HÍREK : Magyar nagydíj-Lewis Hamilton nyerte a Magyar Nagydíjat! |
Magyar nagydíj-Lewis Hamilton nyerte a Magyar Nagydíjat!
motorsportal.hu 2012.07.29. 20:42
Komoly taktikai csatát hozott a Magyar Nagydíj, melyen a pole-ból induló Lewis Hamilton győzedelmeskedett. Mögötte meglepetésre Kimi Räikkönen érkezett be, akit a második helyről rajtoló csapattárs, Romain Grosjean követhet a dobogóra.
Verőfényes napsütésben kezdődött meg a 27. Formula-1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen, melynek felvezető körét meg kellett ismételni, ugyanis a 17. helyről induló Michael Schumacher alatt a rajtrácson lefulladt a Mercedes.
Második nekifutásra már nem merült fel probléma, a piros lámpák kialvásának pillanatát pedig Hamilton kapta el a legjobban. A McLaren mögött Sebastian Vettel nagyon keményen támadta az előle induló Grosjeant, ám a német az 1-es kanyarban némiképp kiszélesítette a pályát, így Jenson Button be tudott szúrni mellé, és megelőzte a világbajnoki címvédőt.
A start nagy nyertese Mark Webber volt, aki a tizenegyedikről a hetedik pozícióba lépett előre, ám az ausztrálnak itt el is fogyott a lendülete.
Az első kör végén a sorrend Hamilton, Grosjean, Button, Vettel, Räikkönen, Fernando Alonso, Webber, Bruno Senna, Felipe Massa és Nico Hülkenberg volt.
A kerékcserék sorát Button kezdte meg a negyedik helyről – két körrel később pedig Vettel is követte a mclarenes példáját, ám a német nem tudott brit riválisa elé kerülni.
A következő fordulóban Hamilton is megérkezett a szerelőihez, ám a McLaren boxmunkájába ismét hiba csúszott, így a 2008-as világbajnok 4,2 másodpercig volt kénytelen várakozni. De egy körrel később Grosjean szervízelése során a Lotus gépezetébe is homokszem került. Ennek és a francia 4,9 szekundumos cseréjének köszönhetően ezúttal nem ütött vissza a wokingi istálló hibája, és Hamilton a fekete-arany versenyautó előtt tudott maradni.
Sergio Pérez ezúttal is tovább tudott kinn maradni, mint a mezőny többi tagja. Ez azonban Alonsónak jött nagyon rosszul, aki beragadt a Sauber mögé, így Räikkönen a kiállások során a spanyol elé tudott keveredni, és feljött a negyedik pozícióba.
A második kerékcseréje előtt Button nem tudott elegendő előny kiautózni, és a friss gumikon a brit beragadt a kiválóan autózó Senna mögé – ezzel a 2009-es világbajnok dobogós esélyei el is szálltak.
Hamiltonnál ezúttal hiba nélkül dolgoztak a szerelők, ám Grosjean nem volt elég gyors, és csak Alonso mögé tudott visszatérni a pályára, aki néhány körig lassította a francia tempóját. Ezzel Räikkönen került az élre, aki pokoli tempót diktált saját maga második, egyben utolsó szervízelése előtt, aminek meg is lett az eredménye. A 44. körben a Jégember is a boxba hajtott, és villámgyors kerékcseréjét követően éppen csapattársa mellé érkezett meg a pályára. A két Lotus kerék a keréken fordult az 1-es kanyarba, talán egy pillanatra még össze is ért a két autó, de a második hely végül a finn pilótáé lett.
Az élen álló Hamilton előnye ekkor 5 másodperc volt Räikkönennel szemben, amit a finn néhány kör alatt le is dolgozott, ám még a DRS segítségével sem talált fogást a McLaren pilótáján.
Az ötvenötödik körben a Red Bull harmadjára is behívta Webbert, majd három fordulóval később a negyedik helyen autózó Vettelt is, bízva benne, hogy a friss gumiknak köszönhetően az utolsó körökben képesek lesznek megelőzni riválisaikat – és bár a világbajnoki címvédő pokoli tempót diktált a leintésig, a taktikai húzás nem hozta meg a várt eredményt.
Az élen azonban Hamilton még az utolsó körökre bele tudott erősíteni, így Räikkönen nyomása alól némiképp felszabadulva a 69. kör végén megszerezte idei második, pályafutása 19. futamgyőzelmét finn riválisa előtt.
Grosjean érkezett a harmadik helyen, mögötte Vettel, Alonso, Button, Senna, Webber, Massa és Rosberg futott célba a pontszerző helyeken.
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1h41:05.503
2. Raikkonen Lotus-Renault + 1.032
3. Grosjean Lotus-Renault + 10.518
4. Vettel Red Bull-Renault + 11.614
5. Alonso Ferrari + 26.653
6. Button McLaren-Mercedes + 30.243
7. Senna Williams-Renault + 33.899
8. Webber Red Bull-Renault + 34.458
9. Massa Ferrari + 38.300
10. Rosberg Mercedes + 51.200
11. Hulkenberg Force India-Mercedes + 57.200
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.800
13. Maldonado Williams-Renault + 1:03.6
14. Perez Sauber-Ferrari + 1:04.4
15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap
18. Kobayashi Sauber-Ferrari + 2 laps
19. Petrov Caterham-Renault + 2 laps
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 laps
21. Glock Marussia-Cosworth + 3 laps
|