KIMIMÁNIA*minden ami Kimi

 

HÍREK
HÍREK : Lotus: Szeretnénk megelőzni a Ferrarit

Lotus: Szeretnénk megelőzni a Ferrarit

formula.hu  2012.10.02. 19:32


A Lotus csapat a 2012-es szezon tizenötödik versenyére, a Japán Nagydíjra készül.
 
Kimi Räikkönen:
Meleg, párás és nem egészen sima; beszélj a szingapúri hétvégéről.
Azt hiszem, sokkal jobb lehetőségeink voltak, mert az autó jól működött vasárnap. Szombaton az időmérő edzésen nem sikerült jobban teljesíteni, ez rontotta esélyeinket, majd unalmas verseny volt az autóban, mivel nagyon nehéz előzni itt. AZ első biztonsági autó nem jött jól, de a második jót tett stratégiánknak. A verseny nagy részében Michaelt követtem, ez egészen bosszantó volt, mivel autónk gyorsabb volt. Nem nagyon jó, amikor beragadsz valaki mögé, mivel abroncsaid elszemcsésednek és csökken a tapadás, de próbálsz a legjobban teljesíteni és a kerékcsere után átugrani az ellenfeled, vagy bízni abban, hogy hibázik.
 
Harmadik helyen állsz a bajnokságban; előbbre juthatsz?
Próbálod a lehető legjobb teljesítményt nyújtani. Az idei évben a csapat jól teljesít és jól állunk a bajnokságban, elégedett vagyok azzal, ahol vagyunk és azt hiszem, jó esélyünk van a javulásra. Természetesen a cél mindig a futamgyőzelem és a lehető legtöbb pont megszerzése.
 
Sokan azt kérdezik, sikerülhet-e úgy világbajnoki címet szerezned, hogy nem nyersz versenyt; úgy gondolod, ez lehetséges?
Azt hiszem, erre nagyon nehéz válaszolni. A következő versenyeken ehhez sok mindennek meg kell történnie. Azt hiszem, ha matematikailag nézzük, akkor igen, megvalósítható, de én úgy érzem, legalább egy versenyt meg kell nyerni ahhoz, hogy biztosan világbajnok legyél. Nagy drámáknak kellene történnie ahhoz, hogy el tudjam venni Fernando (Alonso), vagy Sebastian (Vettel) bajnoki címét futamgyőzelem nélkül, csak annyit tehetek, hogy javulok és megpróbálok győzni. De mindig ezen dolgozom, amikor autóba ülök.
 
Mesélnél Suzukáról? 2005-ben egy emlékezetes győzelmet arattál; szereted a pályát?
Jó a pálya, egészen gyors és nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A legjobb pálya számomra olyan, ahol hosszú egyenesek és hamiskás kanyarok vannak, sok hellyel és Suzuka ilyen. 2005-ben egyik legjobb győzelmem arattam itt, a versenyt a mezőny végéről kezdtem és az utolsó körben sikerült megszerezni az első helyet. Egy ilyen futam után felejthetetlen érzés a célvonalon átérni.
 
Mennyire nehéz Suzukában jól teljesíteni?
Ez az egyik legnehezebb pálya és a suzukai futamon általában néhány baleset történik. Amikor a határon autózol, akkor a pilótának a gyors pályán mindig van néhány nehéz pillanata a hétvégén és Suzuka nagyon bünteti a pilótákat gyorsasága is kis bukótere miatt. Nagyszerű pálya; nagyon gyors és kihívást jelentő az autónak és a pilótának. Aerodinamikailag erős autóra van szükség, erős autóra, amellyel a gyors, hosszú kanyarokat teljesíteni lehet. Azt hiszem, ez fekszik az E20-nak.
 
Volt néhány kemény versenye a csapatnak, mennyire nehéz a bajnoki küzdelem?
Néhány jó alkatrészünk lehet és az autót sikerülhet beállítani kedvemre, de ez függ az időjárástól és a pályától is. Tudjuk, a sebesség adott az autóban, csak megfelelő beállítást kell találni hozzá. Mindent beleadunk azért, hogy a dobogóra állhassunk, de a versenyek egyre nehezebbek és nehezebbek, mivel a többi csapat folyamatosan új fejlesztésekkel áll elő. Nyilvánvalóan előrelépést érünk el Szingapúr után, az első helyekért harcolunk. Lehetetlen megjósolni, hogyan teljesít autónk a következő versenyeken. Várni kell a pénteki szabadedzésekig azzal, hogy el tudjuk dönteni, hogyan készülünk a versenyre.
 
Hogyan tudsz megbirkózni a japán rajongókkal, a sikoltozó lányokkal, az ajándékokkal?
Ez egy Formula-1-es pilóta életének része, mutatja, mennyire elkötelezettek a rajongók. Nagyon sok a rajongó és megtalálnak, bárhol vagy. Gyorsan futnak, de nem hiszem, hogy utolérnek, amikor az autóban ülök.
 
Romain Grosjean:
Erős verseny Szingapúrban; milyen érzés volt visszatérni a pályára?
Fantasztikus volt visszaülni az autóba; a Formula-1 az a dolog, amit a legjobban szeretek csinálni, ez a munkám, így természetesen hiányzott. Szingapúr az év egyik legnehezebb versenye, a körülmények és a pálya kihívást jelent, nagyon örülök, hogy jó pozícióban sikerült befejezni a versenyt.
 
Ez volt az a hétvége, ahol az autó nem úgy teljesített, ahogy vártad; véleményed szerint mennyire volt nehéz a helyzet?
Egyértelműen szenvedtünk a hétvége elején és nem ott voltunk, ahol szerettünk volna. Nem volt könnyű felzárkózni és időt veszítettünk, de boldog és nagyon büszke vagyok arra, hogy a csapat jól dolgozott és sikerült megoldást találni problémáinkra. A vasárnap számít és mindkét autóval pontokat szereztünk. Természetesen szerettünk volna jobban teljesíteni - célunk mindig a dobogós helyezés -, de a kihívást figyelembe véve nem volt egy rossz eredmény.
 
A verseny vége felé Te és Kimi nagyon hasonló sebességen mentetek és elengedted őt; mesélnél erről?
Nagyon hasonló sebességet futottunk, de ő a bajnoki címért harcol és nagyon jó esélye van ennek megszerzésére. Még mindig nagyon, nagyon jó pilóta. Természetesen nem akartam megnehezíteni a helyzetét, mivel előrébb áll a bajnokságban, mint én. Azonban miután elengedtem őt, hasonló sebességgel tudtunk menni, így ennek nagyon örültem.
 
Mi a véleményed Suzukáról?
Micsoda pálya! Ha jó alapbeállításunk van, akkor élvezetes a pálya. Csodálatos. Csak egyszer versenyeztem itt, de megszerettem, így nagyon várom már a visszatérés. Nehéz a pálya egy részét kedvencként kiemelni. Az első szektor briliáns, az egyes, hármas, négyes és ötös kanyar - őrületes! Majd átmész a híd alatt, egy kisebb hajtűkanyar következik, majd a Spoon kanyar, amely rémálom a pilóták számára. Ezt követően padlógáz, DRS nyílik, az utolsó sikán előtt. Briliáns pálya. Azt hiszem, fontos elmondani, hogy a rajongók csodálatosak Japánban, a pálya körül a hangulat nagyon különleges. Szeretem a japán konyhát, különösen a sushit és amikor főzök otthon, gyakran próbálok japán fűszereket használni.
 
Mennyire lesz nehéz a hétvége?
Több kihívással kell szembesülni. Tökéletes beállításra van szükség, mivel Suzuka megterhelő és kiemeli az autó gyengéit. Minden edzésen részt kell venni, nem szabad hibázni, mert a bukóterek kicsik és könnyű sérülést szerezni az autón, ha szélesebben mész, vagy rosszul teljesíted a kanyart. A gumikra is figyelni kell, mert Suzuka megterheli őket. Azt hiszem ez az a hely, ahol egy kis szerencsére is szükség van. Remélem Japánban lesz belőle és minden összeáll.
 
Eric Boullier, csapatfőnök:
Milyen volt a szingapúri versenyhétvége?
Őszintén szólva kihívást jelentő hétvége volt a csapat számára. Péntektől kezdve látszott, hogy az autó nem úgy teljesít, ahogy vártuk és így a vasárnapi verseny előtt kiértékelési munkát kellett végezni. Elégedett vagyok azzal, ahogyan a csapat együtt felülkerekedett a nehézségeken, azonban azt hiszem, sokkal több teljesítmény volt az autóban és nem tudtuk kihozni belőle a maximumot, mert csak szombat délelőtt fedeztük fel a problémát. Nehéz Szingapúrban előzni, így mivel a középmezőnybe kerültünk a rajtrácson, tudtuk, a dobogós helyezés megszerzése kihívás lesz. Mindkét pilóta nagyon jól versenyzett és erős pontokat szereztek a csapatnak. Sajnos Kimit a verseny során Michael Schumacher komolyan feltartotta és az első biztonsági autó sem segített a stratégiában. Máskülönben azt hiszem jobb pozíciókért harcolhattunk volna.
 
Az utóbbi három versenyen csalódott volt. Egyetért ezzel?
Ahogy gyakran mondom, nem szabad ennek a paddockban látszódnia. Amikor a dolgok jók az emberek nyugodtak és emlékeznek céljaikra. Nehéz időszakban túl pesszimisták,a mely nem segít Az E20 elég jó és megbízható versenyautó, azt hiszem néhányakat megleptünk az idei évben, de sikerült egyszerre egy lépést tenni. Mindig elmondtuk, hogy célunk az idei évben a bajnokság negyedik helye. Nem azt mondom, hogy nem fogjuk a szezon végéig üldözni a Ferrarit, vagy nem akarjuk ezt tenni. Emlékezni kell arra, honnan jöttünk. Túl keményen nyomni, vagy a szezon közben átalakítani céljainkat negatív hatású lenne. Ez nem a nagyravágyás hiányát jelenti, csak a tapasztalattól függ minden: a dolgokat elsietni a Formula-1-ben összeomlást jelentene. Keményen fogjuk nyomni; mindent megteszünk és eddig a 2012-es szezon jól alakul számunkra. Majd meglátjuk, meddig jutunk.
 
Mennyire várja Japánt?
Tudom, hogy Romain és Kimi is élvezi ezt a pályát, így örömmel várjuk a versenyhétvégét. Kimi tartja a pályarekordot 2005-ből, amikor nyerni tudott, így magabiztos lehet és természetesen próbálunk egy olyan autót biztosítani számára, amellyel a lehető legjobb eredményt tudja elérni. A cél a dobogós helyezés, amelyet valahogy el kell érni, de a csapatok közötti relatív teljesítmény folyamatosan változik. Néhány ígéretes fejlesztéssel készülünk, így az új "eszközzel" is, úgy gondoljuk, a pálya fekszik majd autónknak és reméljük, a versenyre készülve nem lesz műszaki probléma, vagy ravasz időjárás.
 
Kimi harmadik helyen áll a bajnokságba. Hogyan tudja ezt kezelni 13 verseny után?
Kimi egy különleges állatfaj. Mindig fantasztikus ravaszsága; sikerül 100 százalékot kihozni az autóból vasárnap és minden lehetőséget megragad. El tudnák ma képzelni, hogy két évet kihagyott? Most az elsődleges cél, hogy mindkét autónkkal folyamatosan pontokat szerezzünk, mert a konstruktőri világbajnokság fontos számunkra. Romain Szingapúrban megmutatta, hogy a sebesség adott. Nem hibázott és erre Suzukában tud építeni. Valami azt mondja nekem, hogy a szezon vége számunkra nagyszerű meglepetéseket tartogat.
 
James Allison, műszaki igazgató:
Meséljen a szingapúri hétvégéről.
Ha a versenyt leszámítom, akkor azt mondhatjuk, "ez egy rossz verseny volt, felejtsük el", azonban ez volt egymás után a harmadik lélektelen teljesítmény, ennek következtében valamit kell tenni, hogy a hátralévő hat versenyből többet tudjunk kihozni és több esélyünk legyen visszatérni oda, ahol korábban voltunk.
 
Sikerült kideríteni, miért nem alakult Szingapúr az elvárások szerint?
Nem volt egyetlen oka annak, miért teljesítettünk rosszul Szingapúrban. Az első magyarázat az, hogy nem végeztünk jó munkát pénteken az autó kezdeti beállításával, így szombat délelőttig kerestünk, ezzel időt veszítettük. Másodsorban a fejlesztések, melyeket Szingapúrra készítettünk nem teljesítettek jól, ennek következtében vissza kellett térni egy régebbi konfigurációhoz. Közben ellenfeleink előrelépést értek el. Végül, a nagyon fontos időmérő edzésen egyik pilóta sem tudott jó kört futni. Kimi hibázott a második etapban az első kanyarnál, Romain drámai kört futott a harmadik etapban, nem tudta megismételni korábbi teljesítményét. Innentől kezdve ha az időmérő edzésen elért eredmény alapján a rajtrács hátsó felére kerülsz, akkor ott is maradsz a szűk utcai pályán.
 
Mennyire volt nehéz a fejlesztéseket tesztelés nélkül kiértékelni úgy, hogy a pénteki napon az időjárás is befolyásolta a munkát?
A szimulációs folyamat a gyárban jó, a fejlesztések 70-80 százaléka amint az autóra kerül, azonnal probléma nélkül működik. Azok,amelyek gyermekbetegséggel küzdenek második alkalommal már jó arányban teljesítenek az elvárások szerint. Amikor nem tudsz tesztelni, akkor a helyzetet nem lehet teljesen kontrolálni. A pilóták talán nem futnak tiszta köröket és a pálya folyamatos változásával, valamint a gumik kopásával nem sikerül stabil alapot kialakítani a többiekkel szemben. Ezek a tényezők befolyásolják az új alkatrészek kiértékelését, így ha szenvedsz, akkor gyakran leszereled őket az autóról és második alkalommal már csak a megfelelő lehetőség esetén veted be őket.
 
Suzukára tekintve, mennyire lehet jó itt az E20?
Ez az a pálya, ahol nagy az eltérés a kanyarsebességek között, de néhány nagyon gyors kanyar is van itt, mint Silverstone-ban; különösen az egyes kanyar, az S kanyar és a 130R. Az ilyen kanyarok eddig feküdtek nekünk, de a szezon szoros és ahogy megmutattuk, egy jó hétvégével meg lehet változtatni az erősorrendet.
 
Mit gondol, milyen esélyeik vannak az egyéni és a konstruktőri bajnokságban?
14 futam eltelt és számos eredménnyel a Ferrarinak lehetősége nyílt növelni előnyét velünk szemben a bajnokságban. Minden hétvégén erősen és elszántan harcolunk ellenfeleinkkel, akik halottá tesznek minket, ha egy pillanatra félrenézünk, de az a sportban a nagyszerű, hogy a lehetőség mindig adott ehhez csapatod számára is. Minden hétvégén lehetőség van törleszteni és szerencsések vagyunk, véleményünk szerint a következő versenyeken javulni fog autónk. A Ferrari előnye kicsi, így célunk a következő hat versenyen, hogy megelőzzük őket a bajnokságban és Kimi visszatérjen arra az útra, amellyel az élen állókhoz képest csökkenteni tudja lemaradását.

 

 

 

Főoldal Navigation Kimi Räikkönen Formula1 World Rally Champion Facebook
 

Abu Dhabi   
(2013.10.31.-11.03.) 
>>Képek
Szabadedzés Péntek(11.01.)
13:55-15:35 ORF1
22:55-0:40 m1
Szabadedzés Szombat(11.02.)
12:00-13:00 Német RTL
Időmérő Szombat(11.02.)
13:30-15:30(élő!) Német RTL
13:45-15:25(élő!) ORF1
13:45-15:20(élő!) m1
21:35-23:10(felv.) m2
Verseny Vasárnap(11.03.)
12:45-16:25(élő!) Német RTL
13:00-16:10(élő!) ORF1
13:30-16:20(élő!) m1
21:30-0:20(felv.) m2
 Pontverseny állása     Versenynaptár    Tesztnaptár    Statisztika    Kimi idei eredményei     Eddigi versenyek

 

 

 

Roger Federer Ariel - Road to Success Kimi Räikkönen               
 

 


Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!