HÍREK : A Lotus új hátsó szárnnyal akar visszatérni az élre |
A Lotus új hátsó szárnnyal akar visszatérni az élre
motorsportal.hu 2012.09.21. 17:30
A Lotus csapata egy új fejlesztésű hátsó szárnnyal utazik Szingapúrba – adta hírül a csapat technikai igazgatója, James Allison. Bár az újítás független a csapat dupla DRS-étől, az arany–feketék ezzel is a DRS-használatot kívánják hatékonyabbá tenni.
A Mercedes dupla DRS-ének elvén alapuló rendszer éles bevetése egyre csak várat magára. Eric Boullier korábban például kijelentette, mivel az éjszakai verseny helyszínéhez nem igazán illene a rendszerük, azt legkorábban Szuzukában láthatjuk autóikon. A csapat ugyanakkor nem állt meg a fejlesztésekkel: a Szingapúri Nagydíjra például új padlólemezzel és hátsó szárnnyal érkeznek.
„Az új hátsó szárny ugyanolyan leszorító erőt termel, mint a monacói változat, de jobb DRS-deltával bír. Mindez annyit jelent, hogy a szárny maximális és minimális légellenállása között nagyobb a különbség a DRS-használatkor. Úgy hisszük, olyan szárnyat építettünk, amely a magasabb leszorító erőt képezők tartományába esik, de még mindig lehetővé teszi, hogy kihasználjuk a DRS erejét, ami jóval nehezebb a magas leszorító erők mellett. Érdekes lesz megfigyelni, miként működik majd a pályán.” – magyarázta el újításuk lényegét a szakember az Autosportnak.
A csapat képviselői szerint a szingapúri aszfalt jóval inkább fekszik majd autójuknak, mint a monzai gyors egyenesek, ahol ezúttal nem volt beleszólásuk a győzelem sorsába. Olaszországban ugyan a Lotus jegyezte a legmagasabb csúcssebességet, a végül ötödik Kimi Räikkönen a versenyt követően éppen a kellő sebesség hiányára panaszkodott az egyenesekben. A Renault-motor jelentette hátrányuk Szingapúrra viszont akár előnnyé is alakulhat, az újításokkal együtt pedig talán továbbra is esélyesként lesz érdemes számolni Räikkönenékkel.
|