HÍREK : Késésben a New Jersey-i pálya kivitelezése |
Késésben a New Jersey-i pálya kivitelezése
motorsportal.hu 2012.05.31. 16:23
Azt követően, hogy kétségek röppentek fel a New Jersey-ben rendezendő Formula-1-es futam kapcsán, ismét megkezdődtek a spekulációk a 2013-as versenynaptárat illetően, hiszen több hír is felröppent Mexikó lehetséges visszatérését illetően.
A tavalyi év végén érkezett a bejelentés, hogy a Port Imperial névre keresztelt, a Hudson-folyó partján található, 5,1 kilométer hosszú utcai pályán tér vissza a száguldó cirkusz az USA-ba.
Ám Bernie Ecclestone attól tart, a létesítmény nem készül el időben, mivel a szervezők már több határidő kapcsán is csúszásban vannak.
„Nem tudom, hogy megtörténik-e. Remélem minden rendben lesz. Most éppen a költségvetésüket illetően rendezik a dolgokat. Ha készen állnak 2013-ra, akkor benne lesznek a versenynaptárban” – nyilatkozta Ecclestone az ESPN-nek.
„Arra várunk, hogy megegyezzünk a szerződés egyes részeit illetően. Késében vannak.”
A verseny szóvivője elárulta, a terveknek megfelelően haladnak a dolgok: „Rendben vagyunk a 2013 júniusi versenyt illetően, és minden pályával kapcsolatos tervezés és építkezés a tervek szerint halad. Egy erős menedzsment csapatunk van, és komoly támogatást kapunk New Jersey-től, New Yorktól, és a helyi közösségek is részt vesznek benne.”
„Biztosak vagyunk benne, hogy a 2013-as Amerikai Nagydíj egy nagyszerű rendezvény lesz.”
Ugyanakkor a Marca című spanyol lap arról számolt be, hogy Mexikó akár már jövőre visszatérhet az F1-be, elsősorban Sergio Pérez sikereinek köszönhetően.
Az újság beszámolójából kiderül, hogy az Autodromo Hermanos Rodriguez névre keresztelt aszfaltcsíkot felújítják, hogy otthont adhasson a versenynek. A munkálatokat Pérez több támogatója is finanszírozza.
Azt is tudni vélik, hogy már megegyezés is született Ecclestone-nall egy ötéves szerződésről, a futamot pedig a Kanadai Nagydíjat követően rendeznék egy júniusi időpontban, ám a részleteket a július 1-én esedékes mexikói választásokat követően véglegesítik majd.
A 2012-es szezon első hat futamán hat különböző nyertest ünnepelhetett a száguldó cirkusz, ezzel a sportág történetének egyik legizgalmasabb idénykezdetét láthatta a publikum.
Bár az elmúlt hetekben többen is a Pirelli abroncsokat emelték ki, mint a kiszámíthatatlanság fő okát, ugyanakkor Boullier úgy véli, az, hogy a csapatok nem tesztelhetik a fejlesztéseiket két versenyhétvége között, szintén komoly tényezőnek számít az erőviszonyok összekuszálódásában.
„A kiszámíthatatlanság részben annak köszönhető, hogy már nem tesztelhetünk” – nyiltkozta a fekete-arany csapat főnöke. „Az új ötleteket és elemeket a pénteki edzéseken kell kipróbálnunk, amit nem tehetünk meg egy héttel korábban valahol Spanyolországban. Így a versenyhétvégén kell megtennünk.”
A francia szakember szerint át kell gondolni a jelenlegi rendszert annak érdekében, hogy segítsék a csapatokat az idény közbeni fejlesztésekkel kapcsolatban. Ugyanakkor elárulta, csapata nem támogatja extra szezonközi tesztek bevezetését.
„Az a helyzet, hogy a tesztelés nagyon sok pénzbe kerül, és az egyik igazi költségcsökkentő intézkedés az volt, hogy betiltották a tesztelést. Azt hiszem a tesztelés rendszerét kellene újragondolni.”
„Nem támogatjuk a szezonközi tesztek újbóli bevezetését, mivel nem vagyunk rá felkészülve, és a versenynaptár sem teszi lehetővé. Ezen kívül ugyanazzal a szerelőgárdával dolgozunk, és nem engedhetjük meg, hogy legyen egy külön teszt csapatunk.”
„Talán meg kellene osztani a jelenlegi tesztelési lehetőségeket. Ha a versenynaptárban van egy nagy lyuk júniusban, akkor talán tarthatnánk egy tesztet júniusban is.”
|