HÍREK : A Lotus továbbra is Räikkönen címéért küzd |
A Lotus továbbra is Räikkönen címéért küzd
motorsportal.hu 2012.09.25. 19:37
A Lotus csapat a Szingapúri Nagydíj pénteki edzései után elégedetlen volt a városállamba vitt újításaival, ezért szombatra visszatértek egy korábbi, a Magyar Nagydíjon használt aerodinamikai csomaghoz. A csapat bíztató nyári szünet előtti formája az utóbbi versenyeken mintha elillant volna, amely a jelek szerint leginkább a fejlesztési versenyben való lemaradásuk következménye. Alan Permane pályamérnök azt ígéri, hamarosan orvosolják ezt a problémát.
A dupla DRS-t már a nyári szünet vége óta ígérik, bevetésére azonban továbbra sem került még sor. Szingapúrba egy speciális, nagy leszorító erőt termelő, de hatékonyabb DRS-működéssel szolgáló hátsó szárnyat vittek, ám a pénteki teszt után elvetették alkalmazását. A csapat később elismerte, ezen közjátékkal lényegében egész hétvégéjük zátonyra került, miután a felkészülési idejüket egy teljesen rossz irány kipróbálására, majd a visszakozásra pazarolták el.
A Lotus mintha elveszítette volna a fonalat. A közvélemény lassan már egy szezonon át várja első győzelmüket, ők azonban eddig képtelenek voltak a nagy áttörésre. Kimi Räikkönen ugyan továbbra is őrzi bajnoki harmadik pozícióját, a számok alapján ráadásul még mindig a cím esélyesének számít, ám mindezt elsősorban a vetélytársak hibáinak köszönheti. Igazi bajnokaspiránssá továbbra is csak akkor válhat, ha futamot nyer. És nem is elsősorban azért, mert győzelem nélkül nem lehet bajnokságot nyerni, sokkal inkább mert amíg autója nem elég arra, hogy futamgyőzelemért harcoljon vele, addig nem várhatják el reálisan, hogy összesítésben megelőzzék a riválisokat. Romain Grosjean például a hétvégén leszögezte: autójuk kimondottan jól vezethető, a gondot az jelenti, hogy túl lassú a vetélytársakhoz képest.
„Legutóbb valamelyest visszaestünk az élcsapatokhoz képest, így újra vissza kell kapaszkodnunk az ő szintjükre. Remélem, hogy újra harcba szállunk velük, akárcsak Budapesten tettük.” – ismerte el hullámvölgyüket a csapatfőnök Eric Boullier.
Az enstone-iak tehát maguk is érzik hanyatlásukat, ami ellen feszített tempóban dolgoznak, mégpedig autójuk fejlesztésével. „Dél-Koreába nagy újításokat viszünk.” – tesz ígéretet Permane az Autosport hasábjain. „Ez egy igazán jó aerodinamikai fejlesztés lesz – ráadásul ott van még a hátsószárnyas rendszerünk, amit Szuzukában vetünk be.” Mindez önmagában azonban még nem elég. A csapat korábban is hasonló fejlesztéseket ígért, amelyek vagy késtek, vagy nem működtek megfelelően. A Permane által utóbb említett hátsószárnyas rendszer például még mindig nem a DRS-megoldás, hanem a Szingapúrban legutóbb kudarcot vallott fejlesztés, aminek hatásosságát egyelőre nem igazolták a pályatesztek. „Nem voltunk meggyőződve róla, de Szingapúrban amúgy is elég nehezen mérhető, mi történik pontosan.” – bizakodik Permane az újabb pályán tett próba sikerében.
„Korábban minden működött, amit előtte a szélcsatornában fejlesztettünk.” – teszi hozzá a technikai igazgató James Allison. „Talán ezúttal nem voltunk elég körültekintőek. Lehet, hogy Szuzukában tényleg jól fog működni. Bízom benne, hogy a jelenlegi csomagunkkal versenyképes lesz a teljesítményünk.”
|