HÍREK : Räikkönen: Nem a gumikkal van a baj |
Räikkönen: Nem a gumikkal van a baj
hirado.hu 2012.05.17. 12:42
Nem kizárólag a Pirelli új keverékű abroncsainak köszönhetőek az idei év kiszámíthatatlan versenyei, Kimi Räikkönen szerint ugyanis a tankolás évekkel ezelőtti betiltása nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Formula-1 csapatainak komoly stratégiákat kell kidolgozniuk a kerékcserékre vonatkozóan.
A 2012. évi Formula-1-es világbajnoki sorozat első öt versenyén öt különböző győztest ünnepelhettünk, ők ráadásul mindannyian más-más csapatból kerültek ki. A királykategória alakulatai az elmúlt évben dolgoztak először a Pirelli abroncsaival, az olasz vállalatot pedig már ezt megelőzően arra kérték, olyan gumikat gyártson, melyek növelik az izgalmakat a száguldó cirkuszban.
A Pirelli mérnökei nem is bízták a véletlenre a dolgot, a gumik, valamint a tavaly bevezetett DRS-rendszer kombinációjának hála ugyanis jelentősen megszaporodtak az előzések a Formula-1-ben, így a királykategória hivatalos gumiszállítója idén még agresszívebb megközelítéssel állította elő termékeit.
Ennek köszönhetően rendkívül kiszámíthatatlan versenyeket láthattunk az év első felében, sőt, akadnak olyanok is, akik szerint a gumik túl nagy hatással vannak a csapatok és a versenyzők teljesítményére.
A Lotus világbajnok versenyzője, Kimi Räikkönen azonban úgy gondolja, túl nagy jelentőséget tulajdonítanak az abroncsoknak, az ugyanis, hogy a versenyzők nem tankolhatnak a futamok során, legalább annyira megnehezíti a csapatok dolgát, mint a gyorsan kopó abroncsok.
„Nem gondolom, hogy az F1 természete más lett emiatt” – magyarázta a finn a Turun Sanomat című lapnak nyilatkozva. „Az autóban található üzemanyag mennyisége miatt van mindez. Nem hiszem, hogy ennyi problémánk lenne a gumikkal, ha 50-60 kg-mal versenyeznénk, amikor elrajtolunk.”
„Korábban a kerékcserékre minden 20 kör után került sor – amíg kevés üzemanyag nem lett az autóban. Azt hiszem, ugyanez lett volna a helyzet a Michelin, vagy a Bridgestone gumijaival is, ha ugyanannyi üzemanyag lett volna a versenygépekben, mint most.”
„Ezek az abroncsok jók az időmérőn: a tapadásuk remek, és összességében jó gumikról beszélünk.”
A verseny közbeni üzemanyag-utántöltést 2010-ben tiltották be, a szezon első öt versenyén pedig négy versenyző örülhetett futamgyőzelemnek, és Abu Dhabiban négy pilóta szállhatott harcba a bajnoki elsőségért.
|