HÍREK : Betiltják a dupla DRS-t 2013-ban |
Betiltják a dupla DRS-t 2013-ban
motorsportal.hu 2012.07.31. 17:06
Betiltják a dupla DRS használatát a 2013-as szezonban, miután a csapatok megállapodtak a szabályváltoztatásról, mely száműzi a technológiát a Formula-1-ből a következő idénytől – értesült az Autosport című brit szaklap.
A Mercedes vezette be a koncepciót a szezon kezdetén. Egy radikális megoldásnak köszönhetően a hátsószárny véglapjain található nyíláson beérkező levegőt az autón keresztül az első szárnyra vezetik, amikor a DRS nyitva van. Ennek következtében nagyobb sebességet lehet elérni az egyenesekben.
A Lotus istálló a Kínai Nagydíjon tiltakozott a koncepció ellen, de a versenybíróság elutasította az enstone-iak óvását, mivel a szabályok nem tiltják, hogy a DRS aktiválásával megnyitott lyukon keresztül levegő áramoljon.
Ezt követően a Lotus hozzákezdett a saját rendszerének fejlesztéséhez, melyet a Német Nagydíjon tesztelt először Kimi Räikkönen, és a tervek szerint a szeptemberi Belga Nagydíjon már versenykörülmények között is bevetik a technológiát.
Ám a többi istálló nem kezdtek hozzá a saját megoldásának kialakításához, és többen attól tartottak, hogy az dupla DRS könnyen egy drága fejlesztési verseny kialakulásához vezethet.
A Technikai Munkacsoport (Technical Working Group) legutóbbi ülésén a csapatok többsége megállapodott a szabálymódosítást illetően, így a 2013-as idényben nem lesz lehetőség a dupla DRS alkalmazására.
Bár a Mercedes nem támogatta a változást, mivel a német istálló már nagyon előrehaladott a technológia alkalmazásával, ám nem tudta megakadályozni a rendszer betiltását, mivel ilyen estekben a többség akarata érvényesül.
Az értesülések szerint a változásokat az FIA Motorsport Világtanácsának egy későbbi ülésén fogják hivatalos formába önteni.
Annak ellenére, hogy a Mercedes riválisai szerint a dupla DRS kifejlesztése rendkívül költséges, az Ezüstnyilak csapatfőnöke, Ross Brawn többször kijelentette, a rendszer kifejezetten költséghatékony.
„Az emberek óriási összegekről beszélnek, de nincs szó hatalmas költségekről. Bizonyára tudják, hogy fut néhány karboncső az autón belül, és még az utca embere is azt mondaná erre, hogy ez a dolog mindössze néhány ezer fontból megoldható – szóval nem milliókról van szó” – nyilatkozta korábban a szakember.
|