HÍREK : Pirelli: a gumiháború nem tenne jót az F1-nek |
Pirelli: a gumiháború nem tenne jót az F1-nek
motorsportal.hu 2012.08.01. 20:15
Paul Hambery, a Pirelli motorsport igazgatója elmondta, egyelőre nem biztosak benne, hogy az olasz cég a Formula-1-ben maradna-e, ha az ún. gumiháború visszatérne a sportágba.
A szakember szerint egy ilyen lépésnek semmi értelme sem lenne, ugyanis úgy érzi, hogy a versenyzés sokkal kevésbé lenne izgalmas, mint jelenleg.
„A sportágért dolgozunk. A sportágnak pedig el kell döntenie, hogy mit akar” – nyilatkozta Hembery. „Ha gumiháborút szeretne, és azt, hogy a versenyzés ismét egy körmenetre hasonlítson, akárcsak a 2000-es évek elején, akkor az is egy megközelítés. De ezt nem nekünk kell eldöntenünk.”
„Várni fogunk, és majd meglátjuk, hogy módosulnak-e a szabályok. Amennyiben változnak, majd megfontoljuk őket. Jelen pillanatban a csapatokat határozottan nem érdekli a gumiháború.”
Utoljára 2006-ban fordult elő, hogy több gumiszállítója volt a Formula-1-nek. Akkor a Michelin és a Bridgestone látta el az istállókat abroncsokkal.
Hembery szerint a nézőket nem érdekli a gumiszállítók csatája, és a szakember szerint egy ilyen lépéssel a költségek ismételten az egekbe szöknének.
„Először meg kell néznünk a szabályokat, és hogy mit jelent az, hogy „gumiháború”. Ha ez azt takarja, hogy költsünk el 100 millió eurót, hogy fél másodperccel gyorsabbak legyünk, és még csak bizonyítani sem lehet, hogy a miénk a jobb abroncs, mert továbbra is a csapatok dominálnak, akkor ez teljességgel értelmetlen lenne.”
„Ezt már láthattuk a múltban. Csak akkor tehetsz szert hírnévre az F1-ben gumiszállítóként, ha egy indianapolisihoz hasonló balhét idézel elő, és visszalépsz a versenyzéstől.”
„Ugyanakkor senki sem tudta igazán, hogy melyik autón milyen gumi van. Senki sem tudta, mivel minden pénzt arra költöttek el, hogy olyan teljesítménybeli javulást érhessenek el, amit a nézők nem is láthattak.”
Hembery ugyanakkor utalt a 2005-ös indianapilisi versenyre is, ahol a michelines csapatok visszalépését követően mindössze a hat Bridestone-t használó pilóta állt rajthoz.
„Akármelyik csapattal is beszéltem, senki sem akar gumiháborút. Úgy tekintenek rá, mintha egy olyan területre pocsékolnának pénzt, amit nem tartanak ellenőrzésük alatt. És akkor még nem beszéltünk a biztonságról. A gumigyárak a határokat fogják feszegetni, mert így tudnak teljesítményjavulást elérni.”
„Ahogy Indianapolisban is láthattuk, ez a gumiháború hatása. Nem hinném, hogy ez jó lenne a sportágnak.”
|