HÍREK : A Lotus még mindig a kormányon dolgozik |
A Lotus még mindig a kormányon dolgozik
motorsportal.hu 2012.06.06. 10:36
James Allison, a Lotus technikai igazgatója szerint, csapata még mindig azon dolgozik, hogy az E20-as kormányzását Kimi Räikkönen ízléséhez igazítsa, azt követően, hogy a finn versenyzőnek Monacóban ismét problémát okozott a kérdéses alkatrész.
Räikkönen egy eltérő beállítást próbált ki két hete Monte-Carlóban, ám mivel az nem nyerte el a tetszését, így a 2007-es világbajnok kénytelen volt kihagyni a teljes első szabadedzést pénteken, míg a csapat kicserélte a teljes kormányszerkezetet.
A Kanadai Nagydíjat megelőző interjúban Allison elárulta, a Lotus továbbra is a kérdéses területtel foglalkozik, ám aggodalomra semmi ok sincs.
„Monaco különleges kormánybeállításokat igényel, ami eltérő felfüggesztéselemek használatát vonja magával” – árulta el a szakember. „Ezen kívül egy nagyobb áttételű kormánymű-beállítást is kipróbáltunk Kimi esetében. Mivel nem lehet tesztelni, az első szabadedzésen próbáltuk ki ezt először, ám azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy nem ez a megfelelő irány. A csere sok időt vesz igénybe, amit azonnal el kellett kezdenünk, már az első szabadedzésen. Ugyanakkor láttuk, hogy Romain tempója jó, annak ellenére, hogy nem rendelkezik F1-es tapasztalattal Monacóban.”
„Kimi az autóval és a gumikkal is küszködött a hétvége során, és azt gondolom, ha minden edzésen zavartalanul körözhet, akkor is problémás hétvégéje lett volna. Az eredeti kormánybeállításokkal Kimi fel tudott állni a dobogóra, de még dolgozunk azon, hogy finomítsunk rajta, és tényleg megfelelő legyen a számára.”
Bár a monacói hétvége csalódással ért fel a Lotus csapat számára, a szakember elárulta, bíznak benne, hogy a Kanadai Nagydíjon ismét versenyképesek lesznek majd. Allison elmondta, a montreali versenypályán bőven várnak kihívások az egész mezőnyre.
„Montreal teljesen Monaco ellentéte. Egy kisebb hátsó szárnyat viszünk magunkkal, amit az első szárny beállításaival egyensúlyozunk majd ki. Az egyik kulcsfontosságú tényező, hogy meggyőződjünk arról, a fékek megfelelően vannak beállítva, jó a hűtésük, mivel ez a verseny nagyon megterhelő ebből a szempontból. Szerencsére a kocsi elég jó volt a szezon során eddig jól bánt a fékekkel, így azt hiszem, ez most sem jelent majd problémát.”
|