. A Bahreini Nagydíj előtt a csapat az ötödik helyen állt a konstruktőri bajnokságban, ami egy hellyel rosszabba, mint amit az év elején belőttek maguknak, mint teljesítendő cél. Eddig szinte minden nagydíj előtt és után azt hangoztatták a csapattagok, hogy végre egy ’ normális versenyhétvégére ’ várnak, amikor nem történik semmi baleset, nem zúdul a pályára özönvíz, és technikai malőr sem hátráltatja pilótáikat. Valóban lehet valami ebben, hiszen a sztár versenyzőjük, Kimi Raikkönen az első két időmérőn csak a rajtrács közepére, végére tudta magát kvalifikálni, és Kínában sem úgy alakultak a dolgok, ahogyan arra számítottak.
A Lotus E20-as modell a technikai igazgató, James Allison keze munkája, és az év elején nagyon ígéretesnek tűnt. Az Ausztrál Nagydíjon Romain Grosjean mindössze három tizeddel maradt el a pole-pozíciós időtől, míg Malajziában Raikkönen akár az első rajtkockát is elérhetően tartotta. A finn világbajnok végül egy hetedik, egy ötödik helyett szerzett, míg Kínában az utolsó körökben csúszott vissza dobogós helyezésről egészen a 14. pozícióig. Grosjean ugyanakkor az első két versenyen kiesett, és Kínában is csak egy hatodik helyig jutott. Ezek az eredmények kínosak, főleg egy olyan csapattól, amelyik éppen névadó szponzort keres.
A sikeresség elengedhetetlen záradéka azonban egy olyan támogató becserkészésében, amely pénzével valóban hozzájárulna ahhoz, hogy a mezőny negyedik, ötödik legerősebb istállójává váljon a Lotus. Persze mindezt úgy, hogy szépen lassan a világbajnoki címre is esélyessé szeretnének válni az ével haladtával. „Két évvel ezelőtt alapítottuk ezt a csapatot, és tavaly is nagy változásokon estünk át. Szükséges, hogy szponzorokat találjunk, és ha ez kell, akkor meg is fogjuk lelni őket” – fogalmazott a Genii Capital és egyben a Lotus istálló tulajdonosa vezetője. Ha a csapat hosszú távon szeretne sikeressé válni, akkor valóban szükségeltetik további támogatókat találni a Microsoft és az Unilever mellé. Jelenleg minden reményük abban van, hogy a sztár, Kimi Raikkönen vonzza be a szponzorokat, amit Vitalij Petrov távozásával elveszített a csapat. Az orosz pilóta pénze minden bizonnyal hiányzik Eric Boullieréknek, de a helyére a rendkívül tehetséges és motivált Romain Grosjean érkezett, ráadásul a Total olaj társaság is a svájci születésű GP2-es bajnokot preferálja mindenki előtt.
Eric Boullier hangsúlyozta a szezon kezdete előtt: „Egyelőre nem vagyunk olyan szinten, mint a McLaren, Red Bull, vagy a Ferrari. Nincs még akkora keretünk, mint ezeknek a nagycsapatoknak. A célunk azonban az, hogy olyanok legyünk 2013-ra, vagy 2014-re. Sikerült megszereznünk két igazán remek pilótát és megvan bennünk a potenciál ahhoz, hogy szponzorokat szerezzünk és nagyobb hátteret alakíthassunk ki.” 2010-ben még Lotus-Renault csapatként hatalmas fegyvertényt könyvelhettek el Lopezék, hiszen sikerült megszerezniük Robert Kubica aláírását, aki hozta is az eredményeket, de 2011-ben a helyzet némiképp megváltozott a lengyel súlyos rali balesetét követően. Idén azonban egy igazi világbajnokkal, valamint egy feltörekvő tehetséggel gazdagodott az egylet Raikkönen és Grosjean személyében, és Bahreinben végre tanújelét is adták annak, hogy sikerre ítéltettek, hiszen mindketten felállhattak a dobogóra a vasárnapi futamot követően.
|