HÍREK : Jövőre eltűnhet a kacsacsőr és betiltják a dupla-DRS-t |
Jövőre eltűnhet a kacsacsőr és betiltják a dupla-DRS-t
motorsportal.hu 2012.09.28. 14:10
A 2012-es szezon előtt megjelent kacsacsőr a legtöbb Formula-1 rajongót sokkolta az évad kezdetén, de most úgy tűnik, a 2013-as idényben már nem találkozhatunk majd ezzel a megoldással.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön nyilvánosságra hozta a 2013-as technikai előírásokat tartalmazó szabálykönyvét. A regulák jövőre nem változnak, tehát továbbra is marad(hat)nak a kacsacsőrű autók, ám egy „módosító panel” használatával lehetőség van eltüntetni a különbséget a pilóta előtti magas kasztni, és az alacsony orrkiképzés között. A takaróelem specifikációjával a 3.7.9-es cikkely foglalkozik bővebben.
Ugyanakkor az FIA betiltotta a Mercedes által kifejlesztett dupla-DRS rendszert, hiszen „nem használható semmilyen változó geometriájú csatorna, amely direkt, vagy indirekt módon megváltoztatja a távolságot azon a területen, amit a szabályzat 3.10.2 pontja megenged”. Így az ilyen, vagy ehhez hasonló megoldások eltűnnek majd 2013-ban.
Ám a Lotus által kifejlesztett megoldás továbbra is használható lesz, mivel annak nincs köze a DRS-hez, illetve a 2010-es F-csatornától eltérően, nincs szükség arra, hogy a versenyző aktiválja a rendszert.
Az enstone-i istálló szerkezete, mely a tervek szerint a jövő hétvégi Japán Nagydíj során debütál majd éles körülmények között is, teljességgel passzív, és nagy tempónál csökkenti a hátsó szárny légellenállását, így a kör jóval nagyobb részében jelenthet előnyt, mint a DRS.
|