HÍREK : Lotus: egyelőre kérdéses az új kipufogó további sorsa |
Lotus: egyelőre kérdéses az új kipufogó további sorsa
motorsportal.hu 2012.10.13. 14:35
Komoly fejlesztésekkel érkezett Dél-Koreába a Lotus csapat. Kimi Räikkönen autóján ma első ízben üzemelt a Coanda-kipufogó, amellyel a finn a tízedik helyre kormányozta autóját, éppen csapattársa, Romain Grosjean elé. Lemaradásul egy másodperc volt a Red Bullokhoz képest. Az újítás további sorsa még kérdéses, Räikkönent nem izgatják a köridők, Grosjean viszont elégedetlen a versenytempóval.
James Allison technikai igazgató elárulta, ugyan még nem döntötték el, bevetik-e a hétvége további részében a ma Räikkönen autóján tesztelt új kipufogót, de bizakodó az újításukat illetően. „Még nincs döntés, először utánanézünk, megtartsuk-e a fejlesztést. Elégedettek vagyunk azzal, ahogy az elemek működnek, de tudjuk, hogy ez csupán egy nagyon hosszú út eleje. A rendszer az indulásnál még nem működik optimálisan, de az adatok, amiket nyertünk, kielégítőek.” – értékelt Allison.
A Coanda-kipufogót tesztelő Kimi Räikkönen szerint ugyancsak érdemes még várni az ítélethirdetéssel. „Természetesen többet reméltünk a mai naptól, de még korai bármit is mondani. Nehéz megmondani, másképp viselkedik-e a kocsi az új kipufogóval. Csak ezt a változatot használtam ma, és Szuzukával nem tudom összehasonlítani, mivel a koreai teljesen más pályája.”
A finn versenyző azt is elárulta, elsősorban nem az időeredményekre figyel. „Nem törődöm a köridőkkel, számomra sokkal fontosabb, hogy érezzem az autót.”
A Lotus az év eddigi versenyein általában gyors volt az egyenesekben, ám az új kipufogó miatt (és az átvariált motorvezérléssel) ez úgy tűnik, valamelyest megváltozott.
Dél-Koreában a Lotus eddig főként az egyenesekben és a gyors kanyarokban veszített időt. „Nem tudom, miért vagyunk lassúak az egyenesekben, de ha a kanyarban nem tökéletes az autód, nagyon sok időt veszítesz.” – magyarázta Räikkönen. Majd hozzátette: „Nem mondám, hogy nem volt jó ma a kocsi. Ha holnapra sikerül előrelépni, közelebb kerülünk az élmezőnyhöz, bár azt is tudom, hogy a többiek is fejlődnek még.”
Csapattársa, Romain Grojean az újítások helyett elsősorban a pályát igyekezett feltérképezni. „A tizenegyes és tizenkettes kanyar egyáltalán nem könnyű, igazán jól kell elkapni őket. Biztosan nem ez volt a legkönnyebb napom. A pálya megtanulása érdekes volt, de a kocsin még javítanunk kell, hogy jobban kezelje a gumikat.”
A francia szerint a versenytempójukon is lenne még mit csiszolni. „A hosszú etapok jók voltak, de nem fantasztikusak. Meg kell még néznünk, mi ennek az oka.”
Grosjean eddig még nem próbálhatta ki az új fejlesztéseket, ám mint mondja, a feladatok megosztása elengedhetetlen a jobb munkához. „Mindenki teszi a dolgát, a végén pedig összevetjük az adatokat. Ma eddig csak rövid megbeszélésünk volt, most a gyár döntésére várunk.”
|