HÍREK : A Lotus egyik gyengesége a hőmérséklet-változás |
A Lotus egyik gyengesége a hőmérséklet-változás
motorsportal.hu 2012.05.30. 10:44
A Lotus F1 Team csapatfőnöke, Eric Boullier elárulta, vannak bizonyos aggodalmaik azzal kapcsolatban, hogy az E20 teljesítménye sokban függ az időjárási körülményektől, elsősorban a levegő- és a pályahőmérséklettől.
A Lotus idei konstrukciója már bizonyította, hogy a szezon során akár versenyt is képes nyerni, ám alacsony hőmérsékleti körülmények között mind Kimi Räikkönen, mind pedig Roamin Grosjean küszködött a sebességgel.
Eric Boullier elmondta, hogy a monacói futam némileg hűvösebb időjárásához képes az előző versenyeken a magasabb hőmérsékleten jóval nagyobb teljesítményre voltak képesek, így a későbbiekben az enstone-i alakulatnak ezzel a kérdéssel kell szembenéznie, és kezelni a problémát.
A Monacói Nagydíjról, mint a probléma egyik határozott bizonyítékáról a csapatfőnök az Autosportnak következőket mondta: "Nagyon aggasztó volt látni a versenyen, ahogy romlik a sebességünk, és ez nagyon komoly kapcsolatban van az időjárási körülményekkel. Amikot tudjuk, hogy a gumik kopni fognak, az autót ehhez képest tervezzük, hogy ne legyen nagy a degradáció. De amire nem számítottunk, az éppen az, hogy nem tudjuk kezelni a gyengeségünket, azaz a hőmérséklet süllyedését.”
A hőmérséklet befolyása az E20-ra teljesen egyértelművé vált az elmúlt néhány versenyen. Spanyolországban mind Räikkönen, mind Grosjean esélyes volt a győzelemre, jó formában voltak a meleg szabadedzések során, de amikor a levegő a verseny napján visszahűlt, akkor hosszútávon nem voltak képesek megfelelő sebességre, így nem tudták felvenni a versenyt a williamses Pastor Maldonadóval, és a Ferrari spanyol versenyzőjével, Fernando Alonsóval.
A bahreini versenyen, amikor a levegő hőmérséklete sokkal magasabb volt, mindkét pilóta megmutatta, hogy övé a leggyorsabb autó, de előző nap a hűvösebb időmérőn nem jelentettek kihívást a pole pozícióért.
Bár a következő nagydíjon, Kanadában sem várható nagy meleg, ettől függetlenül a csapatvezető úgy véli, hogy az alacsony leszorítóerőt igénylő pálya kedvezhet az E20-nak.
|