HÍREK : Lotus: Dupla DRS teszt az első edzésen |
Lotus: Dupla DRS teszt az első edzésen
motorsportal.hu 2012.07.20. 14:19
Amikor a Mercedesről év elején kiderült, hogy kijátszva a vonatkozó szabályokat, egy frappáns trükkel, az F–csatorna DRS-sel összekötött változatával rukkolt elő, az egész F1-világ csodájára járt a megoldásnak. A vetélytársak közül jó néhányan nemtetszésüket is kifejezték a rendszerrel kapcsolatban – mégpedig fellebbezések formájában az FIA-nál.
Köztük volt a Lotus csapat is, amely az évkezdéskor (és tulajdonképpen azóta is) a Mercedes közvetlen riválisa volt, így érthető módon minden elkövettek e hátrányuk megszüntetéséért. Márpedig ehhez egyetlen útjuk a másolás maradt, mivel Kínában az FIA – már sokadjára – legálisnak minősítette Ross Brawnék találmányát.
Az Autosport értesülései szerint a Lotus saját fejlesztésű dupla DRS-e mostanra, a Német Nagydíj idejére készült el, így a ma délelőtti első edzésen sor kerülhetett annak tesztelésére is. Ennek sikeréről a nap folyamán talán még többet is megtudhatunk, az viszont máris biztosra vehető, hogy Räikkönen és Grosjean ettől függetlenül még az eszköz nélkül rajtol el a vasárnapi versenyen. (Az edzésen egyébkén csak Kimi autójára szerelték fel az újítást, Grosjean a régi verziójú autóval körözött.)
Az enstone-i csapat rendszerének pontos működését természetesen homály fedi, ám működési elve feltehetően a Mercedesével azonos. Az Ezüstnyilak megoldásának lényege, hogy a hátsó szárny véglapjain található lyukon a fékszárny felnyitásakor levegőt vezetnek a kocsitest alá, amely egy egészen az első szárnyig vezető F–csatornában végigáramolva, a vezetőszárny alá jut, „kikapcsolva” az első szárnyat, csökkentve ezzel a légellenállást – és növelve a sebességet az egyenesekben. A Lotuson a ma délelőtti edzésen egy új lyuk volt megfigyelhető a motorborításon, ami feltehetően már az új rendszerrel van összefüggésben.
Az Autosport idézi a csapat technikai igazgatóját, James Allisont, aki Hockenheimben elismerte a rendszer létét, és egyúttal előrevetítette saját megoldásuk egyediségét is: „Vannak a Mercedeséhez hasonló rendszerek, de a szabályok értelmezései lehetővé tesznek más változatokat is. Szóval azt gondolom, ez egy érdekes fejlesztési terület lehet a jövőben.”
|