KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Lotus: Küzdeni fogunk

Lotus: Küzdeni fogunk

formula.hu  2012.09.21. 17:17


 

 
A Lotus csapat a 2012-es szezon tizennegyedik versenyére, a Szingapúri Nagydíjra készül.
 
Kimi Raikkönen:
Várod a Szingapúri Nagydíjat?
Szeretek Szingapúrba utazni. Nagyszerű helyszín, szeretem a helyi ételeket és nem érdekel a szokatlan időbeosztás. Van még néhány elintézetlen dolog két itt futott versenyem után, mivel még soha nem szereztem itt pontot. Ez nem azt jelenti, nem vagyok gyors, mivel én tartom 2008-ból a körrekordot. Abban az évben balesetet szenvedtem, miközben az ötödik helyért harcoltam és 2009-ben a 10. helyen végeztem, szeretnék most jobban teljesíteni.
 
Mit jelent éjszaka versenyezni?
Az első két évben kissé meglepett, mennyit beszélnek az időeltolódásról. Amikor felkapcsolták a lámpákat pontosan ugyanolyan volt, mintha nappal versenyeznénk. Azt hiszem, a Formula-1-ben mindenki szereti a szingapúri éjszakai versenyt. Ez nagyon jól működik, mivel a város bizsereg és sok ember figyelmét felkelti. Eltekintve az egy, vagy két sötét ponttól a bukóterekben a pálya nagyon jól megvilágított, így nem jelent nagy különbséget a nappalhoz képest.
 
Eltekintve az éjszakától, ez egy újabb utcai pálya; milyen hatással lehet ez?
Monacóban nem voltunk jók, de Valencia az eddigi legjobb hétvégén volt. Nyilvánvalóan nincs rá ok, miért ne lehetne Szingapúr is olyan, mint Valencia. Mint minden utcai pályán nagyon nehéz előzni, így a versenyt a lehető legjobb rajtpozícióból kell kezdeni, ez fontos tényezője egy jó eredménynek.
 
Mit gondolsz, a pálya fekszik majd az E20-nak?
Mindenki fejlesztésekkel érkezik erre a versenyre, így majd meglátjuk, milyen lesz a különbség. Próbálunk a maximumot kihozni csomagunkból és a legjobb egyensúlyt megtalálni. Ha minden jól sikerül, akkor rendben lehetünk.
 
Mi a célod?
Nyilvánvalóan újra a dobogós helyezés. Az idei évben eddig hat dobogós helyezést szeretünk és az utóbbi néhány versenyen annyi pontot gyűjtöttünk, mint az élen állók. Sikerült mindent kihozni a csomagból. Remélhetőleg ez a következő versenyeken is sikerül.
 
Valami aggodalom az időjárás miatt?
Minden évben azt mondják, akkor fog esni Szingapúrban, amikor az este elérkezik. Nos, majd meglátjuk, amikor ott leszünk. Nincs értelme aggódni. Egyébként is mindenkinek esni fog, ha esik.
 
Monza nehéz verseny volt a csapatnak?
Nem volt elég sebesség az autóban. Úgy gondoltuk, a hatodik, vagy hetedik hely reális cél lehet, így az ötödik helyezés talán a maximum, amit elérhettünk. Sebességünk az egyenesben nem volt jó, amely trükkössé tette a védekezést a hátulról érkezőkkel szemben. Ha ezt nézzük, akkor nem értünk el rossz eredményt.
 
A harmadik helyen állsz a bajnokságban. Mennyire juthatsz még előre?
Fernandóval szemben pontokat veszítettünk, amely nem jó, de sikerült megfelelő eredményt elérni Olaszországban és jó a harmadik helyre felérni. Lehetetlen megmondani, az idei szezon hogyan alakul, de nagyon közel állunk a második helyezetthez. Majd meglátjuk, mi történik a következő néhány versenyen.
 
Romain Grosjean:
Nyilvánvalóan a boxfalról nézni a versenyt Monzában nem volt ideális; úgy érzed, tanultál valamit ebből?
Azt hiszem, számomra Monzában az volt a fő dolog, hogy a garázsban legyek és érezzem a csapat támogatását. Nagyszerű volt és azt hiszem, erre van szüksége a pilótának. Család vagyunk és ez sokat jelent nekem. Ettől eltekintve a boxfalon lenni a mérnökökkel és az adatokat figyelni mindig hasznos. Újabb nézőponttal gazdagodtál arról, hogyan teljesítenek az autók, hol van a különbség, hol lehet javulni, stb. Sokat tanulok Kimitől is; nagy tapasztalattal rendelkezik. Csapattársként kihívást jelent és fantasztikus is; kihívást jelent, mert gyors és ehhez még fel kell nőnöm, de fantasztikus is, mert ő egy nagyszerű példája annak, hogyan lehet gyorsan a versenyhétvégére, a munkára koncentrálni. Attól eltekintve, hogy nem ültem autóba, azt hiszem, a monzai hétvége a lehető legjobb felkészülés volt Szingapúrra.
 
Az utóbbi néhány verseny vegyesre sikerült; mi lesz a kulcsa annak, hogy ismét csúcsformában legyél a szezon további részében?
Azt mondom, Hockenheim óta nincs meg ugyanaz a kapcsolatom az autóval, mint korábban. A szezon elején nagyon jól éreztem az autót és Valenciára az autó csodálatossá vált. A gumik, a beállítás, vagy a vezetési stílusom miatt, nem tudom; mindent meg kell vizsgálni. A rajtrács nagyon szoros az idei évben es egy kisebb hibával leszorulsz az élről és a középmezőnybe kerülsz. Szeretném ismét megtalálni az összhangot az autóval Szingapúrban és ezt a szezon további részére is megtartani.
 
Kimi az egyéni pontverseny harmadik helyére került; befolyásolja ez hozzáállásod, ha egymás mellé kerültök?
Nem mondom azt, hogy a szezon további részében csak támogató szerepem lesz; ha lehetőségem lesz dobogós helyezést szerezni, vagy győzni, akkor megragadom az alkalmat. Természetesen szeretném, hogy a csapat a legjobb eredményt érje el és ha megnézzük a pontbeli különbséget köztem és Kimi között, akkor butaság lenne csak saját eredményemre gondolni. Reméljük, fantasztikus szezonzárás lesz nekem, Kiminek és a csapatnak.
 
Milyen gondolataid vannak Szingapúrról?
Szingapúr egy nagyon különleges verseny, melyet éjszaka rendeznek; ez nagy show-t jelent a rajongóknak. Nagyszerű a város. Eddig nem sok tapasztalatot tudtam szerezni a pályáról; első versenyem 2009-ben futottam itt és nehéz hétvége volt, de örömmel várom, hogy visszaüljek az autóba, jobban megismerjem a pályát és mindent a helyére tegyek a szezon hátralévő részére. Ez egy újabb pálya, újabb verseny és egy esély számomra, hogy visszatérjek az élre és a legjobb munkát végezzek. Szeretnék jó időmérő edzést teljesíteni, a lehető legközelebb kerülni Kimihez teljesítményben és pontot szerezni a csapatnak a konstruktőri bajnokságban.
 
Az utcai pályákon mindig jól szerepelsz; nézve a vonalvezetést úgy gondolod, hogy ez a pálya feküdhet neked és az autónak?
Azt hiszem igen. Nagy leszorítóerejű pálya és úgy tűnik, fekszik nekünk annyira, mint a Hungaroring. A gumik szempontjából azt hiszem, szintén jól állunk; ez mindig egy érdekes verseny, így örömmel várom.
 
Eric Boullier, csapatfőnök:
Monza nehéz versenynek tűnt...
Ez volt eddig a legnehezebb, igen, de számítottunk rá. Az egész hétvége a veszteség minimalizálásáról szólt és Kimi ismét 100 százalékot hozott ki az autóból. Ennek eredményeként nem voltunk csalódottak az ötödik pozíció miatt, mivel ez volt a legjobb eredmény, amire számíthattunk. Kissé furcsa érzés volt a verseny után nem a dobogó felé indulni, amely sokat elmond jelenlegi gondolkodásunkról! A dolgok gyorsan változnak a Formula-1-ben. Egy évvel ezelőtt nagyon elégedettek lettünk volna az ötödik helyezéssel. Az idei évben a szezon legnehezebb versenyeként beszélünk róla...
 
A csapat egy újabb dobogós helyezést szerezhet a következő hétvégén?
Nincs ok arra, hogy úgy gondoljuk, a dobogó helyezés nem elérhető. Versenyképesek voltunk az idei évben a kanyargós pályákon és Szingapúr nagyban hasonlít Monaco és Valencia karakteréhez. Romain szereti ezt a típusú pályát, míg Kimi mindig gyors volt Szingapúrban; habár a versenyeken nem volt szerencséje. Érdekes hétvége lesz.
 
Használni fogják azt az aerodinamikai eszközt, mellyel Belgiumban szerettek volna versenyezni?
Nem. Ez nem feküdne a pálya karakterének. Ez a rendszer Japánban térhet vissza. Néhány fejlesztéssel készülünk Szingapúrra és ezzel extra teljesítményt nyerhetünk. Emellett elégedett vagyok azzal, ahogy javultak idei évben a kerékcseréink. Monzában megdöntöttük rekordunkat, 2.44 másodperccel, de ami fontosabb, minden kerékcserénk kiegyensúlyozott. Ez nem véletlen; az egész csapat sok munkát fektet ebbe és ahogy tudják, az előrelépés komoly befolyással lehet a verseny kimenetelére.
 
Mi a helyzet Romainnal?
Jó a hangulata. Monza nehéz volt számára, de ebből a tapasztalatból is lehet pozitívumot leszűrni. Például Romain Kimi hétvégéjét egészen közelről figyelhette és biztos vagyok benne, néhány hasznos trükköt észrevett. Most a helyzet visszatér a normál kerékvágásba és remélem, ezt a történetet magunk mögött tudjuk hagyni.
 
Elégedett volt Jerome olaszországi teljesítményével?
Ilyen rövid idő alatt helyettesíteni Romaint mindig nehéz - bármely pilótának az lenne -, de Jerome mindent beleadott és lenyűgözött sebességével, különösen a lágyabb keverékű abroncson a verseny második felében. Akkor körideje versenyképes volt. Sajnos a hatodik körben meghibásodott a KERS és ez nagy befolyással volt versenyére. Szimulációnk azt mutatta, a meghibásodás miatt 25 másodpercet veszített.
 
A csapat elveszítette a konstruktőri bajnokság harmadik helyét; aggasztó ez?
Nem igazán. Mindig azt mondtuk, a negyedik hely a célunk az idei évben, de látva sebességünket meg kell próbálni a harmadik helyet megszerezni,amennyiben lehetőség van rá. A mezőny szoros, így bármi megtörténhet. Csak pontokat kell szerezni - kiegyensúlyozottan és mindkét autóval - a szezon végéig.
 
Kimi megszerezheti a bajnoki címet?
Természetesen képes rá. Jelenleg a harmadik, egy ponttal Lewis Hamilton mögött. Bármi megtörténhet. Nem vagyunk naivak és tudjuk, hogy esélyei nagyon karcsúak. Azonban keményen fogunk küzdeni addig, amíg matematikai esélyünk van a győzelemre.
 
James Allison, műszaki igazgató:
A csapat szenvedett Monzában a sebességgel; miért?
Nem voltunk Monzában annyira versenyképesek, mint a szezon nagy részében, de nem hiszem, hogy ez egy rossz folyamat kezdete; csak valamit kiemel Monza különleges természetéből. Spa után a Pirelli gumikiosztása két téren is óvatos volt; még pedig, sokkal keményebb keverékű abroncsokat részesítették előnybe, mint gondoltuk és a konstrukció telesen más volt, mint amit a többi pályán használtunk. Ez a két tényező kombinációja, valamint azt hogy nem sikerült adukártyáinkat kijátszani a gumikezelés terén okozta a szenvedést. Monzában és Spában egy kiállásos stratégiával, vagy ha a szabályok engedték volna, kiállás nélkül kényelmesen lehet teljesíteni a versenyt. Ez azt jelenti, nem tudtuk kihasználni hagyományos előnyünket. Szerencsére Szingapúrtól visszatér a korábbi trend a gumikiosztásban.
 
Szingapúr más tészta lesz?
Szingapúr teljesen más. Két hét alatt a minimális leszorítóerőről a maximálisra kell váltani; a lágy és a szuperlágy keveréket használjuk a kemény és a közepes helyett, a pálya az alacsony teljesítményt létesíti előnyben és a nagy leszorítóerőt. Nem is lehet más.
 
A huplik és a kerékvetők jutnak eszünkbe, amikor Szingapúrra gondolunk; milyen az E20 ilyen körülmények között?
Az E20 meglehetősen jó a huplikon és a kerékvetőkön; egész évben így volt, ebből a szempontból szerencsések vagyunk. A huplis pályán sokkal nagyobb kompromisszumot kell kötni a mechanikai beállítás felé az aerodinamikával szemben. Szingapúr huplissága az első években sokkal extrémebb volt, de sokat javult az elmúlt években.
 
Lesz valami új és izgalmas az autón?
Új padlólemez és új hátsó szárny lesz. Az új hátsó szárny ugyanolyan leszorítóerejű lesz, mint Monacóban, de jobb DRS-szel. Ez azt jelenti, hogy ez a szárny a DRS használata során a maximális légellenállásból váltani tud a csökkentett légellenállású beállításra. Úgy gondoljuk, egy olyan hátsó szárnyat készítettünk el, amely a leszorítóerő felső tartományában található, de a DRS-ből is kihozza a maximumot, amelyet még nehezebb megvalósítani a nagy leszorítóerő mellett. Érdekes lesz látni, hogyan működik a pályán.
 
Hogyan értékeli Jerome teljesítményét Monzában?
Nagyon nehéz körülményekhez sikerült jól alkalmazkodnia. Szeretett volna Kimihez közelebb kerülni az időmérő edzésen, de aki az utolsó pillanatban ugrik be, mivel nincs szezon közbeni teszt, nem tud ilyen Formula-1-es szabályok mellett jól teljesíteni. Olyan jó munkát végzett, mint bárki más végzett volna; nem törte össze az autóját - ez már magában jó dolog - és sokkal jobb teljesítményt nyújtott volna, ha a KERS nem hibásodik meg a verseny elején.
 
Később generátor problémák merültek fel; a csapat tesz valamilyen lépést a bajok mérséklésére?
Továbbra is segítünk a Renault Sportnak megoldani a problémákat. Nem kell megmondani nekik, mely területen kell dolgozni, mert ezt tudják. Felkészültünk az autó megváltoztatására, ha arra szükség van.
 
A csapat Monzában teljesítette eddig legjobb kerékcseréjét; lehet ez még gyorsabb?
Az adataink alapján 2.44 másodperc alatt cseréltünk kereket - úgy hiszem, a televízión 2.6 másodpercet mutattak -, de mindkettő jó idő. Már csak idő kérdése, mikor tud valaki két másodperc alá menni versenyen; reméljük, mi leszünk azok. Ez elérhető, mivel gyakorlás során már megtörtént.
 
Fél a sötétben? És az E20?
Nem, optimális lesz a világítás.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!